Dieta per l'epatite (cù opzione di menu)
Cuntenutu
L'epatite hè una infiammazione di u fegatu chì provoca sintomi cume nausea, vomitu, diarrea, perdita di appetitu è perdita di pesu, postu chì hè un organu chì influenza direttamente u statutu nutrizionale.
Sta cundizione pò interferisce cù a digestione è l'assorbimentu di nutrienti, è ancu u so almacenamentu è u metabolismu, chì pò dà una carenza di vitamine è minerali è una malnutrizione proteica-caloria.
Per questa ragione, a dieta deve esse faciule da digerisce, povera in grassu è preparata in modu simplice è senza l'usu di cundimenti, è deve esse preferibilmente cotta à a griglia. Inoltre, hè impurtante di beie assai acqua per aiutà à pulisce u fegatu, a menu chì ùn sia contraindicatu da u duttore.
Alimenti ammessi
Hè impurtante chì durante l'epatite a dieta sia equilibrata, è l'alimentu sia cunsumatu in piccule porzioni parechje volte à u ghjornu, evitendu cusì a perdita di pesu per mancanza di appetitu. Inoltre, l'alimenti facilmente digeribili devenu esse manghjati è preparati in modu simplice, è l'arbe aromatiche ponu esse aduprate per aromatizà l'alimentu. Alcune erbe aromatiche sò ricche in antioxidanti è favuriscenu a ripresa di u fegatu, cum'è salvia, origanu, coriandru, prezzemolo, menta, chiodi di garofano, timu è cannella.
L'alimenti chì ponu esse inclusi in a dieta sò frutti, ligumi, risu, pasta, pane biancu, cereali, gelatina, caffè, pane francese o banchetti, latte di risu è tuberi. In u casu di e proteine, u cunsumu deve esse cuntrullatu è a preferenza deve esse data à e carni bianche è senza pelle, cum'è u pollu, u tacchinu o u pesciu cù un cuntenutu bassu in grassu. In u casu di i prudutti casgili, a preferenza deve esse data à i casgi bianchi, pochi in grassu, u yogurt chjaru è u latte scrematu.
Alcuni alimenti chì ponu esse inclusi in a dieta di u ghjornu è chì favurizanu a ripresa di u fegatu per via di e so proprietà antiossidanti, antiinfiammatorie, purificanti è epatoprotettive sò l'acerola, l'agliu, a cipolla, a carciofa, u cardo, a luzerna, u crescione, a ciliegia, a prugna, ziferanu, tarassaco, lamponi, limone, mela, melone, uva è pumate.
Hè impurtante per a persona di cunnosce a so tolleranza à un certu tippu di alimentu, chì u cunsumu di alimenti grassi o difficili da digerisce in quantità elevate pò causà diarrea è malessere. In casu di diarrea, hè cunsigliatu di cunsumà cibi cotti, evitendu l'ingestione di frutti è ligumi crudi.
Opzione di menu Epatite
A seguente tabella mostra un esempiu di un menu di 3 ghjorni di una dieta epatoprotettiva:
Ghjornu 1 | Ghjornu 2 | Ghjornu 3 | |
Breakfast | 1 ciotola di cereali integrali cù u latte di risu + 1 pezzu di papaia | Caffè à latte scrematu + Uovo strapazzatu cù 4 brindisi è gelatina di frutti naturali | 1/2 baguette cù furmagliu biancu + 1 vetru di suchju d'aranciu |
Spuntinu di a mattina | 3 brindisi cù marmellata di frutti naturali | 1 banana media | 1 vetru di frullatu di lamponi preparatu cù yogurt semplice |
Pranzu cena | U risu ziferanu è u pullastru mischjatu cù piselli, paprica è carotte | 90 grammi di pesci bianchi cunditi cù rosmarinu + 1 tazza di carotte cotte cun fasgioli verdi o fasgioli + 4 cucchiai di purè di patate naturali | 90 grammi di tacchina + 1/2 tazza di risu + 1/2 tazza di fasgioli + lattuga, insalata di pomodori è cipolla cundite cù l'acitu è u limone |
Spuntinu dopu meziornu | 1 mela in u fornu spulatu di cannella | 1 yogurt semplice cù frutti tagliati + 1 cucchiaia d'avena | 1 tazza di gelatina |
In casu di epatite cronica o epatite durante a gravidanza, si consiglia di cunsultà un nutrizziunistu per fà una valutazione è un pianu nutrizionale adattatu à i bisogni di a persona pò esse indicatu.
Inoltre, hè impurtante esse attenti à i supplementi nutrizionali, ancu se pò esse qualchì volta necessariu da piglià, soprattuttu durante l'epatite cronica, è deve esse indicatu da un duttore o nutrizionistu, postu chì tutti sò metabolizati da u fegatu.
Alimenti da Evità
L'alimenti chì devenu esse evitati durante l'epatite sò principalmente alimenti ricchi di grassi, cume in l'epatite ci hè una diminuzione di a produzzione di sali di bile, chì sò sostanze responsabili di aiutà à digerisce i grassi. Cusì, u cunsumu d'alimenti assai grassi puderia causà disconfort addominale è diarrea.
Cusì, i principali alimenti chì devenu esse evitati sò:
- Carni rosse è fritti;
- Avocatu è noce;
- Butiru, margarina è panna acida;
- Alimenti incrustati o trasfurmati;
- Alimentazione fatta da zuccheru raffinatu;
- Bevande gassate è suchji industrializati;
- Latte interu, casgi gialli è ioghji zuccherati;
- Torte, biscotti, cicculate è stuzzichini;
- Cubetti per cundisce l'alimentu;
- Alimenti surgelati è fast food;
- Salse, cum'è ketchup, mayonnaise, senape, salsa Worcestershire, salsa di soia è salsi caldi;
- Bevande alcoliche.
Quandu a persona hà l'epatite è u dolore addominale cum'è unu di i sintomi, pò esse raccomandatu di evità di manghjà alimenti chì producenu gasi, cume u cavolfiore, u brocciu è u col, perchè ponu aumentà u disagiu addominale.
Vede più cunsiglii nantu à a nutrizione di l'epatite in u video seguente: