Cumu diminuite u risicu di trombosi dopu a cirurgia
Cuntenutu
- 1. Camina u più prestu pussibule
- 2. Metti calze elastiche
- 3. Alzate e gambe
- 4. Usendu rimedii anticoagulanti
- 5. Massateghja i ghjambi
- Quale hè u più risicu di avè una trombosi dopu a cirurgia
- Per sapè cumu si pò ricuperà più veloce, verificate l'assistenza generale dopu ogni operazione.
A trombosi hè a furmazione di coaguli o trombi in i vini sanguini, impedendu u flussu di sangue. Ogni chirurgia pò fà cresce u risicu di sviluppà a trombosi, postu chì hè cumunu di stà fermu per un bellu pezzu durante è dopu a prucedura, chì pregiudica a circulazione.
Dunque, per evità a trombosi dopu a chirurgia, si consiglia di cumincià à fà brevi passeggiate subitu dopu a liberazione di u duttore, purtendu calze elastiche per circa 10 ghjorni o ancu quandu hè pussibule camminà nurmale, muvendu e gambe è i pedi mentre hè stesu è pigliatu droghe anticoagulanti per prevene i coaguli, cum'è l'Eparina, per esempiu.
Ancu se pò cumparisce dopu à qualsiasi chirurgia, u risicu di trombosi hè più grande in u periodu postoperatoriu di chirurgia cumplessa o chì richiede più di 30 minuti, cume chirurgia à u pettu, core o addome, cume chirurgia bariatrica, per esempiu. In a maiò parte di i casi, i trombi sò furmati in e prime 48 ore finu à circa 7 ghjorni dopu a chirurgia, causendu rossi in a pelle, calore è dolore, essendu più cumuni in e gambe. Verificate più sintomi per identificà a trombosi più veloce in Trombosi Venosa Profonda.
Per prevene a trombosi dopu a cirurgia, u vostru duttore pò indicà:
1. Camina u più prestu pussibule
U paziente operatu deve camminà appena hà pocu dolore è ùn hè micca in periculu di rumpimentu di a cicatrice, chì u muvimentu stimula a circolazione sanguigna è diminuisce u risicu di trombi. Di solitu, u paziente pò marchjà à a fine di 2 ghjorni, ma dipende da a chirurgia è da a guida di u duttore.
2. Metti calze elastiche
U duttore pò raccomandà l'usu di calze di compressione di compressione ancu prima di a chirurgia, chì deve esse adupratu per un periodu di circa 10 à 20 ghjorni, finu à chì u muvimentu di u corpu per tuttu u ghjornu ritorna à a normalità è sia dighjà pussibule di fà attività fisiche, rimossa solu per l'igiene di u corpu.
U calzettu u più adupratu hè u calzinu cumpressione mediu, chì eserciteghja una pressione di circa 18-21 mmHg, chì hè capace di cumpressà a pelle è stimulà u ritornu venoso, ma u duttore pò ancu indicà u calzinu elasticu à alta compressione, cù pressione trà 20 -30 mmHg, in certi casi di risicu più altu, cum'è e persone cù varicesi spesse o avanzate, per esempiu.
E calze elastiche sò ancu cunsigliate per chiunque abbia prublemi cù a circolazione venosa, persone lite, chì si sottopongu à trattamenti limitati à u lettu o chì anu malatie neurologiche o ortopediche chì impediscenu u muvimentu. Scuprite più infurmazioni nantu à quale sò è per quandu utilizate calze di compressione.
3. Alzate e gambe
Sta tecnica facilita u ritornu di u sangue à u core, chì impedisce l'accumulazione di sangue in e gambe è in i pedi, in più di riduce u gonfiore in e gambe.
Quandu hè pussibule, u paziente hè cunsigliatu di move i so pedi è e so ghjambe, piegendusi è allungendu circa 3 volte à ghjornu. Queste esercitazioni ponu esse guidate da u fisioterapeuta mentre sò sempre in ospedale.
4. Usendu rimedii anticoagulanti
Medicinali chì aiutanu à prevene a furmazione di coaguli o trombi, cume l'eparina iniettabile, chì pò esse indicata da u duttore, soprattuttu quandu si tratta di una chirurgia chì richiede assai tempu o chì richiederà un riposu longu, cum'è abdominale, toracicu o ortopedicu.
L'usu di l'anticoagulanti pò esse indicatu ancu quandu hè pussibule camminà è move u corpu nurmalmente. Questi rimedii sò ancu indicati di solitu durante un sughjornu in ospedale o durante un trattamentu in cui a persona hà bisognu di ripusassi o di chjinassi per un bellu pezzu. Capite megliu u rolu di queste droghe in ciò chì sò l'anticoagulanti è per chì sò.
5. Massateghja i ghjambi
Fà un massaghju di e ghjambe ogni 3 ore, cù oliu d'amanduli o qualsiasi altru gel di massaggio, hè ancu un'altra tecnica chì stimula u ritornu venoso è impedisce l'accumulazione di sangue è a furmazione di coaguli.
Inoltre, a fisioterapia motrice è altre procedure chì ponu esse indicate da u duttore, cume a stimolazione elettrica di i musculi di u vitellu è a compressione pneumatica esterna intermittente, chì si face cù dispositivi chì stimulanu i movimenti di sangue, in particulare in e persone chì ùn sò micca capaci di fà movimenti di u gambe, cum'è i pazienti cumatosi.
Quale hè u più risicu di avè una trombosi dopu a cirurgia
U risicu di avè una trombosi dopu a chirurgia hè più grande quandu u paziente hà più di 60 anni, in particulare l'anziani posti in lettu, dopu accidenti o colpu, per esempiu.
Tuttavia, altri fattori chì ponu aumentà u risicu di avè una trombosi venosa profonda dopu a chirurgia sò:
- Chirurgia fatta cù anestesia generale o epidurale;
- Obesità;
- Fumà;
- Usu di contraccettivi o altre terapie di rimpiazzamentu ormonale;
- Avè un cancheru o sottumessu à una chimioterapia;
- Esse un traspurtadore di sangue di tipu A;
- Avè malatie cardiache, cume insufficienza cardiaca, vene varicose o prublemi di sangue cum'è trombofilia;
- Chirurgia realizata durante a gravidanza o pocu dopu u partitu;
- Se ci hè una infezzione generalizata durante a chirurgia.
Quandu a furmazione di un trombu si verifica per via di a chirurgia, ci hè una grande probabilità di sviluppà embolia pulmonare, postu chì i coaguli rallentanu o ostaculanu u passaghju di u sangue allughjatu in i pulmoni, situazione chì hè grave è provoca un risicu di morte.
Inoltre, gonfiori, varicesi è pelle bruna nantu à e gambe ponu accade dinò, chì in casi più gravi, pò purtà à a gangrena, chì hè a morte di e cellule per mancanza di sangue.