Cumu cura di a persona cun Alzheimer
Cuntenutu
- 1. Rimedii per l'Alzheimer
- 2. Addestramentu per u cervellu
- 3. Attività fisica
- 4. Cuntattu suciale
- 5. Adattazione di a casa
- 6. Cumu parlà cù u paziente
- 7. Cumu mantene u paziente sicuru
- 8. Cumu piglià a cura di l'igiene
- 9. Cumu deve esse l'alimentu
- 10. Cosa da fà quandu u paziente hè aggressivu
U malatu di Alzheimer hà bisognu à piglià droghe per a demenza ogni ghjornu è stimulare u cervellu in modi diversi. Dunque, hè cunsigliatu ch'ellu sia accumpagnatu da un caregiver o un membru di a famiglia, perchè esse accumpagnatu hè più faciule per mantene a cura necessaria è riduce a prugressione di a perdita di memoria.
Inoltre, u caregiver deve aiutà l'anziani cù i travaglii di u ghjornu, cum'è manghjà, bagnassi o vestiti, per esempiu, perchè queste attività ponu esse trascurate, per via di e caratteristiche di a malattia.
1. Rimedii per l'Alzheimer
U malatu di Alzheimer hà bisognu di piglià droghe per a dimenza ogni ghjornu, cum'è Donepezil o Memantine, chì aiutanu à rallentà u prugressu di a malattia è à cuntrullà i cumpurtamenti, cume l'agitazione è l'agressione. Tuttavia, pò esse difficiule per u paziente di piglià u medicamentu solu, postu chì si pò scurdà è dunque u caregiver deve sempre esse attentu per assicurà chì a medicina sia presa à l'ora indicata da u duttore.
Tuttavia, hè ancu spessu u casu chì a persona cun Alzheimer ùn vole micca piglià e pillole. Un bonu cunsigliu hè di impastà è di mischjà i rimedii cun iogurt o minestra, per esempiu.
Leghjite più nantu à e principali droghe aduprate per trattà l'Alzheimer.
2. Addestramentu per u cervellu
Fà ghjochiL'addestramentu à a funzione cerebrale deve esse fattu ogni ghjornu per stimulà a memoria, a lingua, l'orientazione è l'attenzione di u paziente, è l'attività individuale o di gruppu pò esse fatta cù una infermiera o un terapeuta occupazionale.
U scopu di l'attività, cume compie un puzzle, vede vechje fotografie o leghje u ghjurnale, per esempiu, hè di stimulà u cervellu à funziunà currettamente, per a quantità massima di tempu, aiutendu à ricurdà i mumenti, à parlà, à fà picculi compiti è per ricunnosce l'altri è voi stessi.
Inoltre, hè di primura prumove l'orientazione di u paziente, avè un calendariu aggiornatu nantu à u muru di a casa, per esempiu, o informallu parechje volte à ghjornu nantu à u so nome, data o stagione.
Vede ancu una lista di alcuni esercizii chì aiutanu à stimulà u cervellu.
3. Attività fisica
Fate attività fisicaA malattia d'Alzheimer porta à una diminuzione di a mobilità di a persona, aumentendu a difficultà à marchjà è à mantene l'equilibriu, ciò chì rende impussibule a realizazione di attività quotidiane autonome, cume marchjà o stendesi, per esempiu.
Cusì, l'attività fisica hà parechji vantaghji per u paziente cun Alzheimer, cume:
- Evite u dolore in i musculi è l'articuli;
- Impedisce cascate è fratture;
- Aumenta i muvimenti peristaltici di l'intestinu, facilitendu l'eliminazione di e feci;
- Ritardà u paziente per esse lettu.
Duvete fà attività fisica ogni ghjornu, cume camminate o aerobica in acqua per almenu 30 minuti ogni ghjornu. Inoltre, secondu a gravità di a malatia, e sessioni di fisioterapia ponu esse necessarie per mantene a qualità di vita. Capite ciò chì si face in sessioni di fisioterapia per l'Alzheimer.
4. Cuntattu suciale
U malatu di Alzheimer deve mantene u cuntattu cù l'amichi è a famiglia per evità l'isolamentu è a solitudine, chì porta à una perdita più grande di capacità cognitive. Cusì, hè impurtante d'andà à u panatteru, di spassighjà in l'ortu o d'esse presente à l'anniversarii di a famiglia, per parlà è interagisce.
Tuttavia, hè impurtante esse in lochi tranquilli, chì u rumu pò aumentà u livellu di cunfusione, rendendu a persona più agitata o aggressiva.
5. Adattazione di a casa
Bagnu adattatuU paziente cun Alzheimer hà un risicu più elevatu di caduta, per via di l'usu di medicinali è di perdita di equilibriu, è perciò, a so casa deve esse grande è ùn deve micca esse oggetti in i passaggi.
In più, u paziente deve purtà scarpi chjusi è vestiti cunfortevuli per evità di cascà. Vede tutti i cunsiglii impurtanti nantu à cumu adattà a casa per prevene e cadute.
6. Cumu parlà cù u paziente
U malatu d'Alzheimer ùn pò truvà e parolle per sprime si o ancu capì ciò chì li hè dettu, senza seguità l'ordini, è hè per quessa ch'ellu hè impurtante esse calmu mentre cumunicà cun ellu. Per questu, hè necessariu:
- Esse vicinu è fighjate u paziente in l'ochji, per chì u paziente capisca chì vi parlanu;
- Tenite a manu di u paziente, per mostrà affettu è comprensione;
- Parla cun calma è dì frasi corte;
- Fà gesti per spiegà ciò chì dite, esemplificendu se necessariu;
- Aduprate sinonimi dì listessa cosa per chì u malatu capisca;
- À sente ciò chì u paziente vole dì, ancu s'ellu hè qualcosa ch'ellu hà digià dittu parechje volte, postu chì hè nurmale per ellu di ripete e so idee.
Oltre à a malattia di Alzheimer, u paziente pò sente è vede male, allora pò esse necessariu parlà più forte è di fronte à u paziente per ch'ellu sente bè.
Tuttavia, a capacità cognitiva di u paziente cun Alzheimer hè assai alterata è ancu se seguite e indicazioni quandu parlate, hè pussibile ch'ellu ùn capisca ancu.
7. Cumu mantene u paziente sicuru
Generalmente, u malatu di Alzheimer ùn identifica micca i periculi è, pò mette in periculu a so vita è quella di l'altri è per minimizà i periculi, hè dovutu à:
- Mette un braccialettu d'identificazione cù u nome, l'indirizzu è u numeru di telefunu di un membru di a famiglia nantu à u bracciu di u paziente;
- Informate i vicini di a situazione di u paziente, se necessariu, aiutate;
- Mantene e porte è e finestre chjose per impedisce di fughje;
- Oculta e chjave, principalmente da casa è da a vittura perchè u paziente pò vulè guidà o lascià a casa;
- Ùn avè micca oggetti periculosi visibili, cum'è tazze o cultelli, per esempiu.
Inoltre, hè di primura chì u paziente ùn marchighi solu, è deve sempre lascià a casa accumpagnatu, perchè u risicu di perde si hè assai altu.
8. Cumu piglià a cura di l'igiene
Quandu a malattia avanza, hè cumunu chì u paziente abbia bisognu d'aiutu per l'igiene, cume u bagnu, u vestitu, o u styling, per esempiu, perchè, oltre à dimenticassi di fà, ùn riesce micca à ricunnosce a funzione di l'oggetti è cume fà ogni compitu.
Cusì, per chì u paziente resti pulitu è cunfortu, hè impurtante aiutallu in a so prestazione, mostrendu cumu si face per ch'ellu possi ripete. Inoltre, hè impurtante di coinvolgerlu in i compiti, affinchì stu mumentu ùn cause micca cunfusione è generi aggressione. Vede di più à: Cumu cura di una persona letta.
9. Cumu deve esse l'alimentu
U paziente cun a malattia di Alzheimer perde a capacità di cucinà è perde gradualmente a capacità di manghjà da a so manu, in più di avè difficultà à ingoiare. Cusì, u caregiver deve:
- Preparate pasti chì piacenu à u paziente è ùn dà novi alimenti per pruvà;
- Aduprate un grande tovagliolu, cum'è un pettorale,
- Evite di parlà durante un pastu micca per distraisce u paziente;
- Spiega ciò chì manghjate è per chì sò l'ughjetti, forchetta, vetru, cultellu, in casu chì u paziente ricusessi di manghjà;
- Ùn arrabbiate u paziente s'ellu ùn vole micca manghjà o s'ellu vole manghjà cù a so manu, per evità momenti d'agressione.
Inoltre, pò esse necessariu di fà una dieta indicata da un nutrizziunistu, per evità a malnutrizione è, in casu di prublemi di ingoiu, pò esse necessariu di manghjà una dieta dolce. Leghje più à: Cosa manghjà quandu ùn possu micca masticà.
10. Cosa da fà quandu u paziente hè aggressivu
L'aggressività hè una caratteristica di a malattia di Alzheimer, chì si manifesta per mezu di minacce verbali, violenza fisica è distruzzione d'oggetti.
Di solitu, l'aggressività si pone perchè u paziente ùn capisce micca l'ordini, ùn ricunnosce micca e persone è, qualchì volta, perchè sente frustrazione quandu si rende contu di a perdita di e so capacità è, in questi momenti, u caregiver deve stà calmu, cercandu:
- Ùn discute micca o criticate u paziente, svalutendu a situazione è parlendu cun calma;
- Ùn toccate micca a persona quandu hè aggressivu;
- Ùn mostrate micca paura nè ansietà quandu u paziente hè aggressivu;
- Evite di dà ordini, ancu sì simplice durante quellu mumentu;
- Eliminate l'uggetti chì ponu esse ghjittati a vicinanza di u paziente;
- Cambiate u sughjettu è incuraghjite u paziente à fà qualcosa chì li piacea, cumu si leghje u ghjurnale, per esempiu, per dimenticà ciò chì hà causatu l'aggressività.
In generale, i mumenti d'agressione sò rapidi è fugace è, nurmalmente, u malatu cun a malatia d'Alzheimer ùn si ricorda micca di l'avvenimentu.
Amparate più nantu à sta malattia, cumu prevene è cumu si cura di a persona cun Alzheimer:
In u nostru podcast nutrizionista Tatiana Zanin, infermiera Manuel Reis è fisioterapeuta Marcelle Pinheiro, chiariscenu i principali dubbi nantu à l'alimentu, attività fisiche, cura è prevenzione di Alzheimer: