Cause di Murtalità: E nostre Percezzioni vs Rialità
Cuntenutu
- Perchè hè impurtante di capisce ciò chì hà daveru u più putenziale di tumbassi
- Allora chì dicenu questi dati?
- E nostre preoccupazioni differenu drasticamente da i fatti
- Avà, torna à i dati ...
- Ma ci hè una bona nutizia - ùn simu micca sempre fora di marca
Capisce i rischi per a salute ci pò aiutà à senteci abilitati.
Perchè hè impurtante di capisce ciò chì hà daveru u più putenziale di tumbassi
Pensà à a nostra propria fine di vita - o à a morte - pò esse scomodu. Ma pò ancu esse estremamente beneficu.
A duttore Jessica Zitter, una ICU è un medicu di cura palliativa a spieca cusì: "Capisce e traiettorie tipiche chì di solitu si vedenu cume a ghjente si avvicina à a fine di a vita pò esse assai utile perchè se a ghjente sà chì tendenu à sembrà i percorsi finali di uscita, sò più propensi à esse priparati per i so propii mentre s'avvicina ".
Zitter cuntinua: "I media tendenu à ignurà a morte da malatie, mentre a morte da suicidiu, terrurismu è accidenti sò atipichi in realtà [basati nantu à e statistiche] ma sensazionalizati in i media. Quandu a morte hè trattata in modu irrealistu, arrubbemu a ghjente di l'opportunità di assiste à e malatie è di fà piani per a morte ch'elli vulerianu avè ".
"Ùn pudete micca avè una bona morte se ùn credi micca chì anderete à more. Quandu i media difendenu a nostra attenzione da morte per malattia à morte da cause sensazionalizate, implica chì a morte pò esse evitata se queste circostanze estreme ponu esse evitate ", dice.
Pudete amparà di più nantu à u travagliu di u duttore Zitter in u so libru, Extreme Measures.
Allora chì dicenu questi dati?
Mentre chì e malatie cardiache è u cancheru custituiscenu inseme tutte e cause di morte in i Stati Uniti, sti dui cundizioni di salute sò menu di un quartu di ciò chì hè cupartu da i media.
Dunque, mentre queste duie cundizioni facenu una grande parte di ciò chì ci uccide, ùn hè micca necessariamente esse trattatu in a nutizia.
À l'altra parte di u spettru, u terrurismu conta menu di 0,1 per centu di e morti, malgradu u fattu chì face u 31 per centu di a cobertura di e nutizie. In fatti, hè sopra riprisentata da una quantità enorme di 3.900 volte.
Intantu, ancu se u terrurismu, u cancheru è l'omicidii sò e cause di morte chì sò più menzionate in i ghjurnali, solu una hè in realtà in e trè prime cause di mortalità.
Inoltre, l'omicidiu hè più di 30 volte troppu rappresentatu in i media, ma conta solu per 1 per centu di e morti totali.
E nostre preoccupazioni differenu drasticamente da i fatti
Cum'è si scopre, e cause chì ci preoccupemu di uccideci - dimustrata da ciò chì Google di più - ùn sò micca spessu in linea cù ciò chì in realtà soffre l'Americani.
In più, i sintomi di Googling o e cose putenziali chì ponu tumbà ci senza ancu discute queste cose cun un duttore ponu fà nasce ansietà. Questu pò, à u so tornu, mette in opera un flussu di «è se» chì ùn hè micca ghjustificatu cum'è "E se tali è tali accade?" "E se ùn sò micca preparatu?" o "E se morgu è lasciu a mo famiglia daretu?"
È questi penseri inquietanti ponu catapultà u vostru sistema nervosu in overdrive, accendendu a risposta di u stress di u corpu, cunnisciuta ancu cum'è "lotta o fuga". Quandu u corpu entra in questu statu, u core batte più veloce, a respirazione diventa più prufonda, è u stomacu agita.
Non solu hè fisicamente scomudu, ma pò ancu influenzà a vostra salute fisica aumentendu a pressione sanguigna, a frequenza cardiaca è abbassendu u funziunamentu di u sistema immunitariu.
Avà, torna à i dati ...
Sembra chì mentre duvemu esse focalizati nantu à e malatie cardiache - chì hè rispunsevule per 31 per centu di e morti - hè solu 3 per centu di ciò chì a ghjente cerca in Google.
À u cuntrariu, e ricerche per u cancheru sò spropurziunate per a probabilità attuale di piglià a malatia. Mentre u cancheru face una grande parte di i morti - 28 per centu - conta per 38 per centu di ciò chì hè cercatu in Google.
A diabete, anch'ella, si mostra in i risultati di Google (10 per centu) assai più di ciò chì provoca a morte (3 per centu di e morte totali).
Intantu, u suicidiu hà parechje volte più parte relative in l'ochji di u publicu paragunatu à u tassu di morte attuale. Mentre solu u 2 per centu di e morti in i Stati Uniti sò per suicidiu, custituisce u 10 per centu di ciò chì i media si focalizanu è u 12 per centu di ciò chì a ghjente cerca in Google.
Ma ci hè una bona nutizia - ùn simu micca sempre fora di marca
Malgradu e evidenti disparità nantu à ciò chì causa a mortalità versus e cause di morte riportate, alcune di e nostre percezioni sò in realtà currette.
L'ictus, per esempiu, face u 5 per centu di e morti è hè in circa u 6 per centu di a cobertura di e nutizie è di e ricerche di Google. A pneumonia è l'influenza, anch'elli, sò cunsistenti in tutti i trè grafichi, cuntendu per 3 per centu di i morti è u 4 per centu di i media è di e ricerche di Google.
Mentre ùn puderebbe micca sembrà un grande affare d'avè una cunniscenza ferma nantu à e realità di ciò chì ci porta à more, ci sò definiti benefici psicologichi è fisici chì esce da sta cuscenza.
Capisce i rischi per a salute è e preoccupazioni per a sicurezza ci pò aiutà à preparà megliu per risultati imprevisti, chì ponu sentirsi empowering - cume piglià misure preventive per e malatie cardiache.
Quandu sapete di fattori di risicu, pudete ancu cercà cunfortu da i prufessiunali sanitarii chì ponu risponde à e dumande è offre rassicuranza. Per esempiu, qualchissia chì si preoccupa di u cancheru pò riceve schermi sanitari addiziunali da u so duttore, chì li ponu aiutà à piglià a carica di u so benessere.
Allora a prossima volta vi truverete preoccupatu per un rapportu di notizie chì avete appena lettu o una malattia chì avete appena amparatu, ma site Googling à 3 di a mattina, fate un passu in daretu è cunsiderate sì veramente bisognu à esse inchietante.
Una megliu cunniscenza di a morte ci permette di abbraccià una megliu cunniscenza di a nostra vita è di a nostra salute, cusì a pudemu avè - ogni passu di a strada.
Jen Thomas hè ghjurnalista è stratega di media basatu in San Francisco. Quand'ella ùn sunnieghja micca di novi lochi da visità è di ritrattà, si pò truvà intornu à a Baia chì si batte per luttà cù u so terrier cecu Jack Russell o parendu persa perchè insiste à marchjà dapertuttu. Jen hè ancu un ghjucatore di Frisbee Ultimate cumpetitivu, un scalatore decente, un corridore cadutu, è un aspirante performer aereo.
Juli Fraga hè un psicologu licenziatu basatu in San Francisco, California. Si hè diplomata cù un PsyD da l'Università di u Nordu di u Colorado è hà assistitu à una borsa di studiu postdoctorale in UC Berkeley. Passiunata da a salute di e donne, s’avvicina à tutte e so sessione cun calore, onestà è cumpassione. Vede ciò chì face in Twitter.