Capite perchè manghjà cibu brusgiatu hè male
Cuntenutu
U cunsumu di cibu brusgiatu pò esse male per a vostra salute per via di a presenza di un chimicu, cunnisciutu cum'è acrilamide, chì aumenta u risicu di sviluppà certi tippi di cancheru, in particulare in i reni, l'endometriu è l'ovari.
Sta sustanza hè aduprata di solitu in a produzzione di carta è di plasticu, ma pò accade naturalmente in l'alimentu quandu hè riscaldata sopra 120 ° C, vale à dì quandu hè fritta, arrustita o grillata, per esempiu, producendu a parte più nera chì si vede in manghjà.
Inoltre, a quantità di sta sustanza hè più altu in l'alimenti ricchi in carboidrati, cum'è pane, risu, pasta, dolci o patate. Hè perchè, quandu brusgiate, i carboidrati reagiscenu cù l'asparagina prisente in certi alimenti, producendu acrilamide. Vede ciò chì l'altri alimenti cuntenenu asparagine.
Rischi di manghjà carne brusgiata
Ancu se a carne ùn hè micca un alimentu riccu di carboidrati, quandu hè brusgiata pò ancu esse dannosa per a vostra salute. Ciò accade principalmente in carne grigliata, frita o arrustita, postu chì hè esposta à alte temperature chì producenu cambiamenti, uriginendu un tippu di sostanze chimiche chì ponu causà u cancheru.
Un altru prublema hè u fumu chì apparisce quandu si griglia a carne, soprattuttu durante i barbecue. Stu fumu hè causatu da u cuntattu di u grassu cù e fiamme è provoca a furmazione di idrocarburi, chì sò trasportati da u fumu à a carne è ancu aumentanu u risicu di sviluppà u cancer.
Ancu se, in a maiò parte di i casi, queste sostanze ùn sò micca in quantità sufficiente per causà u cancheru, quandu cunsumate regolarmente ponu aumentà u risicu di cancru. Cusì, a carne à a griglia, fritta o arrustita ùn si deve manghjà più di una volta à a settimana, per esempiu.
Cumu fà l'alimentu più sano
E sostanze chì aumentanu u risicu di u cancheru ùn sò di solitu presenti in cibi crudi o cotti à l'acqua. Inoltre, i prudutti derivati da u latte, a carne è u pesciu anu ancu livelli più bassi di acrilamide.
Dunque, per manghjà sana è cun un risicu più bassu di cancheru, hè cunsigliatu di:
- Evite ingestisce e parti brusgiate cibu, in particulare in casu d'alimenti cù assai carboidrati, cum'è pane, patatine fritte o dolci;
- Dà preferenza à l'alimenti cottiin acquaperchè producenu menu sostanze cancerigene;
- Preferite alimenti crudi, cum'è frutti è ligumi;
- Evite a preparazione di alimenti à alte temperature, vale à dì, evità di frighje, arrustisce o grillà.
Tuttavia, ogni volta chì hè necessariu friggere, grillà o infornà l'alimentu, si raccomanda di permettere à l'alimentu di esse solu leggermente doratu, piuttostu chè marrone o neru, postu chì diminuisce a quantità di carcinogeni.