Cume trattà a malattia di i glánduli in l'omu
Cuntenutu
- Trattamentu per a malatia di Mormo
- Complicazioni di a malattia di i glanduli
- Sintomi di a malatia di Mormo
- Cumu evità a malattia di Mormo
- A malatia di Mormo pò esse cronica
A malattia di Mormo, cumuna in animali cum'è cavalli, muli è sumeri, pò infettà l'omu, causendu difficultà à respirà, dolore di pettu, pneumonia, effusione pleurale è ancu furmendu ferite cutanee è mucose.
L'essere umanu pò esse infettatu da i batteri B. Mallei, chì provoca a malattia, per inalazione o cuntattu cù e secrezioni di un animale infettu, chì pò esse prisente in l'acqua, in l'arnese è in l'utensili di l'animali, per esempiu.
Trattamentu per a malatia di Mormo
U trattamentu per a malattia di i glánduli, cunnisciutu ancu cum'è Lamparão, hè fattu cù un sughjornu in ospedale aduprendu una cumbinazione di antibiotici per pochi ghjorni. Durante l'uspitalisazione, i test di sangue è i raggi X devenu esse realizati per osservà l'evoluzione di a malatia è per aduttà trattamenti specifici per l'organi chì ponu esse affettati.
Sicondu u statu in u quale u paziente ghjunghje à l'uspidale, pò esse necessariu offre l'ossigenu attraversu una maschera o mette in respirazione cù l'aiutu di dispositivi.
Complicazioni di a malattia di i glanduli
E cumplicazioni di a malattia di i glanduli ponu nasce quandu u so trattamentu ùn hè micca effettuatu appena i sintomi si presentanu è ponu esse gravi cun implicazione pulmonare è diffusione di u batteriu attraversu u sangue, cun septicemia. In questu casu pò esse febbre, brividi, dolore in i musculi, in più di u dolore di u torace è di difficultà à respirà è segni di compromissione di u fegatu è di altri organi cum'è a pelle è l'ochji gialli, u dolore addominale è a tachicardia, è ci pò esse multipli fallimentu d'organi è morte.
Sintomi di a malatia di Mormo
Inizialmente, i sintomi di a malattia di Mormo in l'omu ponu esse inespecifici causendu nausea, vertigini, dolori musculari, forti mal di testa è perdita di appetitu, finu à ch'elli apparsu:
- Sudore di notte, malessere generale;
- Ferite arrotondate di circa 1 cm nantu à a pelle o e mucose, chì inizialmente pare una bolla, ma chì diventa à pocu à pocu un ulceru;
- A faccia, in particulare u nasu, pò diventà gonfia, rendendu difficiule u passu di l'aria;
- Scaricamentu nasale cù pus;
- Noduli linfatichi addulurati, linguali;
- Signali gastrointestinali cum'è diarrea severa.
Pulmoni, fegatu è milza sò di solitu influenzati ma i batteri ponu influenzà qualsiasi organu è ancu i musculi.
U periodu d'incubazione pò ghjunghje à 14 ghjorni, ma i sintomi apparenze di solitu in 5 ghjorni, ancu se i casi cronichi ponu piglià mesi per manifestassi.
U diagnosticu di malattia glandulare in l'omu pò esse fattu per mezu di a cultura di B. mallei in e lesioni, analisi di sangue o PCR. U test malein, malgradu esse indicatu per l'animali, ùn hè micca adupratu in l'omu. A radiografia pulmonare hè indicata per valutà a participazione di questu organu, ma ùn serve micca per cunfirmà u diagnosticu di a malattia di i glanduli.
Cumu evità a malattia di Mormo
Per prevene a malattia di Mormo, si consiglia di portà guanti è stivali quandu si tratta d'animali chì ponu esse contaminati perchè ùn ci hè vaccinazione dispunibule. I sintomi visibili chì aiutanu à identificà a malatia in l'animali sò a secrezione nasale, a frebba è e ferite da u corpu di l'animali, ma un test di sangue pò cunfirmà chì l'animali hè contaminatu è deve esse tumbatu.
A trasmissione da una persona à l'altra hè rara è ùn ci hè micca bisognu d'isolamentu, ancu se e visite à l'uspidale sò limitate per permette à u paziente di ripusassi è di ricuperà. U cuntattu sessuale è l'allattamentu ùn devenu micca esse incuraghjiti durante a durata di a malattia.
A malatia di Mormo pò esse cronica
A malattia di Mormo pò esse cronica, chì hè una forma più dolce di a malattia, in questu casu, i sintomi sò lievi, simili à l'influenza è ponu causà lesioni cutanee, in forma d'ulcere sparse in tuttu u corpu, chì si presentanu di tantu in tantu. ., Cù perdita di pesu è lingue gonfie è dulurose. Ci sò raporti chì a malatia pò durà circa 25 anni.
Tuttavia, quandu i sintomi parenu improvvisamente è sò assai intensi, a malattia di i glanduli hè classificata cum'è acuta è grave, chì richiede assistenza medica immediata in quantu hè potenziale fatale.