Rabdomiolisi: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Ciò chì provoca rabdomiolisi
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Possibili complicazioni
A rabdomiolisi hè una cundizione seria caratterizata da a distruzzione di fibre musculari, chì porta à a liberazione di cumpunenti prisenti in e cellule musculari in u sangue, cum'è calciu, sodiu è potassiu, mioglobina, creatinofosfocinasa è l'enzima piruvica transaminasi (TGP). Una grande quantità di queste sostanze in u sangue pò causà mancanza di forza, diminuzione di l'urina, fatica musculare è insufficienza renale, se ùn sò micca identificati è trattati.
Cum'è e sostanze rilasciate sò tossiche in quantità elevate, hè impurtante chì u trattamentu sia iniziatu u più prestu pussibule, è si raccomanda di andà in ospedale o in sala d'urgenza appena si sospetta a rabdomiolisi. A rabdomiolisi pò accade per via di a pratica di attività fisiche faticose è prolungate o per via di un traumu direttu o indirettu à un musculu in u corpu, è hè ancu impurtante identificà a causa per chì u trattamentu sia più miratu.
Principali sintomi
I sintomi di rabdomiolisi ponu variare secondu a quantità circulante di enzimi liberati da l'internu di e cellule musculari, i sintomi più cumuni sò:
- Dolore musculare;
- Mancanza di forza;
- Difficultà à muvà e gambe o e bracce;
- Rigidità musculare;
- Dolore à l'articuli;
- Urina in piccule quantità è assai scura, simile à u culore di coca-cola.
In più di sti sintomi, ponu apparisce segni più generali, cum'è febbre, nausea, dolore addominale, sensazione di stanchezza generale, vomitu, cunfusione è agitazione. Siccomu i sintomi varienu secondu a causa, è ancu u corpu di ogni persona, pò esse abbastanza difficiule per identificà un casu di rabdomiolisi.
Dunque, per chì a rabdomiolisi sia identificata è cumplicazioni da prevene, hè impurtante d'andà à l'uspidale per e prove specifiche per identificà a malatia, affinchì sia pussibule di inizià u trattamentu u più adattu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di rabdomiolisi hè generalmente fattu da u duttore dopu avè valutatu i sintomi di a persona è a storia medica. Inoltre, u duttore raccomanda di fà test di sangue è urina per verificà a quantità di elettroliti chì circulanu in u sangue, è dinò a concentrazione di mioglobina, creatina fosfocinasi è TGP. Attraversu l'analisi di urina, u duttore pò ancu valutà a quantità di mioglobina, chì hè impurtante per cunnosce l'estensione di rabdomiolisi è se ci sò segni chì indicanu insufficienza renale.
A mioglobina hè unu di i principali esami richiesti da u duttore, perchè più grande hè a distruzzione di e fibre musculari, più grande serà a quantità di mioglobina liberata in u sangue è in l'urina, lascendula piuttostu scura. Inoltre, più grande hè a quantità di mioglobina rilasciata, più grande hè a possibilità di ostruzione di i tubuli renali, chì pò causà lesioni tubulari è, di conseguenza, insufficienza renale acuta. Amparate più nantu à a mioglobina.
Ciò chì provoca rabdomiolisi
A rabdomiolisi accade di solitu per via di a pratica di un'attività fisica strenuosa è prolungata, chì si traduce in un stress musculare eccessivu. Altre cause di rabdomiolisi sò:
- Accidenti gravi, cume cascate alte o incidenti di trafficu;
- Usu prolungatu di qualchi medicamentu, in particulare antipsicotichi o statine;
- Usu di drogaprincipalmente cocaina, eroina o anfetamine;
- Immubilizazione prolungata per via di svenimentu o di malatie;
- Infezzioni, Chì pò purtà à l'accumulazione di tossine in u corpu, chì hè a causa principale di rabdomiolisi in i zitelli;
- Malatie musculare, cum'è a miopatia è a polio;
- Cambiamentu di a temperatura di u corpu.
Inoltre, a rabdomiolisi pò accade ancu in cunsequenza di cunsumu eccessivu di bevande alcoliche, scossa elettrica, malatie metaboliche è colpu.
Cumu hè fattu u trattamentu
Quandu a rabdomiolisi ùn hà alcuna complicazione, di solitu si risolve in pochi ghjorni à settimane. Tuttavia, in certi casi pò esse necessariu chì u trattamentu sia effettuatu cù a persona ammessa à l'uspidale per chì u siero sia amministratu direttamente in a vena per evità complicazioni gravi di a malattia, cume a disidratazione o l'insufficienza renale, causata da un eccessu di musculu ghjetti in u sangue.
Inoltre, hè impurtante identificà a causa di rabdomiolisi per inizià un trattamentu adattatu, se necessariu. Cusì, se hè causatu da l'usu di qualsiasi medicazione, per esempiu, duvete smette di piglià è passà à un altru medicamentu secondu cunsiglii medichi.
A durata di u trattamentu varieghja secondu a causa è l'evoluzione di u paziente, è durante l'uspitalisazione hè necessariu esse aggrappati per valutà a quantità di urina per ghjornu è fà altri testi di rene per assicurà chì a funzione renale ùn sia micca affettata. U paziente hè di solitu licenziatu quandu e prove sò normali è ùn ci hè risicu di sviluppà insufficienza renale.
In i casi i più gravi, in i quali i reni cumincianu à pruduce poca urina, u duttore pò prescrive a dialisi per aiutà a funzione renale, eliminendu e sostanze in eccessu da u sangue chì ponu rende u trattamentu difficiule.
Possibili complicazioni
A cumplicazione a più seria è cumuna di a rabdomiolisi hè l'apparizione di danni à i reni, chì ponu finisce per causà fallimentu renale. Tuttavia, a presenza di residui in u sangue porta ancu à un aumento di i livelli di potassiu è di fosforu in u corpu, chì pò finisce per influenzà u funziunamentu di u core.
In situazioni più rare, un altru sindromu cunnisciutu cum'è sindromu di compartimentu pò ancu nasce, in u quale a circolazione di sangue hè compromessa in una regione di u corpu, cume gambe, braccia o alcuni musculi di l'abdomen, causendu a morte di u tessutu. Capite ciò chì hè u sindrome di compartimentu.