Malatie purtate da i culombi: sintomi è cosa fà
Cuntenutu
I Culombi sò animali assai cumuni in ogni cità, ma ponu esse un periculu per a salute umana, postu ch'elli ponu trasmette varie malatie, cunnisciute cum'è zoonosi, cume a criptococcosi o a salmonellosi, per esempiu.
Tuttavia, a trasmissione di stu tippu di malatie si face soprattuttu per cacca è, dunque, ancu se ùn hè micca necessariu eliminà i culombi, ci vole à fà casu à evità u cuntattu direttu cù e feci. Inoltre, hè impurtante chì e cità puliscinu e fece currettamente, postu chì quandu si asciuganu, ponu trasfurmassi in polvere è finisce per esse inalati da e persone è l'agente infettivu rispunsevule di a malatia pò esse fissatu à i pulmoni, causendu cumplicazioni.
E malatie principali trasmesse da i culombi sò:
1. Criptococcosi
A criptococcosi hè una di e malatie principali trasmesse da i culombi urbani è hè causata da un fungu chì vive è si sviluppa in e feci, u Cryptococcus neoformans. Quandu e spore di stu fungu sò inalate, ci hè un indebulimentu iniziale di u pulmone è quandu u fungu si sviluppa, si sparghje in altre parte di u corpu attraversu u sangue, ghjunghjendu à u sistema nervosu è dendu à a meningite, chì hè una criptococcosi seria.
O Cryptococcus neoformans hè cunsideratu un fungu opportunistu, vale à dì, u sviluppu di a malatia accade quandu u sistema immunitariu hè compromessu, principalmente per via di l'infezzione da u virus HIV. Cusì, secondu u sistema immunitariu di a persona, a malatia pò sviluppà o ùn sviluppà è a gravità di i sintomi varieghja.
Principali sintomi: I sintomi di criptococcosi varienu secondu u gradu di compromissione di u sistema immunitariu di a persona, tuttavia i più cumuni sò sensazione di mancanza di respiro, starnutimenti costanti, nasu chì cola, debolezza è dolore in tuttu u corpu. Sapete cumu ricunnosce i sintomi di a criptococcosi.
Cosa da fà: Hè raccomandatu chì a persona vada in sala d'urgenza per cunfirmà u diagnosticu, postu chì i sintomi sò simili à parechje altre malatie, tra cui l'influenza, è, dunque, u trattamentu hè iniziatu, chì si face cù l'usu di antifungici. B o Fluconazole per 6 à 10 settimane secondu cunsiglii medichi.
2. Salmonellosi
Ancu se a salmonellosi hè più frequente dopu avè manghjatu cibi mal lavati o pocu preparati, a trasmissione di i batteri Salmonella pò ancu accade per via di a caca di culombi. Questu hè chì quandu e feci si asciuganu è diventanu polvere, ponu esse purtate da u ventu è esse intrappulati in frutti è ligumi chì, s'ellu ùn sò micca lavati currettamente, ponu cuntaminà e persone.
Principali sintomi: I sintomi di salmonellosi sò di solitu gastrointestinali, è ci ponu esse nausea è vomitu per più di 24 ore, diarrea severa, febbre di bassa qualità è dolore di panza costante.
Cosa da fà: A maiò parte di u tempu i sintomi si migliuranu dopu à 3 ghjorni, hè cunsigliatu solu per ripusassi in casa, manghjà pasti leggeri è beie assai acqua. Tuttavia, se i sintomi ùn si migliuranu, duvete andà à u duttore per inizià u trattamentu cù antibiotici è l'amministrazione di seru direttamente da a vena per prevene a disidratazione.
3. Encefalite virale
E culombe sò unu di i reservorii più impurtanti per i virus cum'è u virus di u Nilu Occidentale o l'encefalite Saint Louis. Queste malatie ponu infettà u sistema nervosu è causà diversi sintomi, cumprese a perdita di a cuscenza è u risicu di morte. Stu tipu d'encefalite hè trasmessa da e zanzare, chì dopu avè muzzicatu i culombi, ponu muzzicà l'omu è trasmette u virus.
Principali sintomi: I sintomi varienu secondu u virus è a gravità, quantunque i sintomi frequenti sò mal di testa severi, febbre alta è crisi, per esempiu.
Cosa da fà: Hè cunsigliatu d'andà subitu in urgenza per fà u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu, chì di solitu include l'usu di antipiretici, cum'è Paracetamol è anticonvulsivanti, cum'è Carbamazepine. Amparate più nantu à l'encefalite è u so trattamentu.
4. Infezzione da Escherichia coli
U Escherichia coli, chjamatu ancu E. coli, hè un batteriu chì stà in l'intestini di l'omu, ma hè ancu prisente in grande quantità in e feci di i culombi. Per evità stu tipu d'infezzione hè impurtante di lavà e mani dopu esse in un ambiente cù culombi, cum'è parchi, per esempiu.
Principali sintomi: Dunque, cum'è a salmonellosi, i sintomi di l'infezzione da E. coli sò intestinali, cù dolore addominale, stanchezza eccessiva, nausea, vomitu è diarrea. Amparate à identificà i segni di l'infezione da E. coli.
Cosa da fà: In parechji casi, l'infezzione da Escherichia coli pò esse trattatu in casa cù u riposu, l'ingaghjamentu d'acqua è l'alimentu leggeru. Tuttavia, se i sintomi sò assai intensi, se aggravanu o se apparenze in i zitelli o in l'anziani, hè impurtante d'andà in sala d'urgenza per cumincià à aduprà medicamenti chì miglioranu i sintomi mentre u corpu combatte l'infezzione.