Cisti in l'ochju: 4 cause principali è chì fà
Cuntenutu
U quistu in l'ochju hè raramente seriu è di solitu indica infiammazione, essendu caratterizatu da dolore, rossu è gonfiore in a palpebra, per esempiu. Cusì, ponu esse trattati facilmente solu cù l'applicazione di cumpressi d'acqua calda, per alleviare i sintomi di l'infiammazione, chì deve esse fatta cù mani pulite.
Tuttavia, quandu e cisti diventanu assai grandi o danneghjanu a visione, hè raccomandatu d'andà à l'oftalmologu per stabilisce u megliu trattamentu per a situazione.
I principali tipi di cisti in l'ochju sò:
1. Stye
U stye currisponde à una piccula protuberanza chì nasce nantu à a palpebra in cunsequenza di una infiammazione, generalmente causata da batteri, di e ghiandole chì producenu secrezione grassa intornu à e ciglia. U stye hà un apparenza cum'è un pimple, provoca dolore è rossu in a palpebra è pò ancu causà strappi. Vede chì sò i sintomi principali di sty.
Cosa da fà: U orzu pò esse trattatu facilmente in casa aduprendu cumpresse d'acqua calda per 2 à 3 minuti almenu 3 volte à ghjornu, evitate l'usu di truccu o di lenti di cuntattu per ùn impedisce u drenaggiu di e ghiandole palpebrali è hè ancu impurtante tene u palpebra pulita.regione intornu à l'ochji. Amparate à trattà u stye in casa.
2. Cisti dermoidi
A cista dermoidica in l'ochju hè un tipu di cisti benigna, chì di solitu apparisce cum'è un pezzu nantu à a palpebra è pò causà infiammazione è interferisce cù a visione. Stu tipu di cisti nasce durante a gravidanza, quandu u zitellu hè sempre in sviluppu, è hè caratterizatu da a presenza di capelli, fluidi, pelle o ghiandole in u cisti, è pò dunque esse classificatu cum'è teratoma. Capite ciò chì hè u teratoma è chì fà.
Cosa da fà: A cista dermatoide pò esse trattata per rimozione chirurgica, ma u zitellu pò avè una vita normale è sana ancu cù a cista dermoidica.
3. Chalazion
Chalazion hè l'infiammazione di e ghiandole Meibomium, chì si trovanu vicinu à a radice di e ciglia è chì producenu una secrezione grassa. L'infiammazione provoca ostruzione in l'apertura di queste ghiandole, purtendu à l'apparizione di cisti chì aumentanu di dimensioni cù u tempu. Di solitu u dulore diminuisce mentre u cisti cresce, ma s'ellu ci hè pressione contr'à u globu oculare, ci pò esse una lacrima è una visione indebolita. Scuprite chì sò e cause è i sintomi di chalazion.
Cosa da fà: U chalazion sparisce di solitu dopu à 2 à 8 settimane senza avè bisognu di trattamentu. Ma per accelerà a recuperazione, e cumpresse d'acqua calda ponu esse applicate almenu 2 volte à ghjornu per 5 à 10 minuti.
4. Ciste Moll
U cisti o hydrocystoma di Moll hè carattarizatu da a presenza di un nulu d'aspettu trasparente chì hà liquidu in ellu. Stu cistu hè furmatu per via di l'ostruzzione di e ghiandole sudorose di Moll.
Cosa da fà: Quandu si osserva a prisenza di sta cista, hè cunsigliatu d'andà à l'oftalmulogicu affinchì si possa fà una rimozione chirurgica, chì si face in anestesia lucale è dura trà 20 è 30 minuti.
Quandu andà à u duttore
Hè cunsigliatu d'andà à l'oftalmulogicu quandu e cisti ùn smariscenu micca cù u tempu, compromettenu a visione o crescenu troppu, ciò chì pò esse dulurosu o micca. Cusì, u duttore pò indicà a migliore forma di trattamentu per u tippu di cisti, sì l'usu di antibiotici per trattà a stye ricorrente, o a rimozione chirurgica di a cista, in casu di cisti dermoidi, chalazion è cisti moll, per esempiu.