6 cunsequenze per a salute di a mancanza di vitamina A
Cuntenutu
- 1. Xeroftalmia
- 2. Cecceccu notturnu
- 3. Pelli spesse è secche
- 4. Stunted growth
- 5. Prublemi di fertilità
- 6. Indebulimentu di u sistema immune
- Ciò chì pò causà a mancanza di vitamina A
- Cumu cunfirmà a mancanza di vitamina A
- Cumu si face u trattamentu?
- 1. Manghjate cibi ricchi di vitamina A
- 2. Pigliate supplementazione di vitamina A
A mancanza di vitamina A in u corpu si riflette soprattuttu in a salute di l'ochji, chì pò purtà à prublemi oculari cum'è xeroftalmia o cecità notturna, chì sta vitamina hè assai impurtante per a produzzione di certi pigmenti visivi chì permettenu di vede tuttu u spettru di luce.
Tuttavia, è in più, a mancanza di vitamina A pò ancu causà prublemi di a pelle, sistemi immunitari indeboliti, crescita stunted è prublemi riproduttivi. U dannu causatu da a carenza di vitamina A hè riversibile in a maiò parte di i casi, chì necessitanu trattamentu cù supplementazione di vitamina è un aumentu di e so fonti dietetiche.
A carenza di vitamina A pò causà alcuni prublemi cum'è:
1. Xeroftalmia
Si tratta di una malattia prugressiva induve ci hè una crescita di u tissutu chì copre l'ochju è a secchezza di a superficia esterna di l'ochju, chì pò causà cecità. I sintomi principali includenu brucia in l'ochji, difficoltà à vede in ambienti più scuri è a sensazione di l'ochji secchi.
Quandu a xeroftalmia avanza, e lesioni è l'ulcere di a cornea ponu apparisce cum'è piccule macchie bianche nantu à l'ochju, cunnisciute cum'è macchie Bitot, chì, se lasciate senza trattamentu, ponu causà cecità. Amparate più nantu à sta complicazione è cumu si tratta.
2. Cecceccu notturnu
A cecità notturna hè una cumplicazione di a xeroftalmia, in a quale a persona hà difficultà à vede in ambienti di poca luce, sopratuttu quandu si move da un locu cù molta luce à unu più foscu. Tuttavia, e persone cun stu prublema ponu avè una visione cumpletamente normale durante u ghjornu.
A difficultà causata da a cecità di notte si pone di solitu quandu i livelli di unu di i pigmenti in i recettori di a retina, cunnisciuti cum'è rodopsina, sò troppu bassi, affettendu a capacità di l'ochju di trattà oggetti in poca luce. A produzzione di Rhodopsina hè generalmente regulata da a quantità di vitamina A. Vede cumu identificà a cecità notturna.
3. Pelli spesse è secche
A mancanza di vitamina A pò pruduce iperqueratosi folliculare, chì hè quandu i folliculi piliferi in a pelle diventanu intasati cù tappi di cheratina, rendendu a pelle più spessa. Stu cambiamentu face chì a pelle sembra una "pelle di pollo", in più d'esse più secca, più sfocata è più rossa.
L'iperqueratosi principia di solitu in l'avambracci è e cosce, ma cù u tempu, si pò sparghje in tutte e parte di u corpu.
4. Stunted growth
I livelli bassi di vitamina A in u corpu ponu causà ritardi in u sviluppu in i zitelli, chì hè una vitamina impurtante per a crescita ossea. Inoltre, a carenza di vitamina A pò ancu causà cambiamenti in u gustu è l'olfattu, pruvucendu l'alimentu à perde u so gustu, ciò chì porta u zitellu à vulè manghjà menu, infine ostaculendu u sviluppu.
5. Prublemi di fertilità
A vitamina A hè necessaria per a ripruduzzione à u livellu maschile è femminile, è ancu per u sviluppu adattu di u zitellu durante a gravidanza. Inoltre, a mancanza di sta vitamina pare esse ligata à l'apparizione di aborti spontanii.
6. Indebulimentu di u sistema immune
U sistema immunitariu pò esse indebulitu quandu ci hè una mancanza di vitamina A in u corpu, chì a mancanza di sta vitamina influenza u funziunamentu di e cellule T, chì sò cellule impurtanti di u sistema immunitariu. Cusì, a mancanza di vitamina A aumenta u risicu di piglià diverse infezioni batteriche, virali o parasitiche, soprattuttu à u livellu respiratoriu.
A vitamina A agisce ancu in u prucessu di produzzione di collagene è, dunque, a so mancanza in u corpu pò compromettere a guarigione di e ferite, per esempiu.
Ciò chì pò causà a mancanza di vitamina A
A causa principale di carenza di vitamina A hè un ingaghjamentu inadeguatu di cibi ricchi in vitamina A, cum'è carote, ova, broccoli o fegatu, per esempiu. Tuttavia, altri prublemi cum'è fibrosi, cunsumu eccessivu di alcolu o disordini di u fegatu ponu ancu aumentà u risicu di una carenza di sta vitamina.
Inoltre, siccomu a vitamina A hè liposolubile, se ci hè una malabsorzione di grassi à u livellu intestinale, hè ancu pussibule chì a vitamina ùn sia micca ben assorbita da l'alimentu. Stu tipu di causa hè più cumunu in e persone chì anu avutu una chirurgia bariatrica o chì anu malatie infiammatorie di l'intestinu.
Cumu cunfirmà a mancanza di vitamina A
A carenza di vitamina A hè di solitu suspettata in i zitelli è adulti chì sò malnutriti o in e persone chì anu fattori di risicu, ma i segni è i sintomi devenu sempre esse valutati da un duttore.
U duttore pò ancu urdinà un test di sangue di retinolu sericu, induve valori inferiori à 20 mcg / dL indicanu una mancanza di vitamina A in u corpu, è valori inferiori a 10 mcg / dL indicanu una carenza grave.
Cumu si face u trattamentu?
U trattamentu di a mancanza di vitamina A si basa annantu à aumentà l'assunzione di cibi ricchi di sta vitamina, è dinò di supplementazione orale, per riduce u risicu di mortalità. Hè impurtante chì, durante u trattamentu, a persona sia seguitata cun un nutrizzionista per assicurà u fornimentu adeguatu di vitamina A per i so bisogni quotidiani.
Cusì, u trattamentu include:
1. Manghjate cibi ricchi di vitamina A
A vitamina preformata si trova solu in l'alimenti d'urigine animale, in i lochi di magazzinu, vale à dì in u fegatu è in u grassu di l'ova è di u latte. Una grande quantità di sta vitamina si trova ancu in l'oliu di fegatu di baccalà.
Tuttavia, ci sò ancu alimenti di origine vegetale chì cuntenenu carotenoidi, chì sò precursori di a vitamina A è chì si trovanu principalmente in ligumi verdi scuri o frutti gialli-aranci, cum'è carotte, spinach, suchju d'aranciu, patate dolce, frà altri. Vede un elencu più cumpletu di cibi ricchi di vitamina A.
2. Pigliate supplementazione di vitamina A
A supplementazione di vitamina A deve esse guidata da un duttore o nutrizionista, chì a dosa dipenderà da l'età, u pesu è u statu generale di salute di a persona interessata.
In generale, in adulti, hè cumunu di amministrà 3 dosi di 200.000 IU. I zitelli menu di 1 annu devenu riceve a metà di sta dosa, è i zitelli di menu di 6 mesi devenu riceve solu un quartu di a dosa.
In certi casi, a supplementazione di vitamina A pò esse fatta cù oliu di fegatu di merluziu perchè, in più di cuntene una quantità eccellente di sta vitamina, cuntene ancu vitamina D, omega 3, iodiu è fosforu, chì sò impurtanti per tuttu u sviluppu di i zitelli.