Cumu fà un clistere (clistere) per pulì l'intestinu in casa
Cuntenutu
L'enema, clistere o chuca, hè una prucedura chì cunsiste à mette un picculu tubu attraversu l'anu, in quale l'acqua o qualchì altra sustanza hè introdotta per lavà l'intestinu, essendu di solitu indicatu in casi di stinzia, per alleviare u disagiu è facilità surtita sgabellu.
Cusì, u clistere di pulizia pò esse fattu in casa in casi di stinzia per stimulà u funziunamentu di l'intestinu o in altri casi, fintantu chì ci sia un'indicazione medica. Questa pulizia pò ancu esse raccomandata à a fine di a gravidanza, chì e donne in gravidanza anu di solitu un intestinu attaccatu, o per esami, cume un clistere o un clistere opacu, chì hà per scopu di valutà a forma è a funzione di l'intestinu grossu. È u rettu. Capite cumu hè fattu l'esame di clistere opacu.
Tuttavia, u clistere ùn deve esse fattu più di una volta à a settimana, perchè pò causà cambiamenti in a flora intestinale è causà cambiamenti in u transitu intestinale, peghju stinimentu o purtendu à l'apparizione di diarrea cronica.
Cumu fà u clistere currettamente
Per fà un clistere di pulizia in casa avete bisognu di cumprà un kit di clistere in farmacia, chì costa una media di R $ 60,00, è seguitate i seguenti passi:
- Muntà u kit di clistere cunnette u tubu à u tank di l'acqua è a punta di plastica;
- Riempite u kit di cisterna enema cun 1 litru d'acqua filtrata à 37 ° C;
- Accende u rubinettu di u kit d'enema è lasciate un pocu acqua drenà finu à chì tuttu u tubu hè pienu d'acqua;
- Appesa à u serbatu d'acquaalmenu 90 cm da u pianu;
- Lubricate a punta di plastica cù vaselina o qualchì lubrificante per a regione intima;
- Adopte una di queste pusizioni: chjinatu di fiancu cù e ghjinochje piegate o chjinatu nantu à u spinu cù e ghjinochje piegate versu u pettu;
- Inserisci delicatamente a punta in l'anu versu l'ombelicu, ùn furzendu micca l'inserzione per ùn fà ferita;
- Accende u rubinettu di u kit per permette à l'acqua di entre in l'intestinu;
- Mantene a pusizione è aspittà sinu à sente una forte voglia di evacuà, di solitu trà 2 à 5 minuti;
- Repetite l'enema di pulizia 3 à 4 volte per pulì cumpletamente l'intestinu.
Kit di clistere
Posizione per fà l'enema
In i casi induve a persona ùn pò micca evacuà solu cù u clistere d'acqua calda, una bona soluzione hè di mischjà 1 tazza d'oliu d'oliva in l'acqua di clistere. Tuttavia, l'efficacità hè più grande quandu si usa 1 o 2 enemas di farmacia, cum'è Microlax o Enema Fleet, mischiati in acqua. Vede più nantu à cumu utilizà l'enema Fleet.
Ancu cusì, se dopu avè mischjatu un clistere di farmacia in l'acqua clistera a persona ùn hà ancu a voglia di avè un muvimentu intestinale, hè cunsigliatu di cunsultà un gastroenterologu per diagnosticà u prublema è inizià u trattamentu adattatu. Inoltre, hè impurtante avè una dieta chì favurizeghja u muvimentu intestinale, vale à dì ricca in fibre è frutti. Scuprite chì sò i frutti chì liberanu l'intestinu è ancu alcune opzioni di tè lassativi.
Quandu andà à u duttore
Hè cunsigliatu di cunsultà un gastroenterologu o di andà in urgenza quandu:
- Ùn ci hè micca eliminazione di feci per più di 1 settimana;
- Dopu avè mischiatu un clistere di farmacia in l'acqua è ùn avè micca avutu a sensazione di avè un muvimentu intestinale;
- Apparenze segni di stinzia severa, cum'è un ventre assai gonfiu o un dolore addominale severu.
In questi casi, u duttore farà test di diagnosticu, cum'è MRI, per valutà s'ellu ci hè un prublema chì pò esse causante stinzia costante, cum'è a torsione intestinale o l'ernie, per esempiu.