7 fatti divertenti nantu à u cervellu umanu
Cuntenutu
- 1. Pesa circa 1,4 kg
- 2. Hà più di 600 km di vini sanguini
- 3. A dimensione ùn importa micca
- 4. Usemu più di 10% di u cervellu
- 5. Ùn ci hè spiegazione per i sogni
- 6. Ùn si pò micca sbilicà
- 7. Ùn si sente micca u dulore in u cervellu
U cervellu hè unu di l'organi più impurtanti di l'Organi in u corpu umanu, senza chì a vita ùn hè micca pussibule, tuttavia, si sà pocu nantu à u funziunamentu di questu organu vitale.
Tuttavia, parechji studii sò fatti ogni annu è alcune curiosità assai interessanti sò digià cunnisciute:
1. Pesa circa 1,4 kg
Benchì raprisenta solu 2% di u pesu totale di un adultu, chì pesa circa 1,4 kg, u cervellu hè l'urganu chì usa u più ossigenu è energia, cunsumendu finu à u 20% di u sangue riccu in ossigenu pompatu da u core.
In certi casi, quandu si face un test o si studia, per esempiu, u cervellu pò spende finu à u 50% di tuttu l'ossigenu dispunibile in u corpu.
2. Hà più di 600 km di vini sanguini
U cervellu ùn hè micca l'urganu u più grande di u corpu umanu, tuttavia, per riceve tuttu l'ossigenu chì hà bisognu per travaglià bè, cuntene assai vasi sanguini chì, se piazzati faccia à faccia ghjunghjianu à 600 km.
3. A dimensione ùn importa micca
Diverse persone anu cervelli di dimensioni diverse, ma ciò ùn significa micca chì più u cervellu hè grande, più grande hè l'intelligenza o a memoria. In fattu, u cervellu umanu d'oghje hè assai più chjucu di quantu era 5.000 anni fà, ma u coeficiente intellettuale mediu hè in crescita cù u tempu.
Una spiegazione pussibile per questu hè chì u cervellu diventa sempre più efficiente per funzionà megliu à una dimensione più chjuca, aduprendu menu energia.
4. Usemu più di 10% di u cervellu
À u cuntrariu di a cridenza pupulare, l'essere umanu ùn usa solu u 10% di u so cerbellu. In fattu, tutte e parte di u cervellu anu una funzione specifica è, ancu se ùn travaglianu micca tutte in listessu tempu, guasi tutti sò attivi durante u ghjornu, supirendu rapidamente a marca di 10%.
5. Ùn ci hè spiegazione per i sogni
Quasi tutti sunnieghjanu di qualcosa ogni notte, ancu s'elli ùn si ne arricordanu micca u lindumane. Tuttavia, ancu se hè un avvenimentu universale, ùn ci hè ancu nisuna spiegazione scientifica per u fenomenu.
Alcune teorie suggerenu chì hè un modu per u cervellu di restà stimulatu durante u sonnu, ma altri spieganu ancu chì pò esse un modu per assorbe è archivà i penseri è i ricordi chì hà avutu durante u ghjornu.
6. Ùn si pò micca sbilicà
Una di e parte più impurtante di u cervellu, cunnisciuta cum'è cerebellu, hè responsabile di u muvimentu di e varie parti di u corpu è, dunque, hè capace di prevede sensazioni, ciò chì significa chì u corpu ùn hà micca una risposta normale à u sollichju. da a persona stessa., postu chì u cervellu hè capace di sapè esattamente induve ogni dittu toccherà a pelle.
7. Ùn si sente micca u dulore in u cervellu
Ùn ci hè micca sensori di dolore in u cervellu, allora ùn hè micca pussibule di sente u dulore di tagli o colpi direttamente nantu à u cervellu. Hè per quessa chì i neurochirurghi ponu fà chirurgia mentre svegliu, senza chì a persona senti alcunu dulore.
Tuttavia, ci sò sensori in e membrane è in a pelle chì coprenu u cranu è u cervellu, è questu hè u dolore chì si sente quandu accidenti accadenu chì causanu ferite à a testa o durante un semplice mal di testa, per esempiu.