5 feriti sportivi i più cumuni è chì fà
Cuntenutu
- 1. Distorsione
- 2. Tensione musculare
- 3. Scordu di ghjinochju
- 4. Dislocazione
- 5. Frattura
- Quandu andà à u duttore
Agisce rapidamente dopu una ferita sportiva ùn hè micca solu impurtante per alleviare u dolore è a sofferenza, ma aiuta ancu à prevene cumplicazioni à longu andà, è à accelerà a recuperazione di l'atleta.
Cusì, sapendu chì accidenti sò i più cumuni in u sport è ciò chì si deve fà in ogni scenariu hè assai impurtante per quellu chì pratica o hè in cuntattu custante cù qualchissia chì face sport.
L'attività chì sò u più à risicu di causà una ferita sportiva sò quelle cù u più grande impattu, cum'è u football, a pallamana o u rugby.
1. Distorsione
U distorsione accade quandu si mette u pede in modu sbagliatu è, dunque, hè relativamente cumunu quandu si corre, per esempiu. Durante a distorsione, ciò chì accade hè chì a caviglia torce in modu esageratu, pruvucendu i ligamenti in a regione à allungassi in eccessu, è pò finisce per rompersi.
Stu tipu di preghjudiziu provoca un dolore assai severu in a zona, porta à u sviluppu di gonfiore eccessivu di a caviglia è, cusì, a persona pò avè difficoltà à camminà. Di solitu, sti sintomi si migliuranu in pochi ghjorni, ma s'elli restanu o peghju, hè cunsigliatu d'andà à l'uspidale.
Cosa da fà: a prima cosa da fà hè di applicà una compressa fredda nantu à a zona, per pruvà à cuntrullà u gonfiore è riduce u dolore. U fretu deve esse applicatu parechje volte in e prime 48 ore, per 15 à 20 minuti. Inoltre, duvete ancu immubilizà u pede cun una fascia elastica è mantene u riposu finu à chì i sintomi migliuranu, idealmente cù u pede elevatu. Vede più dettagli nantu à cumu trattà a distorsione in casa.
2. Tensione musculare
A tensione musculare, o allungamentu, nasce quandu u musculu hè allungatu eccessivamente, causendu a rottura di alcune fibre musculari, in particulare à l'articulazione trà u musculu è u tendinu. Inoltre, a ceppa hè più cumuna in e persone chì si preparanu per un campiunatu o una partita impurtante, si face dighjà soprattuttu durante o dopu sforzi fisichi maiò.
U stretchimentu pò accade ancu in i vechji o in e persone chì anu movimenti ripetitivi è di solitu soffrenu di tendinite.
Cosa da fà: applicà u ghjacciu à u situ di u dulore per 15 à 20 minuti, ogni duie ore, per i primi 2 ghjorni. Inoltre, u membru deve esse immobilizatu è alzatu sopra u livellu di u core. Vede più nantu à u trattamentu di a tensione musculare.
3. Scordu di ghjinochju
A distorsione di u ghjinochju hè un'altra di e ferite sportive più frequenti, chì accade per via di un colpu à u ghjinochju o di qualsiasi muvimentu più bruscu chì provoca un allungamentu eccessivu di i ligamenti di u ghjinochju.
In questi casi, i sintomi includenu dolore severu à u ghjinochju, gonfiore è difficoltà à pieghje u ghjinochju o à sustene u pesu di u corpu nantu à a gamba. Inoltre, se u colpu hè troppu forte, pò ancu esse una rumpitura di i ligamenti, chì pò causà una piccula crepa in u ghjinochju.
Cosa da fà: hè assai impurtante per evità di mette pesu nantu à u ghjinochju toccu è, dunque, a persona deve ripusassi cù a perna innalzata. Inoltre, l'applicazione di cumpressi freddi hè ancu assai impurtante, è deve esse applicata finu à 20 minuti ogni 2 ore durante e prime 48 ore. In i casi di dulore assai severu hè impurtante cunsultà u duttore, per valutà s'ellu ci hè una ruttura di i ligamenti è per inizià u trattamentu adattatu, chì pò esse fattu solu cù analgesici o ancu bisognu di chirurgia.
Capite megliu perchè si produce una distorsione di ghjinochju è chì trattamenti ponu esse necessarii.
4. Dislocazione
A dislocazione accade quandu un ossu si sposta fora di l'articulazione per via di un forte colpu o caduta, causendu un dolore severu in l'articulu, gonfiore è difficoltà à spustà u membru affettu. E dislocazioni sò più frequenti in i zitelli è ponu accade in ogni locu, in particulare nantu à a spalla, u gomitu, u dittu, u ghjinochju, a caviglia è u pede.
Cosa da fà: u primu passu hè di pruvà à immubilizà u membru in una pusizione piacevule. Per questu, un tipole pò esse adupratu, per esempiu, impedendu chì l'articulazione si move. Dopu, u ghjacciu deve esse applicatu à u situ cumunu per evità gonfiori è chjamà una ambulanza, chjamendu 192, o andendu in ospedale, affinchì l'ossu sia riturnatu à a so posizione originale.
In nisun casu ùn duvete pruvà à piazzà l'ossu in l'articulazione senza a presenza di un prufessiunale sanitariu, perchè pò causà ferite à i tendini. Vede più dettagli nantu à a dislocazione è chì fà.
5. Frattura
A frattura accade quandu ci hè una discontinuità nantu à a superficia di un ossu. Ancu se a maiò parte di e fratture sò facili da identificà, postu chì hè cumunu per u dolore accumpagnatu da gonfiore è deformazione di u membru affettu, alcune, cunnisciute cum'è incomplete, sò più difficiule da percepisce è ponu causà solu dolore annantu à un situ osseu.
Verificate cumu identificà currettamente i segni è i sintomi di frattura.
Cosa da fà: Ogni volta chì si sospetta una frattura, hè assai impurtante di immobilizà u membru affettu è andà à l'uspidale per avè una radiografia è cumincià u trattamentu adattatu, chì include guasi sempre a permanenza cù u membru in un cast.
Quandu andà à u duttore
Dopu qualchì tippu di ferita sportiva hè assai impurtante vede un duttore, soprattuttu sì i sintomi ùn migliuranu micca dopu 48 ore o s'ellu ci hè un tipu di limitazione o di disabilità. In questu modu, u duttore puderà fà una valutazione fisica dettagliata, urdinà esami cum'è a radiografia è inizià u trattamentu adattatu, se necessariu.
Inoltre, ancu se un trattamentu specificu ùn hè micca necessariu, u duttore pò ancu prescrive l'usu di antiinfiammatori o antidolorifici, per alleviare i sintomi è accelerà a recuperazione.