Bradipnea
Cuntenutu
- Chì sò e cause è i trigger?
- Opioidi
- Ipotiroïdismu
- Toxine
- Ferita à a testa
- Chì altri sintomi ponu accumpagnà a bradipnea?
- Chì sò l'opzioni di trattamentu?
- Possibili complicazioni
- Outlook
Chì hè a bradipnea?
A Bradipnea hè un ritmu di respirazione anormalmente lentu.
U ritmu di respirazione nurmale per un adultu hè tipicamente trà 12 è 20 respiri per minutu. Una frequenza di respirazione inferiore à 12 o più di 25 respiri à u minutu mentre u riposu pò signalà un prublema di salute sottostante.
I tassi respiratorii normali per i zitelli sò:
Età | Frequenza respiratoria nurmale (respiri à u minutu) |
zitelli | 30 à 60 |
1 à 3 anni | 24 à 40 |
Da 3 à 6 anni | 22 à 34 |
6 à 12 anni | 18 à 30 |
12 à 18 anni | 12 à 16 |
A Bradipnea pò accade durante u sonnu o quandu site svegliu. Ùn hè micca listessa cosa chì l'apnea, chì hè quandu a respirazione ferma cumpletamente. È a respirazione fatica, o mancanza di fiatu, hè chjamata dispnea.
Chì sò e cause è i trigger?
A gestione di a respirazione hè un prucessu cumplessu. U troncu cerebrale, l'area à a basa di u vostru cervellu, hè necessariu per cuntrullà a respirazione. I segnali viaghjanu da u cervellu attraversu a medula spinale à i musculi chì si stringenu è si rilassanu per portà aria in i vostri pulmoni.
U vostru cervellu è i principali vini sanguini anu sensori chì verificanu a quantità di ossigenu è diossidu di carbonu in u vostru sangue è aghjustanu u vostru ritmu di respirazione in cunsequenza. Inoltre, i sensori in e vostre vie aeree rispondenu à l'allungamentu chì si verifica durante a respirazione è mandanu segnali à u cervellu.
Pudete ancu rallentà a vostra respirazione cuntrullendu i vostri inalati è espirati - una pratica di rilassamentu cumuna.
Quite cose ponu causà bradipnea, cumprese:
Opioidi
L'abusu di oppioidi hà righjuntu i livelli di crisa in i Stati Uniti. Queste droghe putenti si attaccanu à i recettori in u vostru sistema nervosu centrale. Questu pò rallentà dramaticamente u vostru ritmu di respirazione. Un overdose di oppioidi pò diventà periculosu per a vita è vi pò fà piantà di respirà cumpletamente. Alcuni oppioidi cumunamente abusati sò:
- eroina
- codeine
- idrocodone
- morfina
- ossicodone
Queste droghe ponu purtà un periculu più grande sè ancu:
- fumà
- piglià benzodiazepine, barbiturici, fenobarbital, gabapentinoidi, o aiuti à u sonnu
- beie alcolu
- anu apnea obstructiva di u sonnu
- avè una malatia pulmonaria ostruttiva cronica (BPCO), cancru di pulmone, o altre condizioni pulmonari
E persone chì ingestiscenu pacchetti di droghe per u trasportu illegale (imballatori di u corpu) ponu ancu sperimentà bradipnea.
Ipotiroïdismu
Sì a to glàndula tiroidea hè pocu attiva, site carente di certi ormoni. Senza trattamentu, questu pò rallentà alcuni prucessi di u corpu, cumpresa a respirazione. Pò ancu indebulisce i musculi necessarii per respirà è purtà à una diminuzione di a capacità pulmonare.
Toxine
Certi tossini ponu influenzà u corpu rallentendu a respirazione. Un esempiu di questu hè un chimicu chjamatu azide di sodiu, chì hè adupratu in airbag di l'automobile per aiutalli à gonfialli. Si trova ancu in i pesticidi è in i dispositivi splusivi. Quandu hè inalatu in quantità significative, questu chimicu pò rallentà sia u sistema nervosu centrale sia u sistema cardiovascolare.
Un altru esempiu hè u monossidu di carbonu, un gas produttu da veiculi, forni di petroliu è di gas, è generatori. Stu gasu pò esse assorbitu attraversu i pulmoni è accumulà in u sangue, purtendu à livelli di ossigenu bassi.
Ferita à a testa
Inghjulia vicinu à u troncu cerebrale è alta pressione in u cervellu pò purtà à bradicardia (diminuzione di a frequenza cardiaca), è bradipnea.
Alcune altre condizioni chì ponu purtà à bradipnea includenu:
- usu di sedativi o anestesia
- disordini pulmonari cum'è enfisema, bronchite cronica, asma severa, pneumonia è edema pulmonare
- prublemi di respirazione durante u sonnu, cum'è l'apnea di u sonnu
- cundizioni chì affettanu i nervi o i musculi implicati in a respirazione, cum'è a sindrome di Guillain-Barré o a sclerosi laterale amiotrofica (ALS)
In un studiu di 2016 aduprendu topi, i circadori anu trovu chì u stress emotivu è l'ansietà cronica ponu purtà à una diminuzione di u tassu di respirazione, almenu à cortu andà. Una preoccupazione hè chì un ritmu di respirazione bassa in corsu pò signalà u rene per aumentà a pressione sanguigna di u corpu. Questu puderia purtà à u sviluppu di pressione alta à longu andà.
Chì altri sintomi ponu accumpagnà a bradipnea?
I sintomi chì ponu accumpagnà a respirazione rallentata dipendenu da a causa. Per esempiu:
- L'oppiacei ponu ancu causà prublemi di sonnu, stinzia, diminuzione di a vigilenza è prurito.
- Altri sintomi di l'ipotiroïdismu ponu include letargia, pelle secca è perdita di capelli.
- L'avvelenamentu da azide di sodiu pò purtà à una varietà di sintomi cum'è mal di testa, vertigini, eruzioni cutanee, debolezza, nausea è vomitu.
- L'esposizione à u monossidu di carbonu pò causà mal di testa, vertigini, tossicità cardiovascolare, fallimentu respiratoriu è coma.
A respirazione lenta, è ancu altri sintomi cum'è cunfusione, diventà turchinu, o perdita di cuscenza, sò eventi periculosi per a vita chì necessitanu assistenza immediata d'urgenza.
Chì sò l'opzioni di trattamentu?
Se u vostru ritmu di respirazione pare più lente di u normale, vedi u vostru medicu per una valutazione approfondita. Questu includerà probabilmente un esame fisicu è un cuntrollu di i vostri altri segni vitali - pulse, temperatura di u corpu è pressione sanguigna. Insemi cù i vostri altri sintomi, un esame fisicu è a storia medica aiutanu à determinà se sò necessarie altre prove diagnostiche.
In situ di emergenza, ossigenu supplementare è altre misure di supportu di vita ponu esse necessarie. U trattamentu di qualsiasi cundizione sottostante pò risolve a bradipnea. Alcuni trattamenti potenziali sò:
- dipendenza da oppioidi: prugrammi di recuperu di a dipendenza, gestione alternativa di u dolore
- overdose di oppioidi: quandu hè presu in tempu, una droga chjamata Naloxone pò bluccà i siti di i recettori di oppioidi, invertendu l'effetti tossichi di a sobredose
- ipotiroïdismu: medicazione per a tiroide ogni ghjornu
- tossine: amministrazione di ossigenu, trattamentu di qualsiasi avvelenamentu, è monitoraghju di i segni vitali
- lesione à a testa: monitorizazione attenta, cura di sustegnu, è chirurgia
Possibili complicazioni
Se u vostru ritmu di respirazione hè troppu bassu per troppu longu, pò purtà à:
- ipossemia, o bassu ossigenu in u sangue
- acidosi respiratoria, una cundizione in chì u vostru sangue diventa troppu acidicu
- fallimentu respiratoriu cumpletu
Outlook
A vostra prospettiva dipenderà da a ragione di a bradipnea, da u trattamentu chì ricevi, è da quantu risponde à quellu trattamentu. Alcune condizioni chì causanu bradipnea ponu richiede una gestione à longu andà.