Cume cuntrullà a rabbia (in adulti è zitelli)

Cuntenutu
Attacchi di rabbia ricurrenti, cunnisciuti scientificamente cum'è disordine splusivi intermittenti o ancu Hulk, sò episodi in i quali a persona reagisce assai aggressivamente, chì pò accade verbalmente, cume a maledizzione, o per mezu di cumpurtamenti fisichi, cume colpisce o muzzicà.
Queste attacche di rabbia a maiò parte di u tempu parenu accadere senza ragione chì pò ghjustificà l'intensità di u scoppiu emotivu, ma sò u risultatu di una mancanza di capacità per cuntrullà i propi impulsi.
Tuttavia, hè pussibule di cuntrullà questi attacchi di rabbia per mezu di psicoterapia è in certi casi l'usu di medicamenti calmanti.

Cunsiglii per cuntrullà l'attacchi di rabbia
Sicondu l'età, ci sò diverse strategie chì ponu esse aduprate:
1. In adulti
In l'adulti, unu di i modi più efficaci per evità d'avè un focu di rabbia hè di fucalizza nantu à a respirazione. Cusì, si pò cuntà finu à 10 è, durante questi secondi, prufittà di l'uccasione per riflette è pruvà à pensà à u prublema in un altru modu, evitendu d'andà subitu à l'agressività. Un'altra opzione hè ancu di alluntanassi da a persona o situazione chì causa u stress.
Tuttavia, mentre hè impurtante sapè cumu cuntrollà a rabbia à u mumentu, hè ancu cunsigliatu chì a persona hà da travaglià annantu à l'eccessu di rabbia à longu andà, evitendu ulteriori crisi. Per fà questu, alcuni passi includenu:
Evite l'accumulazione di sentimenti negativi: invece di salvà i sentimenti senza reagisce, hè impurtante di trattà situazioni negative cume si presentanu;
Praticate eserciziu fisicu regulare: hè fundamentale per pudè canalizà u stress, essendu particularmente raccomandati l'esercizii cù una scarica di energia più grande cum'è kickboxing o qualcosa di più rilassante cum'è pilates;
Evite e fonti di stress: per esempiu, s'ellu hè identificatu chì ci hè una persona chì face parte di a vita d'ogni ghjornu è chì provoca assai irritazione, si deve circà di stassi luntanu da ellu per riduce a probabilità d'avè un altru focu;
Capite ciò chì provoca attacchi di rabbia: questu pò esse fattu per mezu di a terapia cù u psicologu, ma ancu per mezu di a riflessione nantu à i mumenti d'ogni ghjornu. Alcune di e situazioni più cumuni includenu esse bloccati in u trafficu o esse insultati.
A difficultà di cuntrullà l'impulsi pò esse ligata à a paura di esse valutata da l'altri o à u livellu di dumanda per u cumpurtamentu di l'altri.
Se pensate chì u temperamentu splusivu sia dannosu per e relazioni interpersonali, hè impurtante cercà aiutu da un prufessiunale, cum'è u psicologu.

2. In u zitellu
In u casu di i zitelli, hè impurtante capisce chì u scoppiu aggressivu hè di solitu per l'incapacità di trattà a frustrazione, chì hè un novu sintimu. Cusì, per minimizà l'effetti immediati di sti focolai, chjamati ancu tantrums, si deve circà di distrarre u zitellu, per esempiu pigliendulu fora di l'ambiente stressante o prupunendu un novu ghjocu.
A volte, pò ancu esse impurtante dà un abbracciu, perchè questu attu permette un cuntinimentu di l'emozioni negative chì u zitellu sperimenta à u mumentu. Tuttavia, hè necessariu travaglià cù u zitellu per prevene futuri focolai, è alcune strategie includenu:
Dicendu innò: hè impurtante di ricusà e brame di u zitellu per ch'ellu amparessi chì ciò chì vulete ùn hè micca sempre realizatu. S'ellu ci hè un focu d'agressione u zitellu ùn pò micca uttene ciò chì vole, altrimenti s'ampara chì ogni volta chì vole qualcosa deve fà.
Esse un esempiu: u zitellu assorbe u so ambiente. Cusì, se osserva chì a so famiglia hè aggressiva, tenderà ancu à esse. Hè per quessa chì hè essenziale esse coerenti è seguità i mudelli chì stemu pruvendu à insegnà.
Crià un clima di fiducia: per chì u zitellu si senti sicuru per liberà ciò chì sente. In questi tempi hè impurtante spiecà chì hè nurmale di sentasi tristu o arrabbiatu ma chì ùn hè micca currettu di colpisce, muzzicà o avè un altru comportamentu aggressivu.
Ogni volta chì si tratta di u zitellu, hè consigliabile aduprà una lingua adatta à l'età, è ancu abbassassi à l'altura di u zitellu, mantenendu u discorsu cortu, simplice è chjaru, perchè i zitelli ùn ponu micca cuncentrassi per lunghi periodi di tempu.
Quandu l'agressione pò esse ligata à una fase tipica di sviluppu di i zitelli o quandu e strategie sopra aiutanu, di solitu ùn ci hè bisognu di preoccupassi. Tuttavia, se si scopre chì u zitellu ùn hè micca capace di trattà a frustrazione, face male à sè stessu o à l'altri, pò esse necessariu chiede a valutazione di un psicologu.
Cumu hè fattu u trattamentu
Quandu a rabbia ùn pò esse spressa in modu sanu, parechji prublemi à longu andà ponu pone, cum'è depressione, ansietà, difficoltà à dorme o ancu l'adopzione di comportamenti dipendenti, cume droghe o alcolu.
Dunque, hè raccomandatu di cunsultà un psicologu, chì di solitu usa una terapia comportamentale cognitiva per aiutà à capisce i motivi dietro l'esplosioni di rabbia. Cusì, hè impurtante piglià cuscenza di ciò chì accade prima di un focu in modu chì e strategie ponu esse create per trattà megliu cù i vostri impulsi aggressivi.
I focolai sò ancu spessu per via di una cumulazione di situazioni negative chì ùn sò state risolte in u passatu, ma chì si manifestanu cum'è reazioni aggressive inappropriate à una situazione data cum'è un insultu, chì pò mancu esse liate.
Tuttavia, dopu avè cunsultatu u psicologu se pensa chì dopu a valutazione hè necessariu ricorrere à l'usu di medicamentu per cuntrullà u so umore, u riferirà à un psichiatra.