Cisti di Naboth: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
A cista Naboth hè una piccula cista chì pò esse furmata nantu à a superficia di u cervice per via di a pruduzzione aumentata di mucus da e ghiandole Naboth chì sò presenti in questa regione. U mucus pruduttu da queste ghiandole ùn pò esse eliminatu currettamente per via di a presenza d'ostruzzione, chì favurisce u sviluppu di a cista.
E ciste di Naboth sò abbastanza cumuni in e donne in età riproduttiva è sò cunsiderate benigne, senza bisognu di trattamenti specifici. Tuttavia, quandu a presenza di parechje cisti hè verificata o quandu a cista aumenta di dimensioni cù u tempu, hè impurtante chì a donna cunsulti u ginecologu per valutà a necessità di a rimozione.
Principali sintomi
A cista di Naboth hè carattarizata da una piccula cista bianca o giallastra arrotondata chì ùn face micca male o ùn provoca fastidiu, è di solitu hè identificata durante l'esame ginecologicu di routine, cume i test di Papanicolaou è a colposcopia.
Alcune donne ponu segnalà sintomi, tuttavia questi sò generalmente legati à a causa di u cisti. Cusì, hè impurtante identificà a causa di i sintomi è a cisti per valutà a necessità di trattamentu.
Cause di u cisti di Naboth
A cista di Naboth accade per via di l'accumulazione di secrezione in l'utru per via di u bloccu di u passaghju di u mucus attraversu u canale. Questa ostruzione accade di solitu per via di una infezzione è infiammazione di a regione genitale, in cui u corpu forma un stratu protettivu di pelle in a regione di u cervice, dendu nascita à picculi noduli benigni in questa regione chì si ponu vede in esami o sensi da toccu vaginale.
Inoltre, in alcune donne u quistu pò cumparisce in cunsequenza di una ferita à u cervice o dopu a consegna vaginale, perchè queste situazioni ponu prumove a crescita di u tessutu intornu à a glàndula, purtendu à a furmazione di u quistu.
Cumu deve esse u trattamentu
In a maiò parte di i casi, ùn hè necessariu un trattamentu specificu, chì a cista Naboth hè cunsiderata un cambiamentu benignu è ùn pone micca un risicu per a donna.
Tuttavia, in certi casi, a presenza di parechje ciste o un aumentu di a dimensione di u cisti cù u tempu pò esse osservata durante l'esame ginecologicu per cambià a forma di l'utru. Cusì, in queste situazioni pò esse necessariu di caccià a cista per l'elettrocauterizazione o cù un bisturi.