Cumu capisce l'esame TGO-AST: Aspartate Aminotransferase
Cuntenutu
L'esame di aspartate aminotransferasi o oxalacetic transaminase (AST o TGO), hè un test di sangue richiestu per investigà e lesioni chì compromettenu u funziunamentu normale di u fegatu, cume l'epatite o a cirrosi, per esempiu.
A transaminasi ossalacetica o aspartate aminotransferasi hè un enzima presente in u fegatu è hè normalmente elevata quandu a ferita di u fegatu hè più cronica, postu chì si trova più internamente in a cellula di u fegatu. Tuttavia, questu enzima pò ancu esse presente in u core, è pò esse adupratu cum'è marcatore cardiacu, chì pò indicà infartu o ischemia.
Cume un marcatore di fegatu, AST hè generalmente misuratu cun ALT, chì pò esse elevatu in altre situazioni, essendu inespecificu per questu scopu. O u valore di riferimentu di l'enzima hè trà 5 è 40 U / L di sangue, chì pò varià secondu u laburatoriu.
Cosa significa alta AST
Ancu se u test AST / TGO ùn hè micca assai specificu, u duttore pò urdinà stu test assieme à altri chì indicanu a salute di u fegatu, cume a misura di gamma-glutamiltransferasi (GGT), fosfatasi alcalina (ALK) è, principalmente ALT / TGP. Amparate più nantu à l'esame ALT.
U AST aumentatu, o TGO elevatu, pò indicà:
- Pancreatite acuta;
- Epatite virali acuta;
- Epatite alcolica;
- Cirrhosi epatica;
- Abscesu in u fegatu;
- Cancer di fegatu primariu;
- Traumu maiò;
- Usu di medicina chì provoca danni à u fegatu;
- Insuffisienza cardiaca;
- Ischemia;
- Infartu;
- Brucia;
- Ipossia;
- Ostruzione di i canali biliari, cum'è colangite, coledocolitiasi;
- Lesione musculare è ipotiroidisimu;
- Usu di rimedii cum'è terapia di eparina, salicilati, oppiacei, tetraciclina, toracica o isoniazida
Valori sopra 150 U / L indicanu generalmente qualchì dannu di fegatu è sopra 1000 U / L ponu indicà epatite causata da l'usu di medicinali, cum'è paracetamol, o epatite ischemica, per esempiu. D'altra parte, a diminuzione di i valori AST pò indicà una carenza di vitamina B6 in casu di persone chì anu bisognu di dialisi.
[exam-review-tgo-tgp]
Ritis raghjone
A ragione di Ritis hè aduprata in pratica medica per valutà a misura di i danni di u fegatu è cusì stabilisce u megliu trattamentu per a situazione. Stu raportu tene contu di i valori di AST è ALT è quandu più altu di 1 hè indicativu di ferite più gravi, cum'è cirrhosi o cancru di fegatu, per esempiu. Quandu menu di 1 pò esse indicativu di a fase aguda di una epatite virale, per esempiu.
Quandu l'esame hè urdinatu
U test di sangue TGO / AST pò esse urdinatu da u duttore quandu hè necessariu valutà a salute di u fegatu, dopu avè osservatu chì a persona hà sovrappeso, hà grassu in u fegatu o mostra segni o sintomi cum'è culore di pelle giallastra, dolore nantu à l'abdomen di u latu drittu o in casu di sgabelli chiari è urina scura.
Altre situazioni induve pò ancu esse utile per valutà questu enzima sò dopu adupratu medicinali chì ponu dannà u fegatu è per valutà u fegatu di e persone chì cunsumanu assai bevande alcoliche.