Manghjà Fibre Abbassa u Colesterolu
Cuntenutu
Aumentà u cunsumu di fibre ogni ghjornu hè una grande strategia per abbassà i livelli di colesterolu in u sangue è, dunque, si deve investisce in alimenti cum'è cereali integrali, frutti è verdure senza pelà.
Aghjunghje semi cum'è sesamo, semi di lino, girasole è papaveru à u yogurt, per esempiu, hè un modu assai faciule per aumentà a quantità di fibra chì cunsumate regolarmente, essendu un bonu modu per cuntrullà u colesterolu è ancu migliurà u transitu intestinale.
Perchè e fibre aiutanu à calà u colesterolu
E fibre aiutanu à cuntrullà u colesterolu perchè portanu piccule molecule di grassu à a torta fecale, chì pò esse eliminata naturalmente da u corpu, ma per avè l'effettu previstu hè ancu impurtante di beie assai acqua o di liquidi puliti cum'è u tè senza zuccheru per assicurà chì a torta fecale diventa più dolce è pò passà per tuttu l'intestinu, essendu eliminata più faciule.
Alcuni esempi di alimenti ricchi di fibre sò:
- Ligume: fasgioli verdi, col, barbabietola, gombo, spinaci, melanzane;
- Frutti: fragola, aranciu, pera, mela, papaia, ananas, mango, uva;
- Granuli: lenticchie, piselli, fasgioli, soia è ceci;
- Farine: granu integrale, crusca d'avena, germe di granu;
- Alimenti pronti: risu marrone, pane di sumente, biscottu marrone;
- Semi: linu, sesamu, girasole, papavero.
A funzione di e fibre dietetiche hè principalmente di regulà u transitu intestinale ma furniscenu ancu un sintimu di sazietà, anu a capacità di interferisce cù l'assorbimentu di zucaroli è grassi, essendu cusì un strumentu impurtante per u cuntrollu di u pesu, u colesterolu è ancu i trigliceridi.
Chì sò e fibre solubili è insolubili
E fibre solubili sò quelle chì si dissolenu in acqua è e fibre insolubili sò quelle chì ùn si dissolenu in acqua. Per u cuntrollu di u colesterolu, e più adatte sò e fibre solubili chì si dissolenu in acqua formanu un gelu è fermanu in u stomacu per un tempu più longu, dendu cusì una sensazione più grande di sazietà. Sti fibri si liganu ancu à u grassu è u zuccheru, chì sò poi eliminati in u banchittu.
E fibre insolubili ùn si dissolenu micca in acqua, acceleranu u transitu intestinale perchè aumentanu u vulume di feci perchè restanu intatti in tuttu u transitu intestinale migliurendu a stinzia, è aiutendu à riduce l'apparizione di emorroidi è l'infiammazione di l'intestinu ma ùn sò micca efficienti in u cuntrollu di u colesterolu .
Un bonu modu per cunsumà a quantità esatta di fibra chì aiuta à cuntrullà u colesterolu hè per mezu di un supplementu di fibra cum'è Benefiber, per esempiu.