Cellulitis infettiva: chì hè, sintomi, foto è cause
Cuntenutu
A cellulite infettiva, cunnisciuta ancu cum'è cellulite batterica, si verifica quandu e batterie riescenu à entre in a pelle, infettendu i strati più profondi è causendu sintomi cum'è rossu rossu in a pelle, dolore è gonfiore, chì si verificanu principalmente in i membri inferiori.
À u cuntrariu di a pupulare cellulite, chì in realtà hè chjamata fibro edema geloide, a cellulite infettiva pò causà cumplicazioni gravi cum'è septicemia, chì hè l'infezzione generale di u corpu, o ancu a morte, s'ellu ùn hè micca trattatu currettamente.
Cusì, ogni volta chì si suspetta una infezzione di a pelle, hè assai impurtante andà in sala d'urgenza per fà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu, chì di solitu si face cù l'usu di antibiotici. Vede cumu si face u trattamentu.
A principale differenza trà cellulitis infettiva è erisipela hè chì, mentre a cellulite infettiva raggiunge strati più profondi di a pelle, in u casu di erisipela, l'infezione accade di più in superficie. Eppuru, alcune differenze chì ponu aiutà à identificà e duie situazioni sò:
Erisipela | Cellulitis infettiva |
---|---|
Infezzione superficiale | Infezzione di a dermis prufonda è di u tessutu sottucutanu |
Hè faciule d'identificà u tissutu infettatu è micca infettatu per via di grande macchie | Hè difficiule d'identificà u tissutu infettatu è micca infettatu, cù piccule macchie |
Più frequente in i membri inferiori è in faccia | Più frequente in i membri inferiori |
Tuttavia, i segni è i sintomi di queste malatie sò assai simili, allora u medicu generale o dermatologu deve esaminà a zona colpita è pò urdinà parechje prove per identificà a causa curretta, identificà i segni di gravità è inizià u trattamentu u più efficace. Capite megliu ciò chì hè è cume trattà l'erisipela.
Ciò chì pò causà cellulite
A cellulite infettiva si pone quandu e batterie di u tippu Staphylococcus o Streptococcu pò penetrà in a pelle. Dunque, stu tipu d'infezzione hè più cumunu in e persone cù ferite chirurgiche o tagli è stinghje chì ùn sò micca stati trattati currettamente.
Inoltre, e persone cun prublemi di a pelle chì ponu causà discontinuità di a pelle, cum'è in eczema, dermatite o tigna, anu ancu un risicu più grande di sviluppà un casu di cellulite infettiva, è ancu e persone cun sistema immunitariu indebolitu, per esempiu.
A cellulite infettiva hè contagiosa?
In e persone sane, a cellulite infettiva ùn hè micca contagiosa, perchè ùn piglia micca facilmente da una persona à l'altra. Tuttavia, se qualchissia hà una ferita o una malattia di a pelle, cum'è a dermatite, per esempiu, è vene in cuntattu direttu cù a zona affettata da a cellulite, ci hè un risicu più elevatu chì a batteria penetri in a pelle è causi cellulite infettiva.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a cellulite infettiva hè di solitu principiatu cù l'usu di antibiotici orali, cum'è Clindamicina o Cefalexina, da 10 à 21 ghjorni. Durante questu periodu hè cunsigliatu di piglià tutte e pasticche à u mumentu indicatu da u duttore, è ancu di osservà l'evoluzione di u rossu nantu à a pelle. Se u rossu aumenta, o un altru sintimu s'aggrava, hè assai impurtante di vultà ind'è u duttore, chì l'antibioticu prescrittu pò ùn avè l'effettu previstu è deve esse cambiatu.
Inoltre, u duttore pò ancu prescrive analgesici, cum'è Paracetamol o Dipyrone, per alleviare i sintomi durante u trattamentu. Hè ancu impurtante di esaminà a pelle regolarmente, di fà una medicazione per a ferita in u centru di salute, o ancu di applicà una crema adatta chì cuntene antibiotici, chì pò esse raccomandata da u duttore per garantisce u successu di u trattamentu.
Normalmente, i sintomi si migliuranu in 10 ghjorni da l'iniziu di l'antibiotici, ma sì i sintomi s'aggravanu, pò esse necessariu cambià l'antibiotici o ancu stà in l'uspidale per fà u trattamentu direttamente in a vena è impedisce chì l'infezzione si sparghji in u corpu.
Capite megliu cumu si face u trattamentu è chì sò i segni di miglioramentu.