Chirurgia di a tiroide: cumu si face, tippi principali è recuperu
Cuntenutu
- Tipi di chirurgia tiroidea
- Cumu hè a recuperazione dopu a rimozione di a tiroide
- Ciò chì accade dopu a rimozione di a tiroide
- Cume campà senza tiroide
- Sguassà a tiroide chì ingrassa?
A chirurgia di a tiroide hè fatta per trattà i prublemi di tiroide, cum'è noduli, cisti, ingrandimentu eccessivu di a tiroide o di u cancheru, è pò esse totale o parziale, secondu chì a ghiandula sia completamente rimossa.
Generalmente, sta chirurgia, cunnisciuta cum'è tiroidectomia, hè delicata perchè ci sò vene, arterie, nervi è musculi essenziali per a vita, tuttavia, hè cumunu di ùn avè cumplicazioni, ancu in casi di cancheru, cù cambiamenti in a voce o contusioni chì sò rari .
Situazione di tiroide
A recuperazione da a chirurgia hè simplice, è hè necessariu evità di fà sforzi per ùn causà gonfiore è sanguinamentu in u situ tagliatu, lascendu una cicatrice in u collu.
Tipi di chirurgia tiroidea
A chirurgia di a tiroide hè fatta in anestesia generale è durante l'operazione, chì dura circa 2 ore, u duttore face un tagliu nantu à u collu permettendu à a tiroide di esse osservata è rimossa.
Generalmente, prima di a chirurgia tiroidea, duvete fà 8 ore di digiunu è ùn piglià alcunu medicamentu in i ghjorni precedenti 10, cum'è AAS, Bufferin o Melhoral, per esempiu perchè aumentanu u risicu di sangu durante a chirurgia è in u periodu postoperatoriu chì pò impedisce a guarigione. I principali tipi di chirurgia sò:
- Tiroidectomia tutale: Consiste in a rimozione cumpleta di a tiroide, cù a necessità di rimpiazzamentu ormonale.
- Lobectomia o Emitiroidectomia: Consiste à caccià solu una parte è ancu l'istmu, chì hè a parte chì unisce i dui lati, lascendu chì a metà di a tiroide funziona nurmale. Pò esse indicatu in casu di cancheru di tiroide di tipu papillariu o folliculare, è hà bisognu di valutazione per a necessità di sostituzione ormonale.
- Svuotamentu cervicale: In certi casi, oltre à a rimozione di a tiroide, pò esse necessariu di rimuovere i linfonodi vicini à a tiroide è u cervicale, quandu sò affetti o per evità di esse affettati, in particulare in casu di tumulu medulare o anaplasticu di tiroide. In casu di cancheru follicular o papillariu, u duttore pò ùn vede micca a necessità di a dissezione di u collu se a biopsia indica chì ùn sò micca affettati.
Subitu dopu a chirurgia
3 ghjorni dopu a chirurgia
In a maiò parte di i casi, pudete turnà in casa u ghjornu dopu, stà per 1 o 2 ghjorni, postu chì l'apparizione di cumplicazioni hè minima. Tuttavia, ùn hè micca pussibule di studià o di travaglià in a prima settimana dopu a chirurgia.
U duttore pò ancu decide se hè necessariu effettuà u trattamentu cù iodu radioattivu, chì serve per eliminà cumpletamente ogni traccia di cellule maligne. Amparate tuttu nantu à u Iodu Radioattivu.
Fighjate dinò a seguita video è vedi chì hè l'alimentu più adattu da fà durante u trattamentu cù iodu radioattivu:
Cumu hè a recuperazione dopu a rimozione di a tiroide
U periodu postoperatoriu di a chirurgia tiroidea dura circa 15 ghjorni è durante quellu tempu si deve evità di fà sforzi fisichi, cume a corsa o attività domestiche intense per evità u sviluppu di gonfiore è sanguinamentu in u situ di tagliu. Tuttavia, u restu tutale ùn hè micca necessariu, in a maiò parte di i casi, pudete camminà, travaglià è move u collu a settimana dopu à l'operazione.
Dopu avè lasciatu a sala operatoria, pudete avè un drenu di u collu per caccià u liquidu in eccessu cù u sangue è evità contusioni, è cume hè normale di sente un pocu di dulore, u duttore pò indicà l'usu di analgesici è antiinflamatori, cum'è Paracetamol o Ibuprofen , è manghjendu alimenti liquidi è dolci per diminuì u disagiu in a gola.
Inoltre, avete una fascia à u collu per evità u cuntattu cù i batteri è a terra è per prutege u locu induve u tagliu hè statu fattu da u sole, chì ùn deve micca esse bagnatu. Di solitu, u paziente si ne và in casa cù u vestitu, chì deve esse cacciatu circa 3 ghjorni dopu a chirurgia à l'uspidale, è i punti sò ancu cacciati quand'elli sò visibili.
Ciò chì accade dopu a rimozione di a tiroide
A chirurgia tiroidea hè di solitu semplice, ma e conseguenze più cumuni includenu:
- Mal di gola è tosse, chì pò causà difficultà à manghjà è, chì di solitu si riduce dopu à 1 settimana, essendu ligatu à l'infiammazione di a gola;
- Cambiamenti di voce, cume a ronca è a stanchezza à parlà, chì di solitu passa spontaneamente dopu à qualchi mesi, è in certi casi hè necessaria una furmazione vocale;
- Diminuzione di i livelli di calciu in sangue, perchè vicinu à a tiroide sò e ghiandole paratiroidee chì producenu un ormone cunnisciutu cum'è PTH incaricatu di regulà u livellu di calciu in u sangue;
- Hematoma nantu à u collu chì pò causà dolore è gonfiore in u collu.
Cum'è un tagliu hè fattu nantu à u collu, hè normale avè una cicculata fina chì pò varià trà 3 è 15 cm.
Cume campà senza tiroide
Hè pussibule campà senza tiroide perchè l'hormone produttu da questu organu ponu esse rimpiazzati da droghe in pasticchi cù calciu è vitamina D è Levothyroxine o Synthroid, per esempiu, raccomandatu da l'endocrinologu chì deve esse pigliatu a mattina nantu à un viotu stomacu. Vede ciò chì sò i Rimedii Tiroidi chì u duttore pò indicà.
Dopu a rimozione di a tiroide cumpletamente, sti medicamenti devenu esse presi per a vita, per mantene u nivellu ormonale stabile è per evità sintomi cum'è formicoli è crampi. Questi rimedii ponu cumincià à piglià dopu a chirurgia.
Fighjate u video seguente è vedi qualchi suggerimenti chì ponu aiutà e persone senza tiroide à campà megliu:
Quandu solu a metà di a tiroide hè rimossa, ùn hè micca sempre necessariu fà sta sostituzione ormonale perchè a metà restante pò adattà per pruduce a quantità di ormoni chì u corpu hà bisognu. Cusì, u duttore deve urdinà analisi di sangue è ultrasuoni per verificà u risultatu di a cirurgia è cumu i livelli di questi ormoni sò in u sangue circa 1 mese dopu a rimozione di una parte di a tiroide. Durante questu tempu d'attesa, a persona deve guardà i sintomi di cambiamenti in a tiroide, cume cambiamenti menstruali, crampi, gambe stanche o sensazione di zingara. Verificate tutti i sintomi di prublemi di tiroide.
Sguassà a tiroide chì ingrassa?
Quandu toglite cumpletamente a tiroide è ùn fate micca a sostituzione ormonale, ci pò esse ipotiroïdismu, è una di e caratteristiche di questu hè l'aumentu di pesu è gonfiore di u corpu. Cusì, hè necessariu piglià e droghe per rimpiazzà l'ormoni chì a tiroide hà pruduttu per mantene u pesu adattu è mantene l'altre funzioni di u corpu, cum'è a regulazione di a temperatura currettamente cuntrullata. Dunque, ogni volta chì a persona toglie a tiroide cumpletamente, deve piglià e droghe per a tiroide per a vita.
A rimozione solu di a metà di a tiroide pò ancu cunduce à l'aumento di pesu, quandu a metà restante ùn hè micca capace di pruduce l'ormoni chì u corpu hà bisognu. Dunque, in più di esaminà periodicamente a tiroide, hè necessariu osservà sì i sintomi relativi à l'ipotiroïdismu apparsu. Scuprite i 5 testi chì valutanu a tiroide.
Se u duttore ricumanda trattamentu cù Iodiu Radioattivu dopu a rimozione di a tiroide, ùn hè micca pussibule di cumincià à piglià ormoni tiroidiali, è cusì durante questi 30 ghjorni trà una procedura è l'altra, hè cumunu chì e persone si sentinu gonfie, cù un mal di testa. di cuncentrazione, ma questu periodu senza medicazione hè impurtante per aumentà l'efficacità di iodoterapia radioattiva, chì pò eliminà cumpletamente e cellule maligne. Dopu stu trattamentu, u duttore pò ricumandà di piglià medicazione à a tiroide, è i sintomi spiacevuli devenu sparisce in pochi ghjorni.