5 disfunzioni ormonali principali è chì fà
Cuntenutu
- 1. Ipotiroidisimu o ipertiroidisimu
- 2. Diabetes
- 3. Sindrome di l'ovariu polichisticu
- 4. Ménopause
- 5. Andropausa
- Cumu hè fattu u diagnosticu
A disfunzione ormonale hè un prublema di salute in cui ci hè un aumentu o una diminuzione di a produzzione di ormoni in relazione cù u metabolismu o a riproduzione. In certe donne, a disfunzione pò esse ligata à l'ormoni è di solitu hè legata à a menstruazione è produce sintomi cume l'aumento di pesu, l'acne è l'eccessu di capelli di u corpu. In l'omi, e disfunzioni ormonali sò generalmente legate à a testosterone, causendu sintomi di disfunzione erettile o sterilità, per esempiu.
L'ormoni sò chimichi produtti da e ghiandole è circulanu in u sangue chì agiscenu nantu à i tessuti è l'organi diversi in u corpu.I sintomi di disfunzione ormonale dipendenu da a ghiandula chì hè affettata è u diagnosticu hè di laboratorio da valutà a quantità di ormoni in u sangue.
Sì avete qualchissia di i sintomi di disfunzioni hormonali, hè impurtante di fà un appuntamentu medicu per inizià u trattamentu u più adattu u più prestu pussibule.
1. Ipotiroidisimu o ipertiroidisimu
A tiroide hè una ghiandula situata in u collu sottu à a mela d'Adam è produce ormoni tiroidiali, triiodotironina (T3) è tiroxina (T4), incaricati di cuntrullà u metabolismu in u corpu, in più d'influenzà e varie funzioni di u corpu cum'è battiti di u core, fertilità, intestinu ritimu è calori ardenti. Un altru ormone chì pò esse alteratu è chì influenza a tiroide hè l'hormone stimolante di a tiroide (TSH).
L'ipotiroïdismu si verifica quandu a tiroide riduce a produzzione di i so ormoni, causendu sintomi cum'è stanchezza, sonnolenza, voce ronca, intolleranza à u fretu, stinzia, unghie debuli è aumento di pesu. In casi più avanzati, pò esse un gonfiore di a faccia è di e palpebre, chjamatu misedema.
In ipertiroidismu, a tiroide aumenta a produzzione di i so ormoni causendu sintomi cume aumentu di a frequenza cardiaca è pressione sanguigna, nervosità, ansietà, insonnia è perdita di pesu. In i casi i più gravi, ci pò esse prughjezzione di i globi oculari, chjamati esoftalmosi.
Amparate più nantu à i sintomi di prublemi di tiroide.
Cosa da fà: in casu di sintomi di disfunzione tiroidea, una valutazione da un endocrinologu deve esse effettuata. U trattamentu hè generalmente fattu cù ormoni tiroidiali, cum'è a levotiroxina, per esempiu. Per e donne di più di 35 anni è l'omi di più di 65 anni, esami preventivi sò raccomandati ogni 5 anni. E donne incinte è i neonati anu ancu avè esami preventivi.
2. Diabetes
U diabete mellitu hè una cundizione induve u pancreas rallenta o ferma a produzzione di l'ormone insulina, chì hè incaricata di rimuovere u glucosiu da u sangue è di purtallu in e cellule per svolge e so funzioni.
I sintomi di u diabete mellitus includenu un glucosiu aumentatu in u sangue perchè u pancreas ùn produce micca insulina, chì provoca una sete aumentata, aumentu u desideriu di urinare, fame aumentata, visione sfocata, sonnolenza è nausea
Cosa da fà: una dieta guidata da un duttore o nutrizionista, l'attività fisica, a perdita di pesu è un seguitu strettu cù l'endocrinologu duveranu esse fatte. U trattamentu di a diabetes mellitus richiede spessu iniezione di insulina, ma solu u duttore pò prescriverla perchè e dosi sò persunalizate per ogni persona. Amparate più nantu à u diabete mellitus.
3. Sindrome di l'ovariu polichisticu
A disfunzione ormonale più cumuna in e donne hè a Sindrome di l'Ovariu Polististicu, ligata à l'aumentu di l'hormone testosterone, chì porta à a produzzione di cisti in l'ovari è di solitu cumencia à a pubertà.
Quessi cisti sò rispunsevuli di sintomi cum'è acne, assenza di menstruazione o menstruazione irregulare è una quantità aumentata di capelli in u corpu. Inoltre, ponu aumentà u stress in e donne è causà sterilità. Amparate più nantu à u sindromu di l'ovariu polististicu.
Cosa da fà: U trattamentu di u sindrome di l'ovariu polististicu hè basatu annantu à u sollievu di i sintomi, a regulazione di a menstruazione o u trattamentu di l'infertilità. Generalmente, i contraccettivi sò aduprati, ma hè necessariu seguità cun un ginecologu.
4. Ménopause
A menopausa hè a fase di a vita di una donna quandu ci hè una diminuzione brusca di a produzzione di estrogeni chì porta à a fine di a menstruazione, chì marca a fine di a fase riproduttiva di a donna. Di solitu accade trà 45 è 55 anni, ma pò accade prestu, prima di l'età di 40 anni.
I sintomi i più cumuni di a menopausa sò vampate di calore, insonnia, battiti cardiaci rapidi, diminuzione di u desideriu sessuale, secchezza vaginale è difficoltà di cuncentrazione. Inoltre, a menopausa pò causà osteoporosi, chì hè caratterizata da una fragilità più grande di l'osse.
Cosa da fà: a sostituzione ormonale pò esse necessaria, tuttavia, solu u ginecologu hè capace di valutà a necessità di a sostituzione ormonale, cume in certi casi hè contraindicatu, cume suspettatu o diagnosticatu cancru di senu. Amparate più nantu à u trattamentu di rimpiazzamentu ormonale.
5. Andropausa
L'andropausa, chjamata ancu sindrome di carenza d'androgeni, hè cunsiderata cum'è ménopause masculina, chì hè un prucessu naturale in u corpu in u quale ci hè una diminuzione graduale di a produzzione di testosterone.
I sintomi di l'andropausa ponu accade à ogni età, ma hè più cumunu dopu à l'età di 40 anni è include diminuzione di u desideriu sessuale, disfunzione erettile, diminuzione di u volume testiculare, diminuzione di forza musculare è di massa, insonnia è gonfiore di u senu. Amparate più nantu à l'andropause.
Cosa da fà: spessu nisun trattamentu hè necessariu, chì i sintomi sò suttili. Alcune misure simplici cum'è una dieta equilibrata è attività fisica moderata ponu aiutà i livelli di testosterone à ritornà à a normalità. Tuttavia, hè impurtante avè una valutazione è un seguitu cù l'urologu per aiutà à riduce i sintomi.
Cumu hè fattu u diagnosticu
A diagnosi di disfunzioni ormonali si basa nantu à i sintomi è testi di laboratorio misurendu l'ormoni in u sangue.
In certi casi, l'ultrasound, cum'è l'ultrasound di tiroide, pò esse realizatu per investigà i noduli, è in u sindromu di l'ovariu polististicu, l'ultrasound transvaginali. In andropause, l'ultrasound di i testiculi o l'analisi di u sperma pò esse necessariu.