I duttori anu bisognu di trattà i pazienti cun ansietà per a salute cun più rispettu
Cuntenutu
- Aghju sviluppatu ansietà per a salute in 2016, un annu dopu avè subitu un'operazione d'urgenza. Cum'è parechji cun ansietà per a salute, hà cuminciatu cù traumi medichi gravi.
- Tuttavia, si scopre chì ùn ci era in realtà nunda di male cù u mo appendice. Era stata cacciata inutilmente.
- Hè stata sta grave diagnosi errata chì hà purtatu à a mo ansietà per a salute
- U mo traumu da esse trascuratatu da i prufessiunali medichi per tantu tempu, guasgi morendu per via di u risultatu, significa chì sò ipervigilante nantu à a mo salute è a mo sicurezza.
- Perchè ancu s’ella ùn ci hè micca una malattia chì minaccia a vita, ci hè sempre un veru traumu è ansietà acuta
Mentre e mo preoccupazioni ponu sembrà sciocche, a mo ansietà è u mo scumpientu sò serii è assai reali per mè.
Aghju ansietà per a salute, è ancu se probabilmente vecu u duttore più cà a maiò parte in una basa media, aghju sempre paura di chjamà è di prenotà un appuntamentu.
Micca perchè aghju paura chì ùn ci sia micca appuntamenti dispunibili, o perchè puderianu dì qualcosa di male durante l'appuntamentu.
Hè chì sò preparatu per a reazione ch'e solitu riceve: esse presumutu di "pazzu" è avè e mo preoccupazioni ignorate.
Aghju sviluppatu ansietà per a salute in 2016, un annu dopu avè subitu un'operazione d'urgenza. Cum'è parechji cun ansietà per a salute, hà cuminciatu cù traumi medichi gravi.
Tuttu hà cuminciatu quandu sò diventatu assai malatu in ghjennaghju 2015.
Aviu sperimentatu una perdita di pesu estrema, sanguinamentu rettale, crampi di stomacu severi è stinzia cronica, ma ogni volta chì andavu à u duttore, eru ignoratu.
M'anu dettu chì avia un disordine alimentariu. Chì aghju avutu emorroidi. Chì u sanguinamentu era probabilmente solu u mo periodu. Ùn importava micca quantu volte aghju dumandatu aiutu; e mo paure sò state ignorate.
E dopu, di colpu, a mo situazione s'hè aggravata. Eru in e fora di a cuscenza è aduprendu a toilette più di 40 volte à ghjornu. Aviu a frebba è eru tachicardicu. Aghju avutu u peghju dolore di stomacu immaginabile.
In u corsu di una settimana, aghju visitatu l'ER trè volte è sò statu mandatu in casa ogni volta, dicendu chì era solu un "bug di stomacu".
À a fine, sò andatu ind'è un altru duttore chì infine mi hà ascoltatu. Mi anu dettu chì paria chì avessi appendicite è avessi bisognu d'andà immediatamente à l'uspidale. È cusì sò andatu.
Sò statu ammessu subitu è aghju subitu subitu un'operazione per caccià u mo appendice.
Tuttavia, si scopre chì ùn ci era in realtà nunda di male cù u mo appendice. Era stata cacciata inutilmente.
Aghju restatu à l'uspidale per un'altra settimana, è sò diventatu sempre più malatu. Pudia à pena marchjà o tene l'ochji aperti. E dopu aghju intesu un sonu di schjoppu venutu da u mo stomacu.
Aghju dumandatu aiutu, ma l'infirmieri eranu fermi per aumentà u mo sollievu di u dulore, ancu se eru digià tantu. Per furtuna, a mo mamma era quì è hà urdinatu à un duttore di falà subitu.
A prossima cosa chì mi ricordu hè chì mi sò state trasmesse forme di accunsentu mentre sò statu purtatu per un'altra chirurgia. Quattru ore dopu, mi sò svegliu cù un saccu stoma.
Tuttu u mo grossu intestinu era statu cacciatu. Quandu si scopre, aghju avutu sperimentatu una colite ulcerativa non trattata, una forma di malattia infiammatoria di l'intestinu, da un bellu pezzu. Avia fattu chì u mo intestinu si perforessi.
Aghju avutu u saccu di stoma per 10 mesi prima di avè lu invertitu, ma sò stata lasciata cù cicatrici mentali dapoi.
Hè stata sta grave diagnosi errata chì hà purtatu à a mo ansietà per a salute
Dopu avè statu fobbed off è ignoratu tante volte quandu stava soffrendu di qualcosa chì minacciava a vita, aghju avà poca fiducia in i duttori.
Sò sempre spaventatu di trattà cun qualcosa chì hè ignoratu, chì finiscerà guasgi da tumbà mi cum'è a colite ulcerosa.
Aghju tantu a paura di riceve torna un diagnosi erratu chì sentu a necessità di fà verificà ogni sintomu. Ancu sì mi pare di esse scioccu, mi sentu incapace di piglià un'altra occasione.
U mo traumu da esse trascuratatu da i prufessiunali medichi per tantu tempu, guasgi morendu per via di u risultatu, significa chì sò ipervigilante nantu à a mo salute è a mo sicurezza.
A mo ansietà per a salute hè una manifestazione di quellu traumu, facendu sempre a peghju assunzione pussibule. Se aghju un ulceru in bocca, pensu subitu chì hè un cancheru orale. Se aghju un mal di capu, mi panicu di a meningite. Ùn hè micca faciule.
Ma invece di esse compassionevule, sperimentu duttori chì raramente mi piglianu in seriu.
Mentre e mo preoccupazioni ponu sembrà sciocche, a mo ansietà è u mo scumpientu sò seri è veri per mè - allora perchè ùn mi trattanu micca cun qualchì rispettu? Perchè si ne ridenu cum'è se fussi stupidu, quandu era un veru traumu causatu da a trascuranza di l'altri in a so prufessione chì m'hà purtatu quì?
Capiscu chì un duttore pò esse infastiditu cù un paziente chì entra è in panicu chì anu una malattia mortale. Ma quandu cunnoscenu a vostra storia, o sanu chì avete ansietà per a salute, duverebbenu trattà cun cura è preoccupazione.
Perchè ancu s’ella ùn ci hè micca una malattia chì minaccia a vita, ci hè sempre un veru traumu è ansietà acuta
Duvianu piglià què seriu, è offre empatia invece di spinghje ci è di mandacci in casa.
L'ansietà per a salute hè una vera malattia mentale chì cade sottu à l'umbrella di u disordine ossessivu-compulsivu. Ma perchè simu cusì abituati à chjamà a ghjente "ipocondriaci", ùn hè ancu una malatia presa seriamente.
Ma deve esse - in particulare da i duttori.
Fidate mi, quelli di noi chì anu ansietà per a salute ùn volenu micca esse spessu in l'uffiziu di u duttore. Ma sintemu chì ùn avemu altra scelta. Ci sperimentemu cum'è una situazione di vita o di morte, è hè traumaticu per noi ogni volta.
Per piacè capite e nostre paure è dimustracci rispettu. Aiutateci cù a nostra ansietà, sentite e nostre preoccupazioni, è offre una orella à sente.
U rinviu ùn cambierà micca a nostra angoscia di salute. Ci face solu ancu più paura di dumandà aiutu di ciò chì simu dighjà.
Hattie Gladwell hè ghjurnalista, autore è difensore di salute mentale. Ella scrive nantu à e malatie mentali in a speranza di diminuisce u stigma è di incuraghjà l'altri à parlà.