Cancru di u fegatu: sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi chì ponu indicà u cancheru
- Cosa da fà in casu di suspettu
- Quale hè u più in periculu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Chì sò i tippi
U cancheru di u fegatu hè un tipu di tumore malignu chì nasce in e cellule chì formanu u fegatu, cume l'epatociti, i canali biliari o i vini sanguini, è hè generalmente abbastanza aggressivu. Pò causà sintomi, chì di solitu apparsu in e fasi più avanzate di a malattia, è includenu dolore in l'abdomen, nausea, perdita di appetitu, perdita di pesu è ochji gialli.
E persone cun grassu in u fegatu, cirrosi epatica o chì utilizanu steroidi anabolizzanti sò in più risicu di sviluppà stu cancheru, chì hè generalmente identificatu da un esame addominale, cume ecografia o tomografia, capaci di rilevà unu o più noduli in u fegatu.
U trattamentu hè fattu cù chirurgia è chimioterapia, secondu a dimensione è a gravità di ogni casu, è e possibilità di curazione sò più grandi quandu u tumore hè identificatu prima, in i primi stadii. Quandu ùn hè più pussibule d'ottene una cura per u cancheru di u fegatu, u tempu di sopravvivenza hè di circa 5 anni, ma questu valore pò varià secondu u gradu di sviluppu di a malatia è altre malatie di u paziente.
Sintomi chì ponu indicà u cancheru
I sintomi più cumuni chì ponu accade in u cancheru di u fegatu includenu:
- Dolore in u ventre, soprattuttu à u latu drittu di l'addome;
- Gonfiore di u ventre;
- Perda di pesu senza causa apparente;
- Pèrdita di l'appetite;
- Stanchezza eccessiva;
- Pelli è ochji gialli;
- Mal di mare custante.
Sfortunatamente, sti sintomi si presentanu di solitu quandu u cancheru hè dighjà ben sviluppatu è, dunque, in a maiò parte di i casi, u cancheru di u fegatu pò esse scupertu in un stadiu avanzatu, chì diminuisce e vostre possibilità di curà.
Cusì, quandu ci sò fattori di risicu, cum'è un cunsumu eccessivu di alcolu o una malattia di u fegatu, hè impurtante avè appuntamenti regulari cù l'epatologu per valutà spessu u fegatu è osservà ogni cambiamentu chì pò esce.
Cosa da fà in casu di suspettu
In i casi induve alcuni di sti sintomi apparsu, o chì ci sò parechji fattori di risicu, hè cunsigliatu di cunsultà un epatologu per i test di diagnosticu, cume un ultrasuinu addominale, una tomografia computerizzata o una risonanza magnetica, per cunfirmà s'ellu ci sò cambiamenti chì ponu indicà a presenza di una tacca o nodulu chì suggerisce u tumore.
Hè impurtante di ricurdà chì micca tutti i grumi o cisti in u fegatu indicanu u cancheru, è duvete aspettà chì u duttore analisessi e so caratteristiche, è pudete cunclude s'ellu ci hè un risicu o micca. Se cambiamenti suspetti sò identificati, u duttore pò urdinà una biopsia di un pezzu di fegatu, per verificà in laburatoriu s'ellu ci sò cellule cancerose in l'organu. Capite quandu a cista in u fegatu hè periculosa.
Per i casi menu suspetti, si raccomanda di ripetere periodicamente i test, ogni annu o ogni 3 anni, secondu ogni casu, in modo da esse pussibule monitorà s'ellu ci hè a crescita o u sviluppu di nuove caratteristiche chì ponu indicà u cancer.
Quale hè u più in periculu
Ancu se qualcunu pò sviluppà un cancheru di u fegatu, stu tipu di cancheru hè più cumunu in e persone cù:
- Infezzione cronica cù Epatite B o Epatite C;
- Cirrosi;
- Usu di steroidi anabolici;
- Diabetes;
- Fat grassu;
- U cunsumu eccessivu d'alcol.
Inoltre, i casi di colite ulcerativa o di colangite sclerosante à longu andà ponu ancu sviluppà più facilmente un cancheru di u fegatu.
Cumu hè fattu u trattamentu
In guasi tutti i casi, u trattamentu di u cancheru di u fegatu si face cù una chirurgia per caccià tutta a zona interessata. Tuttavia, pò esse necessariu avè una chimioterapia o una radioterapia prima di a chirurgia per diminuisce a dimensione di u cancheru è facilità a so rimozione.
In i casi i più gravi, in cui u cancheru hè assai sviluppatu o si sparghje in altri organi, a chimioterapia è a radioterapia ponu esse aduprate solu dopu a chirurgia per pruvà à eliminà e cellule tumorali rimanenti.
S'ellu ci hè un'altra malattia, cume a cirrosi, a rimozione di una parte di u fegatu pò esse più cumplicata, allora u vostru duttore pò raccomandà un trapianto di fegatu per pruvà à uttene una cura. Amparate più nantu à sta forma di trattamentu.
Chì sò i tippi
U cancheru di u fegatu pò esse primariu, vale à dì, quandu nasce direttamente in u fegatu, o pò esse secondariu, per metastasi o diffusione di u cancheru da altri organi, cum'è i pulmoni, u stomacu, l'intestinu o u senu, per esempiu.
U tippu più cumunu di cancru di fegatu primariu hè l'epatocarcinoma o carcinoma epatocellulare, chì hè ancu u più aggressivu, è urigine in e cellule principali chì formanu u fegatu, chjamati epatociti. Un altru tumore primariu cumunu hè u colangiocarcinoma, originariu di i canali biliari. Amparate più nantu à i sintomi è u trattamentu di u cancheru di u canali biliari.
Altri tippi di tumuri più rari includenu u carcinoma di fegatu variante fibrolamellare, angiosarcoma o epatoblastoma, per esempiu.