Cosentyx: à chì serve è cumu piglià

Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu aduprà
- 1. Psoriasis in placca
- 2. Artrite psoriatica
- 3. Spondiliti anchilosante
- Possibili effetti collaterali
- Quale ùn deve micca aduprà
Cosentyx hè un medicamentu iniettabile chì hà secuquinumab in a so composizione, chì hè adupratu in certi casi di psoriasi in placca moderata o severa per prevene l'apparizione di cambiamenti è sintomi di a pelle cum'è prurito o sfaldatura.
Questa medicina hà in a so cumpusizioni un anticorpu umanu, IgG1, chì hè capace à inibisce a funzione di a proteina IL-17A, rispunsevule di a furmazione di placche in casi di psoriasis.

Per chì ghjè
Cosentyx hè indicatu per u trattamentu di a psoriasi placca moderata à severa in adulti chì sò candidati per a terapia sistemica o fototerapia.
Cumu aduprà
Cumu si usa Cosentyx varieghja secondu u paziente è u tippu di psoriasis è, dunque, deve sempre esse guidatu da un duttore cun esperienza è trattamentu di psoriasi.
1. Psoriasis in placca
A dosa raccomandata hè di 300 mg, chì hè equivalente à duie iniezioni sottucutanee di 150 mg, cù amministrazione iniziale à settimane 0, 1, 2, 3 è 4, seguitate da amministrazione di manutenzione mensile.
2. Artrite psoriatica
A dosa raccomandata in e persone cun artrite psoriatica hè di 150 mg, per iniezione sottocutanea, cù amministrazione iniziale à settimane 0, 1, 2, 3 è 4, seguita da amministrazione di manutenzione mensile.
Per e persone cun una risposta inadegwata à anti-TNF-alfa o cun psoriasis placchei moderata à severa concomitante, a dose raccomandata hè 300 mg, data cum'è duie iniezioni sottucutanee di 150 mg, cù amministrazione iniziale à settimane 0, 1, 2, 3 è 4, seguitatu da amministrazione di mantenimentu mensile.
3. Spondiliti anchilosante
In e persone cun spondiliti anchilosante, a dosa raccomandata hè di 150 mg, amministrata per iniezione sottocutanea, cù amministrazione iniziale à settimane 0, 1, 2, 3 è 4, seguita da amministrazione di mantenimentu mensile.
In i pazienti in i quali ùn ci hè miglioramentu di i sintomi finu à 16 settimane, si consiglia di fermà u trattamentu.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii più cumuni chì ponu accade durante u trattamentu sò l'infezioni di e vie respiratorie superiori cù un mal di gola o nasu stufatu, tordu, diarrea, urticaria è un nasu seccu.
Se a persona hà difficoltà à respirà o à ingoiare, ci hè un gonfiore di a faccia, labbra, lingua o gola o prurito severu di a pelle, cù eruzioni cutane rosse o gonfiore, duvete andà immediatamente à u duttore è fermà u trattamentu.
Quale ùn deve micca aduprà
Cosentyx hè contraindicatu per i pazienti cun infezione attiva severa, cum'è a tuberculosi, per esempiu, è ancu in i pazienti cun ipersensibilità à secuquinumab o à qualsiasi altru cumpunente prisente in a formula.