Cosa hè a polineuropatia periferica è cume si tratta
Cuntenutu
A polineuropatia periferica si pone quandu si verificanu danni severi à vari nervi periferichi, chì portanu informazioni da u cervellu, è a medula spinale, à u restu di u corpu, causendu sintomi cum'è debolezza, formicoli è dolore persistente.
Ancu se sta malattia affetta u più spessu i pedi è e mani, pò influenzà tuttu u corpu è accade di solitu cum'è una complicazione di u diabete, esposizione à sostanze tossiche o infezioni, per esempiu.
In a maiò parte di i casi i sintomi si migliuranu cù u trattamentu di a malatia chì face u dannu di i nervi, ma in altre situazioni, pò esse necessariu di mantene l'usu continuu di farmaci per cuntrullà i sintomi è migliurà a qualità di vita.
Principali sintomi
I sintomi di polineuropatia periferica varienu secondu i siti affettati, però, i più cumuni includenu:
- Stabbing pain o persistente ardente;
- Ticchiatura custante chì diventa più intensa;
- Difficultà à spustà i bracci è e gambe;
- Cascate frequenti;
- Ipersensibilità à e mani o à i pedi.
Quandu a malatia progredisce, altri nervi più impurtanti ponu esse affettati, cum'è quelli di u respiru o quelli di a vejiga, resultendu in altri sintomi cum'è difficultà per respirà o tene u pipì, per esempiu.
Sti sintomi ponu cumparisce è sviluppassi per parechji mesi o anni è, dunque, spessu passanu inosservati, finu à chì si presentanu prublemi più seri.
Chì causa a polineuropatia
A polineuropatia hè di solitu causata da danni nervi progressivi derivanti da malatie metaboliche, cume a diabete, o malatie autoimmune, cume lupus, artrite reumatoide, o sindrome di Sjogren. Tuttavia, infezioni, esposizione à sostanze tossiche, è ancu colpi pesanti ponu ancu causà prublemi nervosi è risultà in polineuropatia.
In casi più rari, a polineuropatia pò ancu cumparisce senza alcuna causa apparente è, allora, hè cunnisciuta cum'è polineuropatia periferica idiopatica.
Cumu hè fattu u trattamentu
Quandu a polineuropatia nasce cum'è una complicazione di un'altra malattia, u trattamentu deve esse iniziatu cù u cuntrollu di sta malattia. Cusì, in casu di diabete, per esempiu, hè impurtante di esse attenti à l'alimentu o di cumincià à aduprà insulina, postu chì se a causa hè causata da una malattia autoimmune, pò esse raccomandatu di inizià l'usu di droghe chì riducenu l'immunità sistema.
Se i sintomi parenu senza una causa apparente o per via di un altru prublema chì ùn pò micca esse trattatu, u duttore pò prescrive alcuni rimedi per alleviare i sintomi, cume:
- Antiinflamatorii: cum'è Ibuprofene o Nimesulide;
- Antidepressivi: cum'è Amitriptyline, Duloxetine o Verflaxacin;
- Anticonvulsivanti: cum'è Gabapentina, Pregabalina o Topiramato.
Tuttavia, in i casi più severi, pò ancu esse necessariu aduprà droghe derivate da oppioidi, cum'è tramadol o morfina, chì anu un'azione più putente, ma chì, cume creanu dipendenza, sò aduprate solu in casi induve ùn hè micca pussibule di cuntrullà u dolore cù l'altri rimedii.
Inoltre, pò ancu esse raccomandatu d'avè una terapia cumplementaria, cù agopuntura o fitoterapia, per esempiu, per riduce e dosi di medicazione.