Caput Medusae
Cuntenutu
Cosa hè caput medusae?
Caput medusae, qualchì volta chjamatu un segnu di palma, si riferisce à l'apparizione di una rete di vene indolore, gonfie intornu à u to bellybutton. Mentre ùn hè micca una malattia, hè un segnu di una situazione sottostante, di solitu malatie di fegatu.
A causa di tecniche megliu per diagnosticà a malatia di u fegatu in i so primi stadi, caput medusae hè oramai rara.
Chì sò i sintomi?
U sintomu principale di caput medusae hè una rete di grandi vene visibili intornu à l'addome. Da luntanu, puderia parè un brusgiu neru o turchinu.
Altri sintomi chì puderanu accumpagnallu includenu:
- ghjambe gonfie
- una milza ingrandata
- petti più grandi in i masci
Se avete malatie di fegatu avanzate, pudete ancu nutà i sintomi seguenti:
- gonfiore addominale
- ictericia
- cambia d'umore
- cunfusione
- sanguinamentu eccessivu
- spider angioma
Chì a causa?
Caput medusae hè guasi sempre causatu da ipertensione portale. Questu si riferisce à alta pressione in a vostra vena portale. A vena portale porta u sangue à u fegatu da l'intestini, a cistifellea, u pancreas è a milza. U fegatu prucessa i nutrienti in u sangue è poi manda u sangue à u core.
Caput medusae hè di solitu in leia cù e malatie di u fegatu, chì infine provoca cicatrici di u fegatu, o cirrosi. Questa cicatrisione rende più difficiule per u sangue di circulà per e vene di u vostru fegatu, purtendu à una copia di salvezza di sangue in a vostra vena portale. U sangue aumentatu in a vostra vena portale porta à ipertensione portale.
Cù nisun altru locu per andà, una parte di u sangue prova à scorrere per e vene vicine intornu à u ventre, chjamate vene periumbilicali. Questu produce u schema di i vini sanguini ingranditi cunnisciutu cum'è caput medusae.
Altre cause possibili di malatie di fegatu chì portanu à l'ipertensione portale includenu:
- emocromatosi
- carenza di alfa 1-antitripsina
- epatite B
- epatite cronica C.
- malatie di u fegatu in alcolu
- malatie di fegatu grassu
In rari casi, un bloccu in a vostra vena cava inferiore, una grande vena chì porta u sangue da e gambe è u troncu inferiore à u vostru core, pò ancu causà ipertensione portale.
Cumu hè diagnosticatu?
Caput medusae hè di solitu faciule da vede, allora u vostru duttore si prubabilmente concentrerà nantu à a determinazione se hè dovutu à una malattia di u fegatu o un bloccu in a vostra vena cava inferiore.
Una tomografia CT o ultrasuoni ponu mustrà a direzzione di u flussu di sangue in u vostru addome. Questu aiuterà u vostru duttore à restringe a causa. Se u sangue in e vene allargate si move versu e vostre gambe, hè probabile per via di cirrosi. S'ellu flussu versu u vostru core, un bloccu hè più prubabile.
Cumu hè trattatu?
Mentre caput medusae stessu ùn hà micca bisognu di trattamentu, e cundizioni sottostanti chì a causanu.
Caput medusae hè di solitu un segnu di cirrosi più avanzata, chì richiede un trattamentu immediatu. Sicondu a gravità, questu pò cumprende:
- impiantà un shunt, un picculu dispositivu chì apre a vena portale per riduce l'ipertensione portale
- medicazione
- trasplante di fegatu
Se caput medusa hè duvuta à un bloccu in a vostra vena cava inferiore, averete probabilmente bisognu di chirurgia d'urgenza per risolve u bloccu è prevene altre complicazioni.
Chì ci hè a prospettiva?
Grazie à i metudi migliorati per rilevà e malatie di u fegatu, u caput medusae hè raru. Ma se pensate chì mostrate segni di caput medusae, cuntattate u vostru duttore u più prestu pussibule. Hè guasi sempre un segnu di qualcosa chì hà bisognu di trattamentu immediatu.