6 Tipi cumuni di disordini alimentarii (è i so sintomi)
Cuntenutu
- Chì sò i disordini alimentari?
- Chì li face?
- 1. Anorexia nervosa
- 2. Bulimia nervosa
- 3. disordine alimentariu Binge
- 4. Pica
- 5. disordine Ruminazione
- 6. Disordine evitativu / restrittivu di ingestimentu alimentariu
- Altri disordini alimentarii
- U fondu
Ancu se u termine manghjà hè in u nome, i disordini alimentari sò più cà l'alimentu. Sò cundizioni di salute mentale cumplesse chì spessu richiedenu l'intervenzione di sperti medichi è psiculogichi per alterà u so corsu.
Sti disordini sò discritti in u Manuale Diagnosticu è Statisticu di Disturbi Mentali di l'Associazione Psichiatrica Americana, quinta edizione (DSM-5).
Solu in i Stati Uniti, si stima chì 20 milioni di donne è 10 milioni d'omi anu o anu avutu un disordine alimentariu à un certu puntu di a so vita (1).
Questu articulu descrive 6 di i tipi più cumuni di disordini alimentari è i so sintomi.
Chì sò i disordini alimentari?
I disordini alimentarii sò una serie di condizioni psicologiche chì causanu sviluppà abitudini alimentari malsane. Puderanu cumincià cù una ossessione per l'alimentu, u pesu di u corpu, o a forma di u corpu.
In i casi severi, i disordini alimentari ponu causà gravi conseguenze per a salute è ponu ancu causà a morte se ùn sò micca trattati.
Quelli cù disordini alimentari ponu avè una varietà di sintomi. Tuttavia, a maiò parte include a severa restrizione di l'alimentu, binges alimentari, o comportamenti di purga cum'è vomitu o esercitazione eccessiva.
Ancu se i disordini alimentari ponu influenzà e persone di qualsiasi genere in ogni stadiu di a vita, sò più spessu ripurtati in l'adulescenti è e donne giovani. In fattu, finu à u 13% di a ghjuventù pò sperimentà almenu un disordine alimentariu à l'età di 20 ().
Riassuntu I disordini alimentarii sò cundizioni di salute mentale marcate da una ossessione per l'alimentu o a forma di u corpu. Puderanu influenzà chiunque, ma sò più prevalenti trà e donne giovani.
Chì li face?
I sperti credenu chì i disordini alimentari ponu esse causati da una varietà di fattori.
Unu di questi hè a genetica. Studi di gemelli è di adozioni chì includenu gemelli chì sò stati separati à a nascita è adottati da diverse famiglie furniscenu alcune evidenze chì i disordini alimentari ponu esse ereditari.
Stu tipu di ricerca hà generalmente dimustratu chì, se un gemellu sviluppa un disordine alimentariu, l'altru hà una probabilità di 50% di sviluppà ancu unu, in media ().
I tratti di personalità sò un'altra causa. In particulare, u neurotisimu, u perfezziunisimu è l'impulsività sò trè tratti di personalità spessu ligati à un risicu più altu di sviluppà un disordine alimentariu ().
Altre cause potenziali includenu pressioni percepite per esse magre, preferenze culturali per magrezza, è esposizione à i media chì prumove tali ideali ().
In fatti, certi disordini alimentari parenu esse in gran parte inesistenti in culture chì ùn sò micca stati esposti à l'ideali occidentali di magrezza ().
Dittu chistu, l'ideali di magrezza accettati culturalmente sò assai prisenti in parechje zone di u mondu. Eppuru, in certi paesi, pochi individui finiscenu per sviluppà un disordine alimentariu. Cusì, sò probabilmente causati da un mischju di fattori.
Più recentemente, l'esperti anu prupostu chì e differenze in a struttura di u cervellu è in a biologia ponu ancu ghjucà un rolu in u sviluppu di i disordini alimentari.
In particulare, i livelli di i messageri cerebrali serotonina è dopamina ponu esse fattori (5, 6).
Tuttavia, più studii sò necessarii prima chì e forti conclusioni ponu esse fatte.
Riassuntu I disordini alimentarii ponu esse causati da parechji fattori. Questi includenu genetica, biologia cerebrale, tratti di personalità, è ideali culturali.
1. Anorexia nervosa
L'anorexia nervosa hè probabilmente u disordine alimentariu u più cunnisciutu.
Si sviluppa generalmente durante l'adolescenza o a ghjovana età adulta è tende à influenzà più donne chè omi ().
E persone cun anorexia si consideranu generalmente cum'è sovrappeso, ancu s'elle sò periculosamente sottopese. Tendenu à cuntrullà costantemente u so pesu, evità di manghjà certi tipi di alimenti, è restringenu severamente e so calorie.
I sintomi cumuni di l'anorexia nervosa includenu (8):
- essendu cunsiderativamente sottopesu paragunatu à e persone di età è altezza simili
- mudelli alimentarii assai ristretti
- una paura intensa di guadagnà pesu o cumpurtamenti persistenti per evità di guadagnà pesu, malgradu u sottuspezzu
- una ricerca implacabile di magrezza è di vuluntà di mantene un pesu sanu
- una pesante influenza di u pesu di u corpu o a forma percepita di u corpu in autostima
- una maghjina di u corpu distorta, cumpresa a negazione di esse seriamente sottopesa
I sintomi ossessivu-compulsivi sò ancu spessu presenti. Per esempiu, parechje persone cun anoressia sò spessu preoccupate di penseri costanti nantu à l'alimentu, è alcuni ponu raccogliere obsessivamente ricette o manghjà.
Tali individui ponu ancu avè difficoltà à manghjà in publicu è presentanu un forte desideriu di cuntrullà u so ambiente, limitendu a so capacità di esse spontanea.
L'anorexia hè classificata ufficialmente in dui sottotipi - u tippu restrittivu è u tippu di manghjà è purgà (8).
L'individui cù u tippu restrittivu perde u pesu solu per dieta, digiunu o eserciziu eccessivu.
L'individui cù u tippu di manghjà è purgà binge ponu binge nantu à grandi quantità di alimenti o manghjanu pocu. In i dui casi, dopu avè manghjatu, purganu aduprendu attività cum'è vomitu, piglià lassativi o diuretici, o esercitassi eccessivamente.
L'anorexia pò esse assai dannosa per u corpu. Cù u tempu, l'individui chì campanu cun ellu pò sperimentà u diradamentu di e so ossa, sterilità, capelli è unghie fragili, è a crescita di un stratu di capelli fini in tuttu u so corpu (9).
In i casi severi, l'anorexia pò causà fallimentu cardiacu, cerebrale o multi-organu è morte.
Riassuntu E persone cun anorexia nervosa ponu limità a so ingestione di alimenti o cumpensallu per mezu di vari comportamenti di purga. Anu una paura intensa di guadagnà pesu, ancu quandu severamente sottu pisu.
2. Bulimia nervosa
Bulimia nervosa hè un altru disordine alimentariu ben cunnisciutu.
Cum'è l'anorexia, a bulimia tende à sviluppassi durante l'adulescenza è a prima età adulta è pare esse menu cumuna trà l'omi chè e donne ().
E persone cun bulimia spessu manghjanu quantità insolite di cibo in un periodu specificu di tempu.
Ogni episodiu di manghjà in binge cuntene di solitu finu à chì a persona diventa dolorosamente piena. Durante una binge, a persona sente generalmente chì ùn pò micca smettere di manghjà o cuntrullà quantu manghjanu.
E Binges ponu accade cù qualsiasi tipu di alimentu, ma u più cumunemente accadenu cù alimenti chì l'individuu avaria normalmente evità.
E persone cun bulimia allora cercanu di purgà per compensà e calorie consumate è alleviare u disagiu intestinale.
I cumportamenti cumuni di purga includenu vomitu forzatu, digiunu, lassativi, diuretici, enemas, è eserciziu eccessivu.
I sintomi ponu sembra assai simili à quelli di u manghjà in binge o purgendu sottotipi di anorexia nervosa. Tuttavia, l'individui cù bulimia di solitu mantene un pesu relativamente normale, invece di diventà sottopeso.
I sintomi cumuni di bulimia nervosa includenu (8):
- episodi recurrenti di manghjà in bocca cù un sensu di mancanza di cuntrollu
- episodi recurrenti di comportamenti di purga inappropriati per impedisce l'aumento di pesu
- una stima di sè troppu influenzata da a forma è u pesu di u corpu
- una paura di guadagnà pesu, malgradu avè un pesu normale
L'effetti secundarii di a bulimia ponu include una gola infiammata è malata, ghiandole salivari gonfie, smalti denti purtati, carie dentale, reflux acidu, irritazione di l'intestini, disidratazione severa è disturbi ormonali (9).
In i casi severi, a bulimia pò ancu creà un sbilanciu in i livelli di elettroliti, cum'è sodiu, potassiu è calciu. Questu pò causà un colpu o attaccu di core.
Riassuntu E persone cun bulimia nervosa manghjanu grandi quantità di alimenti in brevi periodi di tempu, poi purganu. Temenu di guadagnà pesu malgradu esse à un pesu normale.
3. disordine alimentariu Binge
U disordine alimentariu eccessivu si crede chì hè unu di i disordini alimentari più cumuni, in particulare in i Stati Uniti ().
In solitu principia durante l'adolescenza è a prima età adulta, ancu se pò sviluppà più tardi.
E persone cun questu disordine anu sintomi simili à quelli di bulimia o u sottotipu di manghjà binge di anorexia.
Per esempiu, di solitu manghjanu insolitamente grandi quantità di alimenti in periodi relativamente brevi di tempu è sentenu una mancanza di cuntrollu durante e binges.
E persone cun disordine di manghjà in binge ùn limitanu micca e calorie o usanu cumpurtamenti di purga, cum'è vomitu o eserciziu eccessivu, per cumpensà e so binges.
I sintomi cumuni di u disordine di l'alimentu eccessivu includenu (8):
- manghjà una grande quantità di cibi rapidamente, in secretu è finu à un fastidiu pienu, malgradu ùn avè micca fame
- sintendu una mancanza di cuntrollu durante l'episodi di manghjà in bocca
- sentimenti di angoscia, cume vergogna, disgustu o culpabilità, quandu si pensa à u comportamentu di manghjà
- nisun usu di cumportamenti di purga, cum'è restrizzione calurica, vomitu, esercitazione eccessiva, o usu lassativu o diureticu, per cumpensà a binging
E persone cun disordine di l'alimentu eccessivu anu spessu sovrappesu o obesità. Questu pò aumentà u so risicu di cumplicazioni mediche ligate à un eccessu di pesu, cume malatie cardiache, ictus è diabete di tip 2 ().
Riassuntu E persone cun disordine di l'alimentu eccessivu cunsumanu regolarmente è incontrollabilmente grandi quantità di alimenti in brevi periodi di tempu. A differenza di e persone cun altri disordini alimentari, ùn purganu micca.
4. Pica
Pica hè un altru disordine alimentariu chì implica manghjà cose chì ùn sò micca cunsiderate cum'è alimenti.
E persone cun pica bramanu sostanze non alimentarie, cum'è ghiacciu, sporcizia, terra, gesso, sapone, carta, capelli, stofa, lana, ciottoli, detergente per lavanderia, o amidume di mais (8).
Pica pò accade in adulti, è zitelli è adolescenti. Dittu chistu, stu disordine hè più spessu osservatu in i zitelli, e donne incinte, è e persone cun disabilità mentali ().
E persone cun pica ponu esse in un risicu aumentatu di avvelenamentu, infezioni, ferite intestinali è carenze nutrizionali. Sicondu e sostanze ingerite, pica pò esse fatale.
Tuttavia, per esse cunsideratu pica, u manghjà di sostanze non alimentarie ùn deve micca esse una parte normale di a cultura o di a religione di qualcunu. Inoltre, ùn deve micca esse cunsideratu una pratica socialmente accettabile da i pari di una persona.
Riassuntu E persone cun pica tendenu à bramà è manghjanu sostanze non alimentarie. Stu disordine pò influenzà in particulare i zitelli, e donne incinte, è e persone cun disabilità mentali.
5. disordine Ruminazione
U disordine di a ruminazione hè un altru disordine alimentariu appena ricunnisciutu.
Descrive una situazione in cui una persona regurgita alimenti chì anu masticatu è inghjuttitu in precedenza, torna à masticallu, è dopu o l'ingolle torna o u sputa ().
Questa ruminazione si verifica tipicamente in i primi 30 minuti dopu un pastu. A differenza di e condizioni mediche cum'è u reflux, hè volontariu (14).
Stu disordine pò sviluppà durante a zitiddina, a zitellina o l'età adulta. In i zitelli, tende à sviluppassi trà l'età di 3-12 mesi è spessu sparisce da per ellu. I zitelli è adulti cù a cundizione necessitanu generalmente una terapia per risolve lu.
S'ellu ùn hè micca risoltu in i zitelli, u disordine di ruminazione pò causà perdita di pesu è malnutrizione severa chì pò esse fatale.
L'Adulti cù questu disordine ponu limità a quantità di alimentu chì manghjanu, in particulare in publicu. Quista li pò purtà à perde pesu è diventà sottuspezzu (8, 14).
Riassuntu U disordine di a ruminazione pò influenzà e persone in tutte e fasi di a vita. E persone cun a cundizione generalmente rigurgitanu l'alimentu ch'elli anu inghjuttitu pocu fà. Dopu, u mastucanu torna è u ingullenu o u sputanu.
6. Disordine evitativu / restrittivu di ingestimentu alimentariu
U disordine di ingestione alimentaria evitante / restrittiva (ARFID) hè un novu nome per un vechju disordine.
U terminu rimpiazza ciò chì era cunnisciutu cum'è "disordine di l'alimentazione di a zitiddina è di a zitiddina", un diagnosticu riservatu prima à i zitelli di menu di 7 anni.
Ancu se ARFID si sviluppa generalmente durante a zitiddina o a zitellina, pò persiste finu à l'adultu. In più, hè ugualmente cumunu trà omi è donne.
E persone cun questu disordine sperimentanu manghjà disturbatu sia per mancanza d'interessu per manghjà o per disgustu per certi odori, gusti, culori, texture, o temperature.
I sintomi cumuni di ARFID includenu (8):
- evitazione o restrizione di l'assunzione di alimenti chì impedisce à a persona di manghjà calorie o nutrienti sufficienti
- abitudini alimentarii chì interferiscenu cù e funzioni suciali nurmali, cum'è manghjà cù l'altri
- perdita di pesu o sviluppu poveru per età è altezza
- carenze di nutrienti o dipendenza da supplementi o alimentazione di tubi
Hè impurtante di nutà chì ARFID va al di là di cumpurtamenti nurmali, cum'è manghjà esigente in i zitelli o cunsumazione più bassa di alimenti in adulti maiò.
Inoltre, ùn include micca l'evità o restrizione di l'alimenti per mancanza di dispunibilità o pratiche religiose o culturali.
Riassuntu ARFID hè un disordine alimentariu chì face chì e persone manghjanu sottu. Questu hè duvuta à una mancanza d'interessu per l'alimentu o à un intensu disgustu per cume certi alimenti sembranu, sentenu odore o gustanu.
Altri disordini alimentarii
Oltre à i sei disordini alimentari sopra, esistenu ancu disordini alimentari menu cunnisciuti o menu cumuni. Queste generalmente rientranu in una di e trè categorie (8):
- Disordine di Purga. L'individui cun disordine di purga adupranu spessu comportamenti di purga, cume vomitu, lassativi, diuretici, o esercitazione eccessiva, per cuntrullà u so pesu o forma. Tuttavia, ùn anu micca binge.
- Sindrome di l'alimentu di notte. E persone cun questu sindromu spessu manghjanu eccessivamente, spessu dopu u svegliu da u sonnu.
- Altri disordini alimentarii o alimentarii specificati (OSFED). Mentre ùn hè micca truvatu in u DSM-5, questu include qualsiasi altre cundizione chì anu sintomi simili à quelli di un disordine alimentariu ma ùn entranu micca in una di e categurie sopra.
Un disordine chì pò esse attualmente sottu OSFED hè l'ortorexia. Benchì sia di più in più menzionata in i media è studii scientifichi, l'ortorexia ùn hè ancu stata ricunnisciuta cum'è un disordine alimentariu separatu da u DSM attuale.
E persone cun ortoressia tendenu à avè un focus obsessivu nantu à una alimentazione sana, à un puntu chì interrompe a so vita d'ogni ghjornu.
Per esempiu, a persona colpita pò eliminà gruppi alimentari interi, temendu ch'elli sianu malsani. Questu pò purtà à malnutrizione, perdita di pesu grave, difficoltà à manghjà fora di casa, è angoscia emotiva.
E persone cun ortorexia raramente si focalizanu nantu à a perdita di pesu. Invece, a so autovalutazione, identità, o suddisfazione dipende da quantu rispettanu e so regule di dieta autoimposti (15).
Riassuntu U disordine di purga è u sindrome di l'alimentu di notte sò dui disordini alimentari addiziunali chì ùn sò attualmente ben descritti. A categuria OSFED include tutti i disordini alimentari, cum'è l'ortorexia, chì ùn entranu micca in un'altra categuria.
U fondu
E categurie sopra sò destinate à furnisce una migliore comprensione di i disordini alimentari più cumuni è dissipanu i miti nantu à elli.
I disordini alimentarii sò cundizioni di salute mentale chì generalmente necessitanu trattamentu. Puderanu ancu dannighjà u corpu se ùn sò micca trattati.
Se avete un disordine alimentariu o cunniscite à qualchissia chì ne puderebbe avè, cercate aiutu da un praticante sanitariu specializatu in disordini alimentari.
Nota di l'editore: Questu pezzu hè statu publicatu uriginale u 28 di settembre di u 2017. A so data di publicazione attuale riflette un aghjurnamentu, chì include una rivista medica da Timothy J. Legg, PhD, PsyD.