): chì hè, sintomi, trasmissione è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di infezzjoni da Escherichia coli
- E. coli in gravidanza
- Test in linea per l'infezzione intestinale da E. coli
- Cumu accade a trasmissione
- Cumu hè u trattamentu
- Cumu prevene l'infezzione
U Escherichia coli, o E. coli, hè un batteriu chì abita naturalmente l'intestini di e persone è di certi animali, senza alcunu segnu di malattia. Tuttavia, ci sò alcuni tipi di E. coli chì sò dannosi per e persone è chì entranu in u corpu per via di u cunsumu di alimenti contaminati, per esempiu, causendu gastroenterite cù diarrea severa è cù mucus o sangue.
In più di causà infezioni intestinali, l'occurrence di E. coli pò ancu causà infezioni di l'urinariu, in particulare in e donne, è hè impurtante ch'ellu sia identificatu per mezu di un esame microbiologicu specificu di l'urina in modu chì u trattamentu possa cumincià.
Ci sò 4 tippi di E. coli chì causanu infezioni intestinali, E. coli enterotoxigenic, enteroinvasive, enteropathogenic è enterohemorrhagic. Sti tipi di E. coli ponu esse identificati in un test di feci dumandatu da u duttore, soprattuttu in u casu di zitelli, donne incinte, anziani o persone cun sistemi immunitarii indeboliti cum'è quelli sottoposti à trattamentu per u cancheru o u SIDA, per esempiu.
Sintomi di infezzjoni da Escherichia coli
Sintomi intestinali di infezzione da Escherichia coli di solitu cumpariscenu trà 5 à 7 ore dopu u cuntattu cù stu batteriu. In generale, i sintomi principali di l'infezioni intestinali è urinarii E. coli sò:
- Dolore addominale;
- Diarrea constante;
- Dolore è ardenti quandu urinate;
- Presenza di sangue in feci o urina;
- Urina torbida;
- Febbra bassa è persistente.
Hè impurtante chì l'infezzione da Escherichia coli sia identificata appena i primi segni è sintomi di l'infezione apparisce, postu chì hè pussibule chì u trattamentu inizii pocu dopu è chì e cumplicazioni ponu esse prevenute. Scuprite l'altri sintomi di l'infezzione E. coli.
E. coli in gravidanza
Durante a gravidanza hè cumunu per e donne chì anu episodi frequenti di infezioni di e vie urinarie, a maiò parte di i quali hè causata da Escherichia coli. Durante a gravidanza hè pussibule per i batteri di ghjunghje à l'uretra, induve prolifera è provoca sintomi cume u dolore, a brucia è l'urgenza di urinare.
Trattamentu di l'infezzione da E. coli in gravidanza si face sempre cù antibiotici prescritti da u duttore, è si consiglia di beie molta acqua per prumove l'eliminazione di i batteri da e vie urinarie u più prestu pussibule.
Test in linea per l'infezzione intestinale da E. coli
Infezzione intestinale da E. coli hè una situazione assai frequente è pò avè sintomi assai scomodi. Per scopre u risicu di avè una infezzione intestinale cù stu batteriu, verificate i sintomi chì avete in u test seguente:
- 1. Diarrea severa
- 2. Sgabelli sanguinosi
- 3. Dolore addominale o crampi frequenti
- 4. Nausea è vomitu
- 5. Malessere generale è stanchezza
- 6. Febbra bassa
- 7. Pèrdita di l'appetite
- 8. In l'ultime 24 ore, avete manghjatu qualchì alimentu chì si pudia arrubà?
- 9. In l'ultime 24 ore, avete manghjatu fora di casa?
Cumu accade a trasmissione
A trasmissione di stu batteriu si face attraversu l'acqua o cibu contaminati, o per u cuntattu cù e feci di a persona contaminata, è per questa ragione si trasmette facilmente, soprattuttu trà i zitelli, à a scola o à a crèche.
A causa di a facilità di trasmissibilità di stu batteriu è di a vicinanza trà l'anu è a vagina, E. coli pò causà diverse malatie, cum'è:
- Gastroenterite, quandu affetta l'intestinu;
- Infezzione urinaria, quandu ghjunghje à l'uretra o a vescica;
- Pielonefrite, quandu affetta i reni dopu una infezzione urinaria;
- Appendicite, quandu affetta l'appendice di l'intestinu;
- Méningite, quandu ghjunghje à u sistema nervosu.
Inoltre, quandu l'infezzione da Escherichia coli ùn hè micca trattatu currettamente, hè pussibule chì stu batteriu ghjunghje à u sangue, pruvucendu una setticemia, chì hè una situazione grave di solitu trattata in un ambiente di ospedale.
Cumu hè u trattamentu
Trattamentu per l'infezzione da Escherichia coli si face secondu u prufilu di sensibilità di stu batteriu à l'antibiotici, chì hè infurmatu per mezu di l'antibiogramma, è à u statu generale di salute di a persona. Quandu a persona hà sintomi, in particulare in casu d'infezzione di e vie urinarie, u duttore pò raccomandà l'usu di antibiotici, cume Cefalosporine, Levofloxacina è Ampicillina.
In casu d'infezzione intestinale, l'usu di l'antibiotici ùn hè di solitu micca raccomandatu, chì sta situazione tende à risolve si in pochi ghjorni, cun solu riposu è cunsumazione di abbondanza di liquidi. L'usu di medicinali chì intrappulanu l'intestinu ùn hè micca cunsigliatu perchè ponu aumentà a gravità di a malattia, postu chì i batteri ùn sò micca eliminati per mezu di e feci.
Un altru bonu modu per aiutà à regulà l'intestinu hè di piglià un probioticu cum'è PB8, Simfort, Simcaps, Kefir Real è Floratil, è ponu esse truvati in farmarii è magazini nutrizionali.
Cumu prevene l'infezzione
Prevenzione di a contaminazione cù E. coli cumpostu da:
- Lavate e mani dopu aduprà u bagnu;
- Lavate sempre e mani prima di manghjà;
- Lavate e mani prima è dopu a preparazione di i pasti;
- Lavate l'alimenti chì sò cunsumati crudi, cum'è lettuce è pumate;
- Ùn ingolle micca acqua da a piscina, fiume o spiaggia.
Inoltre, hè ancu impurtante di disinfettà i cibi chì si manghjanu crudi, bagnenduli, immersi cumpletamente, in 1 cucchiaia di candeghju per ogni litru d'acqua potabile è lascialu riposà per quindici minuti prima di cunsumallu.