Esaminazione di vitamina D: à chì serve, cumu si face è risultati
Cuntenutu
U test di vitamina D, cunnisciutu ancu cum'è hydroxyvitamin D o test 25 (OH) D, hà per scopu di verificà a concentrazione di vitamina D in u sangue, chì hè una vitamina essenziale per a regulazione di u nivellu di fosforu è di calciu in u sangue, avendu un rolu fundamentale in u metabolismu ossu, per esempiu.
Questa prova hè di solitu richiesta da u duttore per monitorà a terapia di rimpiazzamentu cù vitamina D o quandu ci sò segni è sintomi relativi à a decalcificazione ossea, cume u dolore è a debolezza musculare, per esempiu, essendu u più spessu dumandatu cun a dosa di calciu, PTH è fosforu in u sangue.
Chì significanu i risultati
Da i risultati di a dosa 25-hydroxyvitamin D hè pussibile indicà se a persona hà quantità sufficienti di vitamina D chì circula in u sangue per mantene a salute di l'osse. Secunnu a raccomandazione 2017 di a Società Brasiliana di Patologia Clinica / Medicina di Laboratoriu è di a Società Brasile di Endocrinologia è Metabologia [1], livelli sufficienti di vitamina D sò:
- Per e persone sane:> 20 ng / mL;
- Per e persone chì appartenenu à u gruppu di risicu: trà 30 è 60 ng / mL.
Inoltre, hè determinatu chì ci hè un risicu di tossicità è ipercalcemia quandu i livelli di vitamina D sò superiori à 100 ng / mL. In quantu à i livelli cunsiderati insufficienti o carenti, studii sò fatti cù questu scopu, però si raccomanda chì e persone chì presentanu valori inferiori à i raccomandati sò accumpagnate da u duttore è, secondu u livellu identificatu, si inizia u trattamentu u più adattu .
Diminuzione di i valori di vitamina D.
A diminuzione di i valori di a vitamina D indica l'ipovitaminosi, chì pò esse duvuta à una poca esposizione à u sole o à una poca assunzione di cibi ricchi di vitamina D o di i so precursori, cum'è ovu, pesciu, furmagliu è funghi, per esempiu. Scopre altri alimenti ricchi di vitamina D.
Inoltre, malatie cum'è u fegatu grassu, cirrosi, insufficienza pancreatica, malatie infiammatorie, rachitiche è osteomalacia è e malatie chì portanu à l'infiammazione in l'intestinu ponu purtà à carenza o carenza di vitamina D. Sapete cumu ricunnosce i sintomi di carenza di vitamina D.
Valori aumentati di vitamina D
I valori aumentati di vitamina D sò indicativi di ipervitaminosi, chì accade per via di l'usu di grandi quantità di vitamina D per un longu periodu. L'esposizione prolungata à u sole ùn porta micca à l'ipervitaminosi, chì u corpu hè capace di regulà a quantità di vitamina D è quandu e concentrazioni ottimali sò identificate, hè indicatu chì a sintesi di vitamina D da a stimolazione di u sole hè interrotta è, dunque , ùn ci sò livelli tossichi. di vitamina D per via di una esposizione prolungata à u sole.