Cosa hè l'Ochju Secu Evaporativu?
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi di EDE?
- Chì causa l'EDE?
- Cumu hè diagnosticatu EDE?
- Cumu hè trattatu EDE?
- Chì complicazioni ponu accade?
- Chì ci sò e prospettive per EDE?
- Chì pudete fà per prevene EDE?
Ochju asciuttu evaporativu
L'ochju seccu evaporativu (EDE) hè a forma più cumuna di sindrome di l'ochju seccu. U sindromu di l'ochju seccu hè una cundizione scomoda causata da una mancanza di lacrime di qualità. Hè di solitu causatu da un bloccu di e glàndule oliu chì vagnanu i margini di e to palpebre. Sti picculi ghianduli, chjamati glubuli meibomiani, liberanu oliu per copre a superficia di l'ochji è impediscenu chì e to lacrime si secchinu.
Continuate à leghje per amparà di più nantu à EDE.
Chì sò i sintomi di EDE?
I sintomi di EDE varienu in severità. In generale, i vostri ochji si sentenu scomodi. U cunfortu pò include:
- grittiness, cum'è s'ellu ci hè sabbia in i vostri ochji
- sensazione stinging
- visione sfocata
- incapacità di tollerà l'usura di lenti à cuntattu
- sensibilità à a luce
- fatigue oculare, sopratuttu dopu avè travagliatu nantu à u vostru urdinatore o lettu
I vostri ochji ponu ancu avè aumentatu rossu o e vostre palpebre ponu apparisce gonfie.
Chì causa l'EDE?
E lacrime sò un mischju di acqua, oliu è mucus. Rivestenu l'ochju, rendendu a superficie liscia è pruteggendu l'ochju da l'infezioni. U mischju propiu di lacrime aiuta ancu à vede chjaramente. Sì e vostre glàndule meibomiane diventanu bluccate o infiammate, e to lacrime ùn cunteneranu micca a bona quantità d'oliu per impedisce ch'elli evapurinu. Chì pò causà EDE.
E glàndule ponu esse bluccate per parechje ragioni. Sì ùn lampate micca abbastanza spessu pudete sviluppà una cumulazione di detriti nantu à a riva di e to palpebre, bluccendu e ghiandole meibomiane. Concentrassi duru nantu à un schermu di l'urdinatore, guidà, o leghje pò diminuisce a frequenza di u lampu.
Altri fattori pussibuli chì disturbanu e glàndule meibomiane sò:
- cundizioni di a pelle, cum'è rosacea, psoriasis, o dermatite di u scalp è di a faccia
- purtendu lenti di cuntattu per un periudu di tempu allargatu
- medicazione, cume antistaminici, antidepressivi, retinoidi, terapia di sostituzione ormonale, diuretici, o decongestionanti
- certe malatie, cum'è u sindrome di Sjogren, l'artrite reumatoide, a diabete, a cundizione di a tiroide
- allergii chì affettanu i vostri ochji
- carenza di vitamina A, chì hè rara in i paesi industrializati
- qualchi tossine
- ferita oculare
- cirurgia oculare
Se EDE hè trattatu prestu, i blocchi di a ghiandola meibomiana ponu esse invertiti. In certi casi, u disagiu EDE pò esse crònicu, chì richiede un trattamentu continuu di i sintomi.
Cumu hè diagnosticatu EDE?
Sì i vostri ochji sò scomodi o dolorosi per più di pocu tempu, o se a vostra visione hè sfocata, duvete vede un duttore.
U vostru duttore vi farà dumande nantu à a vostra salute generale è i medicazione chì pigliate. Vi daranu ancu un esame cumpletu di l'ochji. U vostru duttore pò riferiscevi à un oculistu. Un oculista hè un duttore specializatu in salute di l'ochji.
Per verificà l'ochji secchi, u duttore pò fà testi speciali per misurà u vostru volume di lacrime è a qualità.
- U test di Schirmer misura u vulume di lacrime. Ciò implica mette strisce di carta asciugatrice sottu e palpebre inferiori per vede quantu umidità si produce dopu cinque minuti.
- Tinture in gocce d'ochji ponu esse aduprate per aiutà u vostru duttore à vede a superficie di i vostri ochji è misurà a percentuale di evaporazione di e vostre lacrime.
- Un microscopiu à bassa potenza è una forte sorgente luminosa, chjamata lampada à fessura, ponu esse aduprate per permette à u vostru duttore di guardà a superficia di l'ochju.
U vostru duttore pò fà altre prove per scartà e pussibili cause di i vostri sintomi.
Cumu hè trattatu EDE?
U trattamentu dipenderà da a gravità di i vostri sintomi è s'ellu ci hè una causa sistemica sottostante chì deve esse trattata. Per esempiu, se un medicamentu contribuisce à u to ochju seccu, u duttore pò suggerisce un medicamentu alternativu. Se u sindromu di Sjogren hè suspettatu, u duttore pò riferiscevi à un specialistu per trattamentu.
U vostru duttore pò suggerisce ancu cambiamenti simplici, cum'è l'usu di un umidificatore per mantene più umidità in l'aria o, se portate lenti di cuntattu, pruvate un sistema di pulizia diversu per e vostre lenti.
Per un bloccu moderatu à e vostre glàndule meibomiane, u duttore pò suggerisce di applicà cumpresse calde à e palpebre duie volte à ghjornu per quattru minuti ogni volta. Puderanu ancu raccomandà una macchia di coperchio senza prescrizione. Puderete avè da sperimentà cù sfarenti scrub di coperchio per truvà unu chì funziona bè per voi. U shampoo per i zitelli pò esse efficace, invece di una machja più cara.
U vostru duttore pò ancu cunsiglià gocce d'ochji o lacrime artificiali per rende i vostri ochji più comodi. Ci sò parechji tippi di gocce, lacrime, gel, è unguenti, è pudete avè bisognu di sperimentà per truvà ciò chì funziona megliu per voi.
Se u bloccu di e vostre glàndule meibomiane hè più severu, altri trattamenti sò dispunibili:
- U sistema di pulsazione termale LipiFlow, adupratu in l'uffiziu di u duttore, pò aiutà à sbloccà e glàndule meibomiane. U dispusitivu dà à a vostra palpebra inferiore un dolce massaghju pulsante per 12 minuti.
- Un allenamentu lampendu è esercizii ponu aiutà à migliurà u funziunamentu di a vostra glándula meibomiana.
- A terapia di luce pulsata intensa cun u massaggio di l'ochji pò furnisce un sollievu di sintomi.
- Puderete ancu piglià medicazione di prescription, cum'è azitromicina topica, un spray liposomale, tetraciclina orale, doxiciclina (Monodox, Vibramycin, Adoxa, Mondoxyne NL, Morgidox, NutriDox, Ocudox), o farmaci antiinflamatori.
Chì complicazioni ponu accade?
Se u vostru EDE ùn hè micca trattatu, u dolore è u cunfortu ponu rende difficiule per voi di leghje, guidà, o svolge attività cutidiane. Pò dinò risultà in cumplicazioni gravi. Puderia aumentà u risicu di infezioni à l'ochji, cumprese infezioni accecanti, perchè e vostre lacrime ùn sò micca adatte per prutege a superficia di i vostri ochji. I vostri ochji ponu diventà infiammati, o pudete avè un risicu più grande di grattà a vostra cornea o danneghje a vostra vista.
Chì ci sò e prospettive per EDE?
I sintomi EDE ponu esse trattati cù successu in a maiò parte di i casi. In casi lievi, u prublema pò schjarisce dopu u trattamentu iniziale. Sì una cundizione sottostante cum'è u sindrome di Sjogren hè a causa di u prublema, quella cundizione deve esse trattata per pruvà à tene i sintomi oculari sottu cuntrollu. A volte i sintomi ponu diventà crònichi, è pudete dighjà aduprà lacrime artificiali, scrub oculari, è medicazione per tene i vostri ochji cunforti.
A ricerca in corsu in EDE, è l'ochju seccu in generale, hè prubabile di truvà novi modi per trattà i sintomi è impedisce chì e ghiandole meibomiane sianu bluccate.
Chì pudete fà per prevene EDE?
Eccu qualcosa chì pudete fà per aiutà à prevene EDE:
- Mantene una rutina ghjurnata di cumpressi caldi di l'ochji è scrub di coperchio ancu dopu chì i vostri sintomi sianu risolti.
- Lampa regularmente per tene i vostri ochji lubrificati.
- Umidificà l'aria à u travagliu è in casa.
- Evite di fumà è esse intornu à e persone chì fumanu.
- Bei assai acqua per mantene idratatu.
- Purtate occhiali da sole quandu site fora per prutege l'ochji da u sole è da u ventu. U tippu avvolgente furnisce una prutezzione massima.