Pruritu in u vaginu: ciò chì pò esse è cumu trattallu
Cuntenutu
Prurite in u vaginu, cunnisciutu scientificamente cum'è prurito vaginale, hè di solitu un sintomu di qualchì tipu d'allergia in a zona intima o candidiasi.
Quandu hè causata da una reazione allergica, a regione colpita hè, in a maiò parte di i casi, a più esterna. In questu casu, l'usu di mutandine è jeans senza cotone, à ghjornu, pò causà irritazione è aumentà a prurigazione. Quandu u pruritu hè più internu, di solitu hè causatu da a presenza di qualchì fungu o batteria è a prurigazione pò esse accumpagnata da dolore in l'urina, gonfiore è uscita biancastra.
Per scopre a pussibile causa di prurito in a vagina, verificate tutti i sintomi chì sò prisenti:
- 1. Rossu è gonfiore in tutta a zona intima
- 2. Placche bianche in u vaginu
- 3. Scaricamentu bianchicciu, cumuli, simile à u latte tagliatu
- 4. Dolore o sensazione di brusgiu quandu urinate
- 5. Scaricamentu giallasciu o verdicciu
- 6. Presenza di picculi pellet in a vagina o in a pelle aspra
- 7. Pruritu chì apparisce o s'aggrava dopu aduprà qualchì tipu di mutandine, sapone, crema, cera o lubrificante in a zona intima
3. Infezioni di trasmissione sessuale
Infezioni di trasmissione sessuale, cunnisciute popularmente cum'è ETS o ETS, ponu ancu causà prurite in a vagina. Dunque, hè impurtante chì, s'ellu ci hè un cumpurtamentu risicatu, vale à dì un cuntattu intimu senza preservativu, si facenu testi specifici per chì a causa sia identificata è u trattamentu più adeguatu sia iniziatu, sia cù antibiotici sia antivirali. Capite cumu si trattanu e STI principali.
4. Abitudini d'igiene
A mancanza d'igiene curretta pò ancu risultà in una vagina pruriginosa. Dunque, si raccomanda chì a regione esterna sia lavata ogni ghjornu cù acqua è sapone dolce, ancu dopu à i rapporti sessuali. A regione deve esse sempre secca, essendu megliu aduprà mutandine di cuttone, è evità l'usu di pantaloni stretti è mutandine strette elastiche.
Inoltre, durante a menstruazione si consiglia di cambià u pad ogni 4 à 5 ore, ancu s'ellu ùn hè apparentemente assai bruttu, chì a vagina hè in cuntattu direttu è custante cù funghi è batteri prisenti in a regione intima.
In ogni casu, se u pruritu dura più di 4 ghjorni o altri sintomi apparsu, cum'è una secrezione malodorante o gonfiore in a regione, hè cunsigliatu di andà à u ginecologu per identificà a causa è inizià u trattamentu adattatu.
Cumu ùn avè più prurito in u vaginu
Per evità prurite in a vagina, u clitoride è e grande labbra hè indicatu:
- Purtate mutanni di cuttone, evitendu materiali sintetichi chì ùn lascianu micca respirà a pelle, facilitendu a crescita di i funghi;
- Avè una bona igiene intima, lavendu solu a regione esterna, cun sapone neutru, ancu dopu u cuntattu intimu;
- Evite di portà pantaloni stretti, per impedisce a temperatura lucale di cresce;
- Aduprate un preservativu in tutte e relazioni, per evità a contaminazione cù ETS.
Queste precauzioni aiutanu ancu à alleviare l'irritazione lucale è à riduce i pruriti, quandu esiste dighjà. Hè ancu cunsigliatu per evità di manghjà alimenti zuccherati. Eccu alcuni consigli di dieta per trattà i pruriti: