Cosa hè a blefarite (palpebra gonfia) è cumu si tratta

Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu cura di a palpebra in casa
- Segni è migliurà
- Segni di peghju
- Possibili complicazioni
A blefarite hè una infiammazione à i bordi di e palpebre chì provoca l'apparizione di pellet, croste è altri sintomi cume rossi, pruriti è a sensazione di avè una macchia in l'ochju.
Stu cambiamentu hè cumunu è pò apparisce da a notte à a ghjente di ogni età, cumpresi i zitelli, è hè causatu da un cambiamentu di e glàndule Meibomius, rispunsevuli di mantene l'equilibriu di l'umidità oculare. Cusì, quandu ci hè una blefarite queste ghiandole ùn sò più capaci di pruduce l'oliu necessariu per cuntene e lacrime, chì potenzia l'infiammazione, essendu necessariu esse valutate da un oculistu.
Altre malatie chì toccanu ancu e palpebre di l'ochji sò u stye, chjamatu scientificamente hordeolo, un'alterazione induve e palpebre sò ancu rosse è gonfie è dunque ogni volta chì l'ochji sò irritati, rossi, gonfi o pruriginosi si deve andà à u duttore. Vede quali sò e cause principali di l'ochji pruriginosi.
Principali sintomi
A blefarite ùn hè micca una malattia cuntagiosa è i sintomi includenu:
- Rossu è gonfiore di e palpebre di l'ochji;
- Presenza di croste è di scale nantu à e palpebre
- Pruritu è irritazione in l'ochji;
- Sensazione chì ci hè una speck in l'ochju;
- Lacerazione constante di l'ochji;
- Fotofobia, chì hè a difficultà di mantene l'ochji aperti à u sole.
Inoltre, altri sintomi chì sò di solitu prisenti sò a perdita di ciglia è durante u sonnu e palpebre ponu attaccà inseme, rendendu difficiule d'apre l'ochji à u svegliu.
A contaminazione aumentata, l'oliu eccessivu di a pelle, a polvera, l'aria secca è l'usu eccessivu di l'aria condizionata ponu facilità l'installazione di blefarite.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a blefarite hè simplice è pò esse fattu cù a pulizia curretta di l'ochji aduprendu gocce d'occhi per pulisce l'ochji è rimuovere i crustuli è i puffi. Ma pò esse utile di mette una cumpressa calda nantu à l'ochji ogni ghjornu per 2 à 3 minuti, circa 3 à 4 volte à ghjornu, finu à a completa remissione di i sintomi.
Quandu l'individuu hà una blefarite causata da rosacea oculare, hè cunsigliatu l'usu di antibiotici in forma di pillule. Tuttavia, u duttore pò ancu raccomandà l'usu di unguenti antibiotici, chì cuntenenu tetraciclina o sulfa, chì devenu esse applicati à l'ochji prima di dorme, perchè ponu rende a visione sfocata.
Cumu cura di a palpebra in casa
In u trattamentu in casa per l'infiammazione di e palpebre, unu deve optà per cunsumu d'alimenti antiinflamatori cum'è salmone, aranciu è acerola per accelerà a guarigione. Vede più esempi di alimenti chì aiutanu à curà a blefarite più veloce cliccendu quì.
In più, cumpressa di camomilla pò aiutà à calmà a pelle è l'irritazione, purtendu alleviamentu da i sintomi. Basta à preparà un tè di camomilla cù 1 cucchiaia di fiori di camomilla in 1 tazza d'acqua bollente è lasciate riposà per 5 minuti. Poi strain è a soluzione hè pronta per esse aduprata.
Per pulisce currettamente i vostri ochji durante a blefarite, duvete:
- Lavate e mani;
- Mettite qualchì goccia di gocce d'ochji o tè di camomilla subitu dopu a so preparazione nantu à un cotone, una garza o una compressa - Vede chì sò i tippi di gocce d'ochji è à chì servenu;
- Fighjate in alto mentre pulite a palpebra inferiore è chjude l'ochju mentre pulite a palpebra superiore;
- Lavate dinò e mani.
Ùn duvete micca pruvà à rimuovere i crusti senza aduprà e gocce d'ochji, cume l'eliminazione di elli pò lasciare a zona assai, sensibile è irritata.
Finchè questi sintomi sò presenti, u trucco è e lenti di cuntattu devenu esse evitate u più pussibule per accelerà u prucessu di guarigione. U tempu di trattamentu pò varià da settimane à 1 o 2 mesi, è in casi di ritardu più longu ci sò malatie associate, chì devenu ancu esse curate currettamente per chì a blefarite sia guarita.
Segni è migliurà
I segni di migliuranza apparsu dopu à l'iniziu di u trattamentu cù a riduzione di croste è irritazione di l'ochji.
Segni di peghju
Sò carattarizati da a permanenza o l'aggravamentu di i sintomi, cum'è a sensazione frequente di sabbia, rossi chì ùn migliuranu è secrezione persistente.
Possibili complicazioni
Cumplicazioni ponu nasce per via di l'aumentu di i batteri, chì inghjenna segni più forti di allergie, cume pruriti intensi è irritazioni in l'ochji. Quessi ponu accade ancu à causa di una scarsa igiene oculare o di una applicazione sbagliata di i medicamenti raccomandati, dunque in questi casi u duttore pò raccomandà l'usu di corticosteroidi in unguentu.
U megliu modu per evità a blefarite ùn hè micca di frotte e mani nantu à l'ochji è di mantene a zona currettamente pulita.