Dolore à a manu: 10 cause principali è chì fà
Cuntenutu
- 1. Artrite
- 2. Sindrome di u Tunnel Carpale
- 3. Tendinite
- 4. Frattura
- 5. Fala
- 6. Artrite reumatoide
- 7. Lupu
- 8. Tenosinovite
- 9. Malatia di Raynaud
- 10. Cuntratura di Dupuytren
- Quandu andà à u duttore
U dulore à a manu pò accade per via di malatie autoimmune, cum'è l'artrite reumatoide è lupus, o per via di movimenti ripetitivi, cum'è in u casu di tendinite è tenosinovite. Ancu se pò indicà malatie gravi, u dolore à e mani pò esse trattatu facilmente cù a fisioterapia o cù l'usu di farmaci antiinflamatori, corticosteroidi o immunosuppressivi, secondu a raccomandazione di l'ortopedista.
Stu dulore hè di solitu accumpagnatu da difficultà à fà movimenti simplici, cum'è tene un bichjeru o scrive, per esempiu. Quandu u dulore hè persistente o a manu face male ancu à u riposu, hè cunsigliatu d'andà à l'urgenza medica o di cunsultà l'ortopedistu per chì i testi ponu esse fatti, un diagnosticu pò esse fattu è, cusì, u megliu trattamentu pò esse iniziatu.
E prime 10 cause di dolore à a manu sò:
1. Artrite
L'artrite hè a causa principale di u dulore in e mani è currisponde à l'infiammazione di e articulazioni chì si traduce in dolore costante, rigidità è difficoltà in u muvimentu di l'articulazione. Questa infiammazione pò influenzà sia l'articuli di u polsu sia i dita, causendu dolore è prevenendu movimenti semplici, cume scrive o ripiglià un oggettu.
Cosa da fà: U più indicatu in casu di artrite hè di andà à un ortopedistu per cunfirmà u diagnosticu è per inizià u trattamentu, chì di solitu si face cù a fisioterapia è l'usu di farmaci antiinflamatori per alleviare u dolore.
2. Sindrome di u Tunnel Carpale
U sindromu di u tunnel carpale hè cumunu in e prufessioni chì richiedenu l'usu di e mani, cum'è parrucchieri è prugrammatori, è hè carattarizatu da a cumpressione di u nervu chì passa per u polsu è irrigeghja a palma, causendu formicoli è dolori fini in e dite.
Cosa da fà: U trattamentu per u sindrome di u tunnel carpale deve esse iniziatu appena i primi sintomi parenu impedisce u sindromu di sviluppà è diventà un prublema più seriu. U trattamentu hè fattu cù fisioterapia, ma in casi più severi a cirurgia pò esse raccomandata. Vede cumu si face u trattamentu per u sindromu di u tunnel carpale.
3. Tendinite
A tendinite hè l'infiammazione di i tendini di e mani per via di sforzi ripetitivi, causendu gonfiori, zinghje, brusgiature è dolore in e mani ancu cù picculi movimenti. A tendinite hè cumuna in e persone chì eseguenu sempre u stessu muvimentu, cum'è cucitrici, donne pulizia è persone chì scrivenu per un bellu pezzu.
Cosa da fà: Quandu i sintomi di tendinite sò nutati, hè impurtante di smette di fà l'attività per un pezzu, per evità ferite più gravi. Inoltre, hè cunsigliatu di mette ghiacciu nantu à a zona affettata per alleviare i sintomi è piglià droghe antiinflamatorie secondu a guida di u duttore. Scuprite chì sò i 6 passi per trattà a tendinite di e mani.
4. Frattura
A frattura in a manu, u polsu o in u dittu hè cumuna in e persone chì praticanu sport cum'è pallamanu o pugilatu, per esempiu, ma pò accade ancu per accidenti o colpi è hè caratterizata da cambiamenti di culore, gonfiore è dolore in a regione fratturata. Cusì, hè difficiule di fà un muvimentu quandu a manu, u dittu o u polzu hè fratturatu. Cunnosce altri segni è sintomi di frattura.
Cosa da fà: Hè cunsigliatu di fà una radiografia per cunfirmà a frattura, in più di immobilizà a regione fratturata, per impedisce chì a manu sia aduprata è infine peghju a frattura. Inoltre, l'usu di qualchì medicazione per alleviare u dolore, cum'è Paracetamol, pò esse indicatu da u duttore. Sicondu a misura è a gravità di a frattura, a fisioterapia pò esse raccomandata per aiutà à a recuperazione di i muvimenti.
5. Fala
A Gout hè una malattia caratterizata da l'accumulazione di acidu uricu in u sangue chì pò purtà à gonfiori è difficoltà à spustà l'articulazione affettata. Hè più cumunu chì i sintomi sianu rimarcati nantu à a punta, quantunque a gotta pò ancu influenzà e mani, lascendu e dite gonfie è dolorose.
Cosa da fà: U diagnosticu hè fattu da u reumatologu, di solitu a cunferma hè fatta da testi di laboratorio chì indicanu a concentrazione di acidu uricu in u sangue è in l'urina, è u trattamentu più comunemente indicatu hè l'usu di medicinali per alleviare u dolore è l'infiammazione, cum'è Allopurinol., per esempiu. Amparate più nantu à u trattamentu di a gotta.
6. Artrite reumatoide
L'artrite reumatoide hè una malattia autoimmune caratterizata da dolore, rossu, gonfiore è difficoltà à spustà l'articulazione affettata cù l'articulu di a manu.
Cosa da fà: Hè cunsigliatu d'andà à u reumatologu per fà u diagnosticu currettu, chì di solitu si face attraversu l'osservazione di i sintomi è e prove di laburatoriu. Dopu avè cunfirmatu u diagnosticu, u duttore pò indicà l'usu di antiinflamatori, corticosteroidi o farmaci immunosuppressivi. Inoltre, hè cunsigliatu di fà fisioterapia è di aduttà una dieta ricca in alimenti antiinflamatori, cum'è u tonu, u salmone è l'aranciu, per esempiu.
7. Lupu
U lupu hè una malattia autoimmune chì pò causà infiammazione in a pelle, l'ochji, u cervellu, u core, i pulmoni è e articolazioni, cume e mani. Amparate à identificà u lupus.
Cosa da fà: U trattamentu si face secondu e guida di u reumatologu è si face di solitu cù l'usu di antiinflamatori, per alleviare u dolore è l'infiammazione, è rimedi immunosupressori, in più di a terapia fisica.
8. Tenosinovite
A tenosinovite currisponde à l'infiammazione di u tendinu è di u tessutu chì circonda un gruppu di tendini, causendu dolore è una sensazione di debolezza musculare, chì pò rende difficiule di tene un bichjeru o una forchetta, per esempiu, postu chì diventa dolorosa. A tenosinovite pò esse causata da un colpu, alterazione di u sistema immunitariu, infezioni è cambiamenti ormonali.
Cosa da fà: In casu di tenosinovite, hè indicatu di lascià l'articulu affettatu à u riposu, evitendu ogni muvimentu chì adopra quella articulazione. Inoltre, l'usu di farmaci antiinflamatori o corticosteroidi è sessioni di fisioterapia pò esse indicatu, affinchì a recuperazione di l'articulazione sia più rapida.
9. Malatia di Raynaud
A malatia di Raynaud hè carattarizata da un cambiamentu di circulazione, per via di l'esposizione à u fretu o à cambiamenti emozionali improvvisi, chì lascia a punta di e dita biancastra è fredda, purtendu à a sensazione di tinghje è di dulore pulsanti. Amparate più nantu à a malattia di Raynaud.
Cosa da fà: Per alleviare i sintomi, pudete scaldà a punta di e dite, stimulendu cusì a circolazione. Tuttavia, s'elli cumincianu à diventà scuri, hè impurtante andà à u duttore per evità di avanzà versu una cundizione di necrosi, in a quale hè necessariu amputà a punta di u dittu.
10. Cuntratura di Dupuytren
In a contractura di Dupuytren, a persona hà difficultà à apre a manu cumpletamente, presentendu u dulore in u palmu di a manu è a presenza di una "corda" chì pare tene u ditu. Di solitu l'omi sò più affettati, da l'età di 50 anni, è a palma di a manu pò esse assai dulurosa, chì richiede trattamentu, perchè quandu u trattamentu ùn hè micca iniziatu, a contractura s'aggrava è e dite affette diventanu sempre più difficiule à apre.
Cosa da fà: Se ci sò segni indicativi di stu tippu di ferita, hè raccomandatu chì a persona vada à u duttore per chì a manu sia valutata è un diagnosticu pò esse fattu. U trattamentu più indicatu hè a fisioterapia, ma hè pussibile optà per l'iniezione di collagenasi o chirurgia per eliminà a contrattura di a fascia palmar.
Quandu andà à u duttore
Hè impurtante d'andà à u duttore quandu u dulore in a manu hè persistente, apparisce di colpu o quandu ci hè u dulore ancu quandu ùn si face nisun sforzu cù e mani. Quandu a causa hè identificata, l'usu di medicazione per alleviare u dolore o l'infiammazione pò esse indicatu da u duttore, in più di a terapia fisica è u riposu di a manu.