Cromoterapia: chì hè, benefici è cumu si face
Cuntenutu
A cromoterapia hè un tipu di trattamentu cumplementariu chì adopra onde emesse da culori cum'è giallu, rossu, turchinu, verde o aranciu, agisce nantu à e cellule di u corpu è migliora l'equilibriu trà corpu è mente, cù ogni culore avendu una funzione terapeutica.
In sta terapia, una varietà di strumenti ponu esse applicati, cume lampade colorate, vestiti, cibo, finestre colorate o acqua solarizzata, per esempiu.
Inoltre, i benefici di a cromoterapia o di a terapia di culore sò diversi, chì ponu generà un sintimu di benessere è ancu alleviare i sintomi di alcune malattie cum'è pressione alta è depressione, chì ponu esse effettuate in un centru di salute o in un ospedale, cun medicale autorizazione.
Chì sò i benefici
A cromoterapia hè un tipu di trattamentu chì hà i seguenti vantaghji:
- Sollievu di i sintomi di una malattia specifica attraversu un culore specificu;
- Migliurà u benessere fisicu è mentale;
- Diminuzione di stanchezza fisica;
- Diminuzione di i disordini di u sonnu;
- Aiutu in u trattamentu di i mal di testa;
- Stimulazione di u Sistema Nervosu Centrale.
Inoltre, a cromoterapia hè spessu usata cum'è trattamentu cumplementariu perchè migliora u funziunamentu di u core è, di conseguenza, migliora a circulazione sanguigna.
Per chì ghjè
Per via di i so vantaghji, a cromoterapia pò esse aduprata per vari tippi di prublemi di salute cum'è febbre, insonnia, diabete, malatie psichiatriche, ipertensione, disordine affettivu stagionale, ferite è malatie articulari, tuttavia deve esse adupratu cum'è pratica cumplementaria, è ùn deve micca rimpiazzà u trattamentu cunvinziunale indicatu da u duttore.
Ci hè alcuni casi in cui a cromoterapia hè largamente aduprata, cum'è l'applicazione di luce blu in i neonati cun itteru è in e persone chì anu ferite infette. Inoltre, l'usu di luce rosa pò aiutà à u trattamentu di e persone cun depressione, perchè aiuta à aumentà alcune sostanze chì aumentanu l'umore, cum'è a serotonina.
Cumu hè fattu
A cromoterapia hè effettuata aduprendu dispositivi chì emettenu luce di diversi culori, è chì a luce pò esse trasmessa direttamente nantu à a pelle o a persona pò esse in cuntattu cù a luce in una stanza chjusa, è pò esse stesa o seduta.
A scelta di u dulore dipende da l'indicazione di u terapeuta, è i culori più aduprati sò rossu, aranciu, giallu, verde, turchinu è viulettu. I culori rossu, aranciu è giallu ponu esse classificati cum'è caldi, chì stimulanu, mentre chì i culori verde, turchinu è viulettu sò chjamati culori freddi è sò ligati à l'effettu calmante. Amparate più nantu à u significatu di i culori in cromoterapia.
Induve fà
A cromoterapia hè cunnisciuta cum'è una pratica integrativa o cumplementaria, dunque deve esse effettuata cù l'autorizazione di u duttore, è u trattamentu cunvinziunale ùn deve esse abbandunatu. Stu tipu di trattamentu hè dispunibule in i centri di salute in alcune cità è pò esse offertu da SUS, ma per questu hè necessariu seguità cù u duttore di famiglia è l'infermiera.
Alcuni ospedali è cliniche offrenu ancu trattamentu cù cromoterapia, tuttavia hè impurtante chì sia effettuatu da prufessiunali è terapeuti addestrati è qualificati in stu tippu di pratica.
A cura
Ancu s'ellu hà benefici per a salute, a cromoterapia pò avè effetti indesiderabili se i culori ùn sò micca aduprati currettamente o sì sò fatti da prufessiunali senza qualificazione.
Inoltre, i culori di i toni rossi è aranci ùn devenu micca esse aduprati da e persone cun frebba o chì sò assai nervosi, chì questi culori ponu intensificà questi sintomi, è ancu, e persone chì soffrenu di gout ùn devenu micca aduprà culori blu è viola per causendu sensazione chì aggrava i sintomi di a malattia.