Dolore neuropaticu: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
U dulore neuropaticu hè un tipu di dolore chì deriva da una ferita à u sistema nervosu, chì pò esse causatu da infezioni, cume l'herpes o malatie cum'è a diabete, per esempiu, o da una disfunzione di u sistema nervosu. Inoltre, u dolore pò esse accumpagnatu da edema è sudazione, cambiamenti in u flussu di sangue locale o cambiamenti in i tessuti, cum'è atrofia o osteoporosi.
Stu tipu specificu di dulore hè causatu quandu un "cortocircuitu" cambia i signali nervi chì sò allora interpretati in modu anormale in u cervellu, chì pò causà una sensazione di brucia è altre sensazioni estremamente dolorose, cù u dolore neuropaticu classificatu cum'è unu di i principali tipi di dulore crònicu. Scuprite ciò chì hè un dolore crònicu è i tippi principali.
Sta malattia ùn risponde micca bè à i trattamenti abituali per u dolore, è hè necessariu ricorrere à analgesici à azzione centrale, anticonvulsivanti o antidepressivi.
Chì sò i sintomi
U dulore neuropaticu hè un dolore intensu in i nervi di u corpu chì pò esse accumpagnatu da ardenti, aghi, scossa è ipersensibilità à u toccu, è pò esse accumpagnatu da zingari o intorpidimentu in a regione di u corpu chì a so via nervosa hè compromessa. Tuttavia, più di un nervu pò esse implicatu, purtendu à un dolore diffusu, chì pò influenzà u troncu, e gambe è i bracci.
U dulore pò ancu esse accumpagnatu da una sensibilità esagerata à stimuli chì di solitu ùn causanu dolore, cume u cuntattu cù i vestiti o altri oggetti, è pò persiste ancu dopu a rimozione di u stimulu dolorosu.
U dulore pò esse intermittente o continuu è a so intensità pò esse lieve à assai intensa, secondu a causa è i nervi chì sò implicati.
Cause di u dolore neuropatic
U dolore neuropaticu pò esse causatu da parechji fattori cum'è:
- Alcoolismu o carenza nutrizionale, chì influenzanu significativamente a funzione nervosa;
- Diabete mellitus, chì tocca principalmente i membri, causendu neuropatia diabetica periferica;
- Prublemi di nervi faciali;
- Prublemi di tiroide;
- Infezzioni da batteri o virus, cum'è a sifilide, l'herpes o u SIDA per esempiu, chì ponu influenzà i nervi liberendu tossine;
- Traumu di a medula spinali causatu da accidenti, fratture o interventi chirurgichi;
- Amputazione di un membru, in u quali apparisce u dulore riferitu à u membru mancante, cunnisciutu cum'è dulore di u membru fantasma.
Inoltre, a chimioterapia è e malatie cum'è u mieloma multiplu è a sclerosi multipla ponu ancu causà dolore neuropaticu. Amparate più nantu à a sclerosi multipla.
Cumu hè fattu u diagnosticu
I sintomi aiutanu à distingue u dolore neuropaticu da altri tippi di dolore, ma ùn sò micca abbastanza per cunfirmà u diagnosticu. Dunque, hè assai impurtante di parlà cù u duttore, chì puderà pone alcune dumande per sapè cumu hè u dolore, quandu si verifica è cù chì intensità, è per fà una valutazione fisica o esami neuromuscolari, per per determinà chì regioni neurologiche sò affette.
Chì ghjè u trattamentu
U dolore neuropaticu hè generalmente curabile, ma s'ellu ùn hè micca pussibule, ci sò trattamenti chì ponu aiutà à alleviare a sofferenza causata da a malatia. U trattamentu dipende da a malatia chì provoca u dolore neuropaticu, è cunsiste à trattà quella malattia o u nervu, è allevia u dolore.
Per questu, i medicazione anticonvulsivanti, cum'è Carbamazepine, Gabapentin o Pregabalin, per esempiu, ponu esse aduprati, chì funzionanu diminuendu l'attività elettrica di i nervi o inibendu u passaghju di u dolore attraversu certe vie nervose, analgesici chì agiscono centralmente cum'è Tramadol è Tapentadol chì calmanu u dulore è diminuiscenu l'attività elettrica di i nervi, o ancu antidepressivi cum'è Amitriptilina è Nortriptilina, chì oltre à alleviare u dolore, agiscenu ancu in depressione, assai frequenti in e persone cun dolore in a fase cronica.
A fisioterapia, a terapia occupazionale è l'usu di stimuli elettrichi è termichi ponu ancu migliorà a funzione fisica è aiutà una persona à guadagnà funzionalità. In i casi più severi di dolore neuropaticu, pò esse necessariu di ricorrere à chirurgia.