Rapportu di Prugressu HIV: Simu Vicini à una Cura?

Cuntenutu
- Vaccinu
- Prevenzione di basa
- Profilassi pre-esposizione (PrEP)
- Profilassi post-esposizione (PEP)
- Diagnosticu propiu
- Passi per u trattamentu
- Indetectable hè uguali intransmittibile
- Milestones in ricerca
- Iniezioni mensili
- Targeting di i reservorii di HIV
- Rumpendu u virus HIV
- 'Funziunale guaritu'
- Induve simu avà
Panoramica
U VI indebulisce u sistema immune è impedisce a capacità di u corpu di luttà contr'à e malatie. Senza trattamentu, HIV pò purtà à u stadiu 3 HIV, o AIDS.
L'epidemia di SIDA hà iniziatu in i Stati Uniti in l'anni ottanta. E stime chì più di 35 milioni di persone sò morte da a situazione.
Ùn ci hè attualmente alcuna cura per l'HIV, ma assai studii clinichi sò dedicati à a ricerca di una cura. I trattamenti antiretrovirali attuali permettenu à e persone chì campanu cun HIV di prevene a so prugressione è di campà una vita nurmale.
Grandi passi sò stati fatti versu a prevenzione è u trattamentu di l'HIV, grazie à:
- scentifichi
- funziunarii di salute publica
- agenzie governamentali
- urganisazione basate in a cumunità
- Attivisti HIV
- cumpagnie farmaceutiche
Vaccinu
U sviluppu di un vaccinu per l'HIV salvaria milioni di vite. Tuttavia, i circadori ùn anu ancu scupertu un vaccinu efficace per u VIH. In u 2009, un studiu publicatu in u Journal of Virology hà scupertu chì un vaccinu sperimentale hà impeditu circa u 31 per centu di i novi casi. Ulteriori ricerche sò state fermate per via di rischi periculosi. À l'iniziu di u 2013, l'Istitutu Naziunale di l'Allergia è di e Malatie Infettive hà piantatu un prucessu clinicu chì testava l'iniezioni di u vaccinu HVTN 505. I dati di u prucessu anu indicatu chì u vaccinu ùn impedisce micca a trasmissione di HIV o riduce a quantità di HIV in u sangue. A ricerca in i vaccini hè in corsu in tuttu u mondu. Ogni annu ci sò scuperte nove. In 2019, anu annunziatu chì avianu sviluppatu un trattamentu prometitore chì li permetta di:- ingegneria certe cellule di u sistema immunitariu per riattivà HIV in cellule chì cuntenenu HIV inattive, o latente
- aduprà un altru inseme di cellule di u sistema immunitariu per attaccà è rimuovere e cellule cun HIV riattivatu
E so scuperte puderanu furnisce i fundamenti per un vaccinu HIV. E prove cliniche sò in opera.
Prevenzione di basa
Ancu s'ellu ùn ci hè ancu un vaccinu HIV, ci sò altre manere di prutege si da a trasmissione. L'HIV hè trasmessu per mezu di u scambiu di fluidi corporei. Questa pò accade in una varietà di modi, cumprese:- Cuntattu sessuale. Durante u cuntattu sessuale, l'HIV pò esse trasmessu per mezu di u scambiu di certi fluidi. Includenu sangue, sperma, o secrezioni anali è vaginali. Avè altre infezioni di trasmissione sessuale (STI) pò aumentà u risicu di trasmissione di HIV durante u sessu.
- Aghi cumuni è siringhe. L'aghi è e siringhe chì sò state aduprate da una persona cun HIV ponu cuntene u virus, ancu s'ellu ùn ci hè sangue visibile annantu.
- Gravidanza, cunsegna è allattamentu. E mamme cun HIV ponu trasmette u virus à u so zitellu prima è dopu a nascita. In i casi induve a medicazione HIV hè aduprata, questu hè estremamente raru.
Piglià certe precauzioni pò prutege una persona da cuntrae HIV:
- Fate a prova per HIV. Chiedi à i partinarii sessuali di u so statutu prima di fà sessu.
- Fate a prova è trattatu per e STI. Chiedi à i partinarii sessuali di fà listessa.
- Quandu s'impegna in sessu orale, vaginale è anale, aduprate un metudu di barriera cum'è i preservativi ogni volta (è adupratelu currettamente).
- Se injectate droghe, assicuratevi di aduprà una nova agulla sterilizzata chì ùn hè stata aduprata da nimu.
Profilassi pre-esposizione (PrEP)
A profilassi pre-esposizione (PrEP) hè un medicamentu cutidianu adupratu da e persone senza HIV per abbassà e so probabilità di cuntrainte l'HIV, se esposti. Hè assai efficace per prevene a trasmissione di HIV in quelli chì anu cunnisciutu fattori di risicu. Populazioni à risicu includenu:- omi chì anu sessu cù l'omi, s'elli anu fattu sessu anale senza aduprà un preservativu o anu avutu una STI in l'ultimi sei mesi
- omi o donne chì ùn utilizanu micca un metudu di barriera cum'è i preservativi regolarmente è chì anu partenarii cù un risicu aumentatu per u VIH o un statutu scunnisciutu di HIV
- chiunque hà spartutu aghi o adupratu droghe iniettate in l'ultimi sei mesi
- donne chì anu cunsideratu di cuncepisce cun partenarii seropositivi
Secunnu u, PrEP pò riduce u risicu di cuntrae HIV da u sessu di circa 99 per centu in e persone cun fattori di risicu cunnisciuti per HIV. Per chì PrEP sia efficace, deve esse presu ogni ghjornu è cunzistente. Tutti quelli in periculu di HIV devenu cumincià un regime PrEP, secondu una recente raccomandazione da a Task Force di i Servizii Preventivi di i Stati Uniti.
Profilassi post-esposizione (PEP)
A profilassi post-esposizione (PEP) hè una cumbinazione di farmaci antiretrovirali d'urgenza. Hè adupratu dopu chì qualchissia pò esse stata esposta à HIV. I fornitori sanitari ponu raccomandà PEP in e seguenti situazioni:- Una persona pensa chì puderanu esse stati esposti à l'HIV durante u sessu (per esempiu, u preservativu hà rottu o ùn hè statu adupratu u preservativu).
- Una persona hà spartutu aghi quandu si injecta droghe.
- Una persona hè stata assaltata sessualmente.
U PEP deve esse adupratu solu cum'è metudu di prevenzione d'emergenza. Deve esse principiatu in 72 ore da una pussibile esposizione à HIV. Idealmentu, PEP hè iniziatu u più vicinu à u mumentu di esposizione quant'è pussibule. PEP tipicamente implica un mese di aderenza à a terapia antiretrovirale.
Diagnosticu propiu
Diagnosticà HIV è AIDS hè un passu vitale per prevene a trasmissione di HIV. Sicondu UNAIDS, una divisione di e Nazioni Unite (ONU), circa u 25 per centu di e persone seropositive in u mondu sanu ùn sanu micca u so status di HIV. Ci sò parechji testi di sangue chì i prufessori sanitarii ponu aduprà per esaminà per HIV. L'autotest di HIV permettenu à e persone di pruvà a so saliva o sangue in un ambiente privatu è riceve un risultatu in 20 minuti o menu.Passi per u trattamentu
Grazie à l'avanzate in scienza, l'HIV hè cunsideratu cum'è una malattia cronica gestibile. U trattamentu antiretrovirale permette à e persone chì campanu cun HIV di mantene a so salute. Riduce ancu u so risicu per trasmissione di u virus à l'altri. Circa u 59 per centu di tutte e persone cun HIV ricevenu qualchì tipu di trattamentu, secondu UNAIDS. I medicazione aduprati per trattà l'HIV facenu duie cose:- Riduce a carica virale. A carica virale hè una misura di a quantità di HIV RNA in u sangue. L'ubbiettivu di a terapia antiretrovirale HIV hè di riduce u virus à un livellu indetectabile.
- Permettite à u corpu di restituisce u so numeru di cellule CD4 à u normale. E cellule CD4 sò incaricate di prutege u corpu da i patogeni chì ponu causà HIV.
Ci hè parechji tippi di droghe HIV:
- Inibitori non-nucleosidi di transcriptasi inversa (NNRTI) disattivà una proteina chì HIV utilizza per fà copie di u so materiale geneticu in e cellule.
- Inibitori di nucleosidi inversi di transcriptasi (NRTI) dà à i blocchi di custruzzioni difettosi di l'HIV perchè ùn pò micca fà copie di u so materiale geneticu in e cellule.
- Inibitori di proteasi disattivà un enzima chì l'HIV hà bisognu di fà copie funziunali d'ellu stessu.
- Inibitori di entrata o fusione impedisce à l'HIV di entre in e cellule CD4.
- Inibitori di Integrase impedisce l'attività integrase. Senza st'enzima, l'HIV ùn si pò inserisce in l'ADN di a cellula CD4.
I farmaci HIV sò spessu presi in cumbinazioni specifiche per prevene u sviluppu di resistenza à i farmaci. A droga HIV deve esse presa cunzistente per esse efficace. Una persona seropositiva deve parlà cù u so duttore sanitariu prima di cunsiderà cambià di medicazione per riduce l'effetti secondari o per via di fallimentu di trattamentu.
Indetectable hè uguali intransmittibile
A ricerca hà dimustratu chì a realizazione è u mantenimentu di una carica virale indetectabile per mezu di a terapia antiretrovirale elimina efficacemente u risicu di trasmissione di HIV à un cumpagnu sessuale. Studii maiò ùn anu trovu alcuna istanza di trasmissione di HIV da un cumpagnu HIV-seriu soppressu persistentemente (carica virale indetectabile) à un partner HIV-negativu. Sti studii seguitanu migliaia di coppie à statutu misto per parechji anni. Ci sò stati migliaia di casi di sessu senza preservativi. Cù a cuscenza chì U = U ("undetectable = intransmittable") vene più grande enfasi nantu à "u trattamentu cum'è prevenzione (TasP)". UNAIDS hà un scopu "90-90-90" per finisce l'epidemia di AIDS. Da 2020, stu pianu hà per scopu:- U 90 per centu di tutte e persone chì campanu cun HIV per cunnosce u so statutu
- U 90 per centu di tutte e persone cun diagnosi di HIV per esse in medicazione antiretrovirale
- U 90 per centu di tutte e persone chì ricevenu terapia antiretrovirale per esse suppressu viralmente
Milestones in ricerca
I ricercatori travaglianu duramente à a ricerca di novi farmaci è trattamenti per HIV. Volenu truvà terapie chì estendenu è miglioranu a qualità di vita per e persone cun sta situazione. Inoltre, speranu di sviluppà un vaccinu è di scopre una cura per l'HIV. Eccu un breve sguardu nantu à parechje vie impurtante di ricerca.Iniezioni mensili
Una iniezione mensile di HIV hè prevista per esse dispunibuli à l'iniziu di u 2020. Combina duie droghe: l'inibitore di l'integrasi cabotegravir è a NNRTI rilpivirina (Edurant). Studi clinichi anu trovu chì l'iniezione mensile era efficace per suppressione l'HIV cum'è u regimu tipicu cutidianu di trè medicazione orale.
Targeting di i reservorii di HIV
Una parte di ciò chì face a scuperta di una cura per l'HIV hè chì u sistema immunitariu hà prublemi per destinà i reservorii di cellule cun HIV. U sistema immunitariu ùn pò micca ricunnosce e cellule cun HIV o eliminà e cellule chì riproducenu attivamente u virus. A terapia antiretrovirale ùn elimina micca i reservorii di HIV. stanu esplorendu dui tippi diversi di cure HIV, tramindui chì potenzialmente distruggeranu i serbatoi di HIV:
- Curazione funziunale. Stu tipu di curazione cuntrullerà a replicazione di l'HIV in assenza di terapia antiretrovirale.
- Cura sterilizante. Stu tipu di cure eliminaria cumpletamente u virus capace di ripruducesi.
Rumpendu u virus HIV
Circadori di l'Università di l'Illinois à Urbana-Champaign anu adupratu simulazioni urdinatrici per studià u capsid di HIV. A capside hè u cuntaineru per u materiale geneticu di u virus. Prutegge u virus da esse distruttu da u sistema immunitariu. Capisce u truccu di a càpside è cumu interagisce cù u so ambiente pò aiutà i circadori à truvà un modu per rumpela aperta. A rumpitura di a càpsida puderia liberà u materiale geneticu di HIV in u corpu induve pò esse distruttu da u sistema immune. Hè una fruntiera prumessa in u trattamentu è a cura di HIV.
'Funziunale guaritu'
Timothy Ray Brown, un americanu chì stava una volta in Berlinu, hà ricevutu un diagnosticu di HIV in 1995 è un diagnosticu di leucemia in 2006. Hè una di e duie persone à volte chjamata "u paziente di Berlinu". In 2007, Brown hà ricevutu un trapianto di cellule staminali per trattà a leucemia - è hà cessatu a terapia antiretrovirale. HIV in ellu postu chì sta prucedura hè stata realizata. Studii di parechje parti di u so corpu à l'Università di California, San Francisco anu dimustratu ch'ellu hè liberu di HIV. Hè cunsideratu "curatu in modu efficace", secondu un studiu publicatu in PLOS Patogeni. Hè a prima persona à esse guarita di HIV. In marzu 2019, e ricerche sò state rese publiche nant'à dui altri omi chì avianu ricevutu diagnosi sia di HIV sia di cancheru. Cum'è Brown, tramindui omi anu ricevutu trapianti di cellule staminali per curà u so cancheru. Tramindui omi anu ancu piantatu a terapia antiretrovirale dopu avè ricevutu i so trapianti. À u mumentu di a prisentazione di a ricerca, "u paziente di Londra" avia pussutu stà in a remissione di l'HIV per 18 mesi è cuntendu. "U malatu di Dusseldorf" era statu capace di stà in rimissione di HIV per trè mesi è mezu è cuntendu.