Autore: Randy Alexander
Data Di Creazione: 26 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 15 Maghju 2025
Anonim
Tumore al Polmone Oggi: Chemioterapia, Target Therapies, Immunoterapia, Molecole Sperimentali
Video: Tumore al Polmone Oggi: Chemioterapia, Target Therapies, Immunoterapia, Molecole Sperimentali

Cuntenutu

Panoramica

A leucemia linfocitica cronica (CLL) hè un cancheru di crescita lenta di u sistema immune. Perchè hè di crescita lenta, parechje persone cun CLL ùn averanu micca bisognu di principià u trattamentu per parechji anni dopu u so diagnosticu.

Una volta chì u cancheru principia à cresce, ci sò parechje opzioni di trattamentu dispunibili chì ponu aiutà e persone à ottene a remissione. Ciò significa chì e persone ponu sperimentà lunghi periodi di tempu quandu ùn ci hè segnu di cancheru in u so corpu.

L'opzione di trattamentu esatta chì riceverete dipende da una varietà di fattori. Ciò include sì u vostru CLL hè sintomaticu o micca, u stadiu di u CLL basatu annantu à i risultati di analisi di sangue è un esame fisicu, è a vostra età è salute generale.

Mentre ùn ci hè ancu rimediu per CLL, i percorsi in u campu sò à l'orizonte.

Trattamenti per CLL à bassu risicu

I medichi tipicamente mettenu in scena CLL aduprendu un sistema chjamatu sistema Rai. CLL à bassu risicu descrive e persone chì cadenu in "tappa 0" sottu u sistema Rai.

In a tappa 0, i nodi linfatichi, a milza è u fegatu ùn sò micca ingrandati. I conti di globuli rossi è di piastrine sò ancu vicinu à u normale.


Se avete CLL à bassu risicu, u vostru duttore (di solitu un ematologu o oncologu) vi cunsiglierà probabilmente di "aspettà è fighjà" per i sintomi. Stu approcciu hè ancu chjamatu surviglianza attiva.

Qualchissia cù CLL à pocu risicu pò ùn avè bisognu di più trattamentu per parechji anni. Alcune persone ùn averanu mai bisognu di trattamentu. Averete ancu bisognu di vede un duttore per cuntrolli regulari è testi di laburatoriu.

Trattamenti per CLL à risicu mediu o altu

CLL à risicu intermediu descrive e persone cù u stadiu 1 à u stadiu 2 CLL, secondu u sistema Rai. E persone cun u stadiu 1 o 2 CLL anu allargatu i nodi linfatichi è potenzialmente una milza è u fegatu ingrandati, ma vicinu à i conti nurmali di globuli rossi è di piastrine.

CLL ad alto risicu descrive i pazienti cun u stadiu 3 o u stadiu 4 cancru. Questu significa chì pudete avè una milza allargata, fegatu o linfonodi. U numeru bassu di globuli rossi hè ancu cumunu. In u stadiu più altu, i conti di piastrine saranu bassi dinò.

Se avete CLL intermediu o ad alto risicu, u vostru duttore probabilmente vi raccomanderà di iniziare u trattamentu subitu.


Chimioterapia è immunoterapia

In u passatu, u trattamentu standard per CLL includia una cumminazione di agenti di chimioterapia è immunoterapia, cume:

  • fludarabina è ciclofosfamide (FC)
  • FC più una immunoterapia di anticorpi cunnisciuta cum'è rituximab (Rituxan) per e persone più chjuche di 65 anni
  • bendamustina (Treanda) più rituximab per e persone di più di 65 anni
  • chimioterapia in cumbinazione cù altre immunoterapie, cum'è alemtuzumab (Campath), obinutuzumab (Gazyva), è ofatumumab (Arzerra). Queste opzioni ponu esse aduprate se u primu giru di trattamentu ùn funziona.

Terapie destinate

Durante l'ultimi anni, una migliore comprensione di a biologia di CLL hà purtatu à una serie di terapie più mirate. Queste droghe sò chjamate terapie mirate perchè sò dirette à proteine ​​specifiche chì aiutanu à cresce e cellule CLL.

Esempii di droghe mirate per CLL includenu:

  • ibrutinib (Imbruvica): mira à l'enzima cunnisciuta cum'è tirosina chinasi di Bruton, o BTK, chì hè cruciale per a sopravvivenza di e cellule CLL
  • venetoclax (Venclexta): mira à a proteina BCL2, una proteina vista in CLL
  • idelalisib (Zydelig): blocca a proteina kinase chjamata PI3K è hè aduprata per CLL recidivata
  • duvelisib (Copiktra): mira ancu à PI3K, ma hè tipicamente adupratu solu dopu chì altri trattamenti fallenu
  • acalabrutinib (Calquence): un altru inibitore BTK appruvatu à a fine di 2019 per CLL
  • venetoclax (Venclexta) in cumbinazione cù obinutuzumab (Gazyva)

Trasfusioni di sangue

Puderete bisognu di riceve trasfusioni di sangue per via endovenosa (IV) per aumentà u conte di cellule sanguine.


Radiazione

A radioterapia utilizza particule o onde di alta energia per aiutà à tumbà e cellule cancerose è riduce i nodi linfatichi ingrandati dolorosi. A radioterapia hè raramente aduprata in u trattamentu CLL.

Trasplante di cellule staminali è di midollo osseu

U vostru duttore pò cunsiglià un trasplante di cellule staminali se u vostru cancheru ùn risponde micca à altri trattamenti. Un trapianto di cellule staminali permette di riceve dosi più alti di chemioterapia per uccidere più cellule cancerose.

E dosi più alti di chimioterapia ponu causà danni à a vostra midula. Per rimpiazzà queste cellule, duverete riceve cellule staminali addizionali o midollo osseu da un donatore sanu.

Trattamenti avanzati

Un grande numeru di approcci sò in studiu per trattà e persone cun CLL. Alcuni sò stati recentemente approvati da Food and Drug Administration (FDA).

Cumbinazioni di droga

In Maghju 2019, a FDA hà appruvatu u venetoclax (Venclexta) in cumbinazione cù obinutuzumab (Gazyva) per trattà e persone cun CLL non trattata in precedenza cum'è una opzione senza chemioterapia.

In Aostu 2019, i ricercatori anu publicatu risultati da un studiu clinicu di Fase III chì mostra chì una cumbinazione di rituximab è ibrutinib (Imbruvica) mantene e persone libere di malatie per più di u standard di cura attuale.

Queste cumbinazioni rendenu più prubabile chì e persone possanu fà senza chemioterapia in tuttu in u futuru. I regimi di trattamentu senza chimioterapia sò essenziali per quelli chì ùn ponu micca tollerà effetti collaterali duri relativi à a chimioterapia.

Terapia di cellule T CAR

Una di e opzioni di trattamentu futuri più prometenti per CLL hè a terapia di cellule T CAR. CAR T, chì significa terapia di cellule T di recettori antigeni chimerici, utilizza e cellule di u sistema immunitariu di una persona per luttà contr'à u cancheru.

A prucedura implica l'estrazione è l'alterazione di e cellule immunitarie di una persona per ricunnosce è distrugge megliu e cellule tumorali. E cellule sò poi rimesse in corpu per multiplicassi è luttà contr'à u cancheru.

E terapie cù cellule T CAR sò promettenti, ma portanu rischi. Un risicu hè una cundizione chjamata sindrome di liberazione di citochine. Questa hè una risposta infiammatoria causata da e cellule T infuse CAR. Alcune persone ponu sperimentà reazioni gravi chì ponu purtà à a morte se ùn sò micca trattati rapidamente.

Altre droghe in investigazione

Alcune altre droghe mirate attualmente valutate in prove cliniche per CLL includenu:

  • zanubrutinib (BGB-3111)
  • entospletinib (GS-9973)
  • tirabrutinib (ONO-4059 o GS-4059)
  • umbralisib (TGR-1202)
  • cirmtuzumab (UC-961)
  • ublituximab (TG-1101)
  • pembrolizumab (Keytruda)
  • nivolumab (Opdivo)

Una volta compiuti i prucessi clinichi, alcune di queste droghe ponu esse appruvate per trattà CLL. Parlate cù u vostru duttore per unisce à un prucessu clinicu, sopratuttu se l'opzioni di trattamentu attuale ùn sò micca travagliendu per voi.

E prove cliniche valutanu l'efficacità di novi farmaci è di cumbinazioni di droghe digià appruvate. Questi novi trattamenti ponu travaglià megliu per voi di quelli attualmente dispunibili. Ci sò attualmente centinaie di prove cliniche in corso per CLL.

U takeaway

Parechje persone chì sò diagnosticate cun CLL ùn averanu micca bisognu di principià u trattamentu subitu. Una volta chì a malattia inizia à progressà, avete parechje opzioni di trattamentu dispunibili. Ci hè ancu una vasta gamma di prove cliniche da sceglie chì stanu investigendu novi trattamenti è terapie cumbinate.

Più Dettagli

Incontinenza urinaria

Incontinenza urinaria

L'incontinenza urinaria (o di a ve cica) i verifica quandu ùn ite micca capaci di impedi ce à l'urina di fughje da a vo tra uretra. L'uretra hè u tubu chì porta l'u...
A malatia di Hirschsprung

A malatia di Hirschsprung

A malatia di Hir ch prung hè un bloccu di l'inte tinu gro u. Accade per via di un poviru muvimentu mu culare in l'inte tinu. Hè una cundizione congenita, chì ignifica chì h...