Enuresi Notturna: chì hè, cause principali è chì fà per aiutà
Cuntenutu
- Principali cause di enuresi
- 6 passi per aiutà u vostru zitellu à ùn piscià in lettu
- 1. Mantene un rinforzu pusitivu
- 2. Train train urine control
- 3. Svegliu di notte per piscià
- 4. Pigliate i medicinali indicati da u pediatricu
- 5. Purtate u sensore in pigiama
- 6. Eseguite una terapia motivazionale
L'enuresi nutturna currisponde à una situazione induve u zitellu perde involuntariamente l'urina durante u sonnu, almenu duie volte à a settimana, senza chì nisun prublema ligatu à u sistema urinariu sia identificatu.
A bagnatura di u lettu hè cumuna trà i zitelli finu à 3 anni, postu chì ùn ponu micca identificà a voglia di andà in bagnu per urinare o ùn ponu micca trattallu. Tuttavia, quandu u zitellu face u pipì nantu à u lettu assai spessu, soprattuttu quandu ellu hà più di 3 anni, hè impurtante di purtallu à u pediatra per chì si possinu fà testi chì possinu identificà a causa di l'enuresi nutturna.
Principali cause di enuresi
L'enuresi nutturna pò esse classificata in:
- Enuresi primaria, quandu u zitellu hà sempre bisognu di pannolini per evità u bagnu di u lettu, chì ùn hà mai pussutu tene u pipì di notte;
- Enuresi Secundaria, quandu si pone in cunsequenza di qualchì fattore scatenante, in cui u zitellu torna in lettu bagnendu dopu un periodu di cuntrollu.
Indipendentemente da u tippu di enuresi, hè impurtante chì a causa sia investigata in modu chì u trattamentu u più adattu possa esse iniziatu. I principali cause di enuresi nutturna sò:
- Ritardu di crescita:i zitelli chì cumincianu à marchjà dopu à 18 mesi, chì ùn cuntrullanu micca e so feci o anu difficultà à parlà, sò più propensi à ùn cuntrullà a so urina prima di l'età di 5 anni;
- Prublemi mentali:i zitelli cun malatie psichiatriche cum'è schizofrenia o prublemi cum'è iperattività o deficit d'attenzione, sò menu capaci di cuntrullà l'urina di notte;
- Stress:situazione cum'è a separazione da i genitori, e lotte, a nascita di un fratellu pò rende difficiule u cuntrollu di l'urina durante a notte;
- Diabete:a difficultà à cuntrullà l'urina pò esse assuciata cù molta sete è fame, perdita di pesu è cambiamenti di vista, chì sò alcuni di i sintomi di a diabetes.
Hè pussibule suspettà l'enuresi nutturna quandu u zitellu hà 4 anni è face sempre piscia in lettu o quandu piscia torna in lettu dopu avè passatu più di 6 mesi à cuntrullà l'urina. Tuttavia, per u diagnosticu di enuresi, u zitellu deve esse valutatu da u pediatra è duveranu esse effettuate alcune prove, cume esame di urina, ultrasu di a vescica è esame urodinamicu, chì si face per studià a conservazione, u trasportu è u svuotamentu di l'urina.
6 passi per aiutà u vostru zitellu à ùn piscià in lettu
U trattamentu di l'enuresi nutturna hè assai impurtante è deve esse iniziatu u più prestu pussibule, sopratuttu trà 6 è 8 anni, per evità prublemi cum'è l'isolamentu suciale, cunflitti cù i genitori, situazione di bullying è diminuzione di l'autostima, per esempiu. Cusì, alcune tecniche chì ponu aiutà à curà l'enuresi includenu:
1. Mantene un rinforzu pusitivu
U zitellu duveria esse ricumpensatu in notte secche, chì sò quelle quandu hè capace di ùn piscià in lettu, riceve abbracci, basgi o stelle, per esempiu.
2. Train train urine control
Questa furmazione deve esse fatta una volta à a settimana, per furmà a capacità di identificà a sensazione di una vescica piena. Per questu, u zitellu deve beie almenu 3 bicchieri d'acqua è cuntrullà a voglia di urinare per almenu 3 minuti. S'ella a pò piglià, a settimana prossima deve piglià 6 minuti è a settimana dopu, 9 minuti. U scopu hè ch'ella sia capace d'andà senza pisà per 45 minuti.
3. Svegliu di notte per piscià
Svegliare u zitellu almenu 2 volte à a notte per piscià hè una bona strategia per elli per amparà à tene bè u pipì. Pò esse utile di piscià prima di andà in lettu è di mette una alarma per svegliarsi 3 ore dopu à dorme. À u svegliu, si deve andà subitu à piscià. Se u to figliolu dorme più di 6 ore, mette a sveglia per ogni 3 ore.
4. Pigliate i medicinali indicati da u pediatricu
U pediatricu pò raccomandà l'usu di medicinali, cum'è Desmopressin, per riduce a produzzione d'urina durante a notte o piglià antidepressivi cum'è Imipramine, soprattuttu in casu di iperattività o deficit d'attenzione o anticolinergici, cum'è oxybutynin, se necessariu.
5. Purtate u sensore in pigiama
Una alarma pò esse applicata à u pigiama, chì face un sonu quandu u zitellu face u pipì in u pigiama, ciò chì face u zitellu svegliarsi perchè u sensore rileva a presenza di pipì in u pigiama.
6. Eseguite una terapia motivazionale
A terapia di motivazione deve esse indicata da u psicologu è una di e tecniche hè di dumandà à u zitellu di cambià è lavà u pigiama è u lettu ogni volta ch'ellu face pipì nantu à u lettu, per aumentà a so responsabilità.
Di solitu, u trattamentu dura trà 1 à 3 mesi è richiede l'usu di parechje tecniche à tempu, cù a cullaburazione di i genitori chì hè assai impurtante per u zitellu à amparà à ùn piscià in lettu.