Chì pò fà a lingua bianca, gialla, marrone, rossa o nera
Cuntenutu
U culore di a lingua, cume a so forma è a so sensibilità, ponu, in certi casi, aiutà à identificà e malatie chì ponu influenzà u corpu, ancu s'ellu ùn ci sò altri sintomi.
Tuttavia, cum'è u so culore pò cambià facilmente per via di l'alimentu chì si manghja, ùn hè micca sempre faciule d'identificà a malattia solu per a lingua. Cusì, se una malattia hè suspettata, hè impurtante di fà attenzione à l'altri sintomi è cunsultà u medicu generale per fà e prove di diagnostica necessarie è iniziare u trattamentu adattatu, se necessariu.
1. Lingua assai rossa
A lingua hè naturalmente rossa, tuttavia u so culore pò diventà più intensu quandu ci hè una crescita di a temperatura di u corpu, per esempiu, è, dunque, pò esse un segnu di qualchì infezzione o infiammazione in u corpu. In questi casi, altri sintomi sò generalmente apparse, cum'è febbre, malessere generale è dolore musculare.
A rossu rossu di a lingua pò ancu esse un sintomu di una mancanza di vitamina B12 in u corpu, chì sta vitamina hè assai impurtante per a salute di e papille gustative. Normalmente, i vegetariani sò più propensi à esse carenti in sta vitamina, postu chì a so concentrazione hè più alta in a carne di pesci è altri animali. Inoltre, a lingua assai rossa pò ancu esse un segnu di mancanza di vitamina B3, chì hè una patologia chjamata pellagra. Vede chì cibi o supplementi da manghjà in questi casi.
2. Lingua bianca
Quandu a lingua hà una placca bianca, di solitu hè un segnu chjaru di candidiasi orale, chì si verifica quandu avete una igiene orale scarsa o quandu u vostru sistema immunitariu hè indebulitu. Cusì, a candidiasi hè più frequente in i zitelli, anziani o persone cun malatie autoimmune, per esempiu. In questi casi, si raccomanda di avè una igiene orale adeguata è cunsultà un medicu generale per inizià u trattamentu cù risciacqui antifungali, in casu chì i sintomi ùn migliurinu. Amparate più nantu à cumu trattà a candidiasi orale.
Quandu a lingua hè pallida, pò esse solu un segnu di fretu, disidratazione, cunsumu eccessivu di sigaretta è alcolu, respirazione per a bocca, povera igiene orale o indicazione di un'anemia, per esempiu, chì accade di solitu per mancanza di ferru in u corpu . In questi casi, se a lingua ferma pallida per più di 1 settimana è si affacca una stanchezza eccessiva, un medicu generale deve esse cunsultatu per fà un test di sangue è per valutà a pussibilità d'avè anemia. Verificate cumu si pò curà l'anemia in casa:
3. Lingua gialla o bruna
Di solitu, a lingua di culore giallastra o marrone ùn hè micca segnu di un prublema seriu, è in a maiò parte di i casi, hè causata da una cattiva igiene di a bocca.
Inoltre, ci sò e persone chì anu papillae cù una tendenza à cresce più grande di l'usu. In questi casi, e papille ponu piglià piccule cellule morte di a lingua, chì finiscenu per esse macchiate da abitudini di vita cum'è beie caffè o fumà, per esempiu, guadagnendu un culore giallu o marrone. Questi casi ùn anu micca bisognu di trattamentu specificu, migliurendu solu cù una igiene più intensa di a bocca.
Solu in casi più rari a lingua gialla pò indicà icterizia, cum'è nurmalmente i primi posti à diventà gialli sò l'ochji è ancu a pelle. L'itteru hè un segnu di prublemi di fegatu o di cistifellea è, dunque, un epatologu deve esse cunsultatu se tali prublemi sò suspettati. Vede una lista di sintomi chì ponu indicà prublemi di fegatu.
4. Lingua viola
A lingua viola hè di solitu un segnu di cattiva circulazione nantu à a lingua, ma di solitu accade solu dopu à un traumu severu in a regione, cume mordiccia a lingua, per esempiu. Cusì, a lingua viola hè ancu accumpagnata di solitu da dolore severi in a regione, gonfiore è difficoltà à parlà o manghjà, per esempiu. Inoltre, a lingua pò ancu diventà viola s'ellu ci hè una carenza di nutrienti, cum'è a vitamina B2 o a riboflavina.
In casu di traumu, pò aiutà à applicà un ghiaia di ghiaccio à u locu per circa 30 secondi è ripetite per 5 minuti, cun un intervallu di 30 secondi trà ogni applicazione. Se u culore di a lingua ùn migliora micca in 1 settimana, o sì i sintomi aggravanu, duvete andà in sala d'urgenza per identificà u prublema è cumincià u trattamentu adattatu.
5. Lingua nera
A lingua nera hè, in a maiò parte di i casi, accumpagnata da a sensazione di crescita di i capelli nantu à a lingua, chì sò causati da a crescita eccessiva di e papille gustative in alcune persone. Quandu e papille crescenu, ci hè una probabilità più grande di accumulà batteri è cellule morte chì finiscenu per scurisce cù u tempu. In questi casi, solu una igiene orale adeguata deve esse mantenuta.
Tuttavia, in situazioni assai rare, stu cambiamentu di culore pò ancu cumparisce in altre situazioni, cume:
- Usu eccessivu di sigarette;
- Trattamenti di u cancheru cù radiazioni;
- Assunzione frequente di tè neru o caffè;
- Diminuzione di a pruduzzione di saliva;
- Disidratazione;
- VIH.
Cusì, se a lingua nera ùn migliora micca cù l'igiene curretta di a bocca o altri sintomi apparisce, un medicu generale deve esse cunsultatu per identificà a causa è inizià u trattamentu più adattu.