Autore: Roger Morrison
Data Di Creazione: 6 Sittembre 2021
Aghjurnamentu Di Data: 6 Nuvembre 2024
Anonim
Malattie da prioni: i killer invisibili. - Neuroscienze 4 Dummies
Video: Malattie da prioni: i killer invisibili. - Neuroscienze 4 Dummies

Cuntenutu

E lumache sò picculi moluschi chì si trovanu facilmente in piantazioni, giardini è ancu in cità perchè ùn anu micca predatori, si riproducenu prestu è si nutriscenu di piante, è ponu ancu manghjà vernici di casa.

In Brasile ci sò assai raramente raporti di malatie causate da lumache ma in altri paesi e malatie sò più frequenti. A differenza principale hè chì di solitu e lumache chì si trovanu quì ùn cuntenenu micca i parassiti necessarii per trasmette malatie è dunque ùn ci hè bisognu di disperà quandu si trova una lumaca nantu à a lattuga o si cammina in cortile, ancu se a so eliminazione hè raccomandata se si a quantità hè nutata.

Per chì a lumaca possa trasmette malatie deve esse infettata da parassiti, ciò chì ùn accade micca sempre. E malatie principali chì ponu esse causate da e lumache sò:


1. Schistosomiasi

A Schistosomiasi hè pupularmente cunnisciuta cum'è malattia o lumaca, postu chì u parassita Schistosoma mansoni hà bisognu di a lumaca per sviluppà una parte di u so ciclu di vita è, quand'ella ghjunghje à a forma infettiva, hè liberata in l'acqua è infetta e persone per via di a penetrazione. pelle, causendu rossi è pruriti à u situ d'entrata è, dopu, debolezza musculare è dolore.

Sta malattia hè più cumuna in ambienti climatichi trupicali induve ùn ci hè micca sanità basica è ci hè un gran numeru di lumache di u genaru Biomphalaria. Amparate tuttu nantu à a schistosomiasi.

2. Fasciolosi

A fascioliasi hè una malattia infettiva causata da u parassita Fasciola hepatica chì hà bisognu di a lumaca per compie u so ciclu di vita, in particulare lumache d'acqua dolce di a spezia Lymnaea columela è Lymnaea viatrix.

L'ove di sti parassiti sò liberati in e feci di l'animali è u miracide, chì currisponde à u stadiu pre-larvale di stu parassita, hè liberatu da l'ovu è riesce à ghjunghje à e lumache, infettendu li. In lumache, ci hè sviluppu à a forma infettiva è poi hè liberatu in l'ambiente. Cusì, quandu e persone entranu in cuntattu cù a lumaca o l'ambiente chì abita, pò esse infettatu. Capite cumu u ciculu di vita di u Fasciola hepatica.


3. Méningite eosinofilica (angiostrongiliasi cerebrale)

A meningite eosinofilica, chjamata ancu angiostrongiliasi, hè causata da u parassitaAngiostrongylus cantonensis, chì pò infettà lumache è lumache è infettà e persone attraversu l'ingestione di st'animali crudi o pocu cotti o u cuntattu cù u mucus liberatu da elli. Cum'è questu parassita ùn hè micca bè adattatu à l'organisimu umanu, pò viaghjà versu u sistema nervosu, causendu forti mal di testa è u collu rigidu, per esempiu.

Unu di i lumachji principali rispunsevuli di a meningite eosinofilica hè a lumaca gigante africana, chì u so nome scientificu hè Achatina fulica. Vede più nantu à a meningite eosinofilica.

4. Angiostrongiliasi addominale

Com'è a meningite eosinofilica, l'angiostrongiliasi addominale hè trasmessa da a lumaca gigante africana infettata da u parassita Angiostrongylus costaricensis, Chì quandu entra in i corpi di e persone pò purtà à sintomi gastrointestinali, cum'è u dolore addominale, vomitu è ​​febbre, per esempiu.


Cumu accade u cuntagiu

L'infezzione cù e malatie causate da e lumache pò accade quandu manghjemu st'animali crudi o pocu cotti, quandu manghjate cibu o venenu in cuntattu direttu cù e so secrezioni. Inoltre, in casu di schistosomiasi, ùn hè micca necessariu avè un cuntattu direttu cù a lumaca o e so secrezioni, basta à esse in un ambiente cù acqua inquinata, postu chì a lumaca rilascia a forma infettiva di u parassita in l'acqua.

Cumu si prutege

Per evità e malatie causate da a lumaca hè cunsigliatu di ùn cunsumà a so carne, micca di tuccalla è di lavà assai bè tutti i cibi chì anu pussutu esse in cuntattu cù st'animali o cù e so secrezioni. Se toccate una lumaca o e so secrezioni, hè cunsigliatu di lavà a zona bè cù acqua è sapone.

Inoltre, i frutti è ligumi devenu esse lavati assai bè cù l'acqua è poi bagnati per 10 minuti, cumpletamente coperti, in un mischju di 1 litru d'acqua cù 1 cucchiau di candeggina.

Hè ancu impurtante di evità l'ambienti chì anu lumache è di pulisce i cortili è i giardini chì ponu esse infestati. Quandu si pulisce, si consiglia di evità u cuntattu di a lumaca cù e mani cù guanti o una cassa di plastica. Hè ancu impurtante di racoglie ovi chì sò di solitu mezu sepolti. Tuttu ciò chì hè raccoltu, deve esse messu in un contenitore è immersu in una soluzione cù ipocloritu di sodiu per circa 24 ore. Dopu, a suluzione pò esse scartata è e cunchiglie messe in un saccu di plasticu chjosu è scartate in a spazzatura cumuna.

Assicuratevi Di Circà

Labbra Bruciate da u Sole

Labbra Bruciate da u Sole

Prutegge e to labreE palle è a fronte cum'è dui punti caldi per e cottature, ma altri lochi di u vo tru corpu ò ancu u cettibili à e cottature. Per e empiu, e to labre ò ...
I Top 9 Noci da Manghjà per una Salute Megliu

I Top 9 Noci da Manghjà per una Salute Megliu

I noci ò opzioni di merendella ana.Ancu ’elli ò di olitu ricchi di gra u, u gra u chì cuntenenu hè un tippu anu. ò ancu boni fonti di fibra è di prutezione.Parechji tudii...