Esercizii per ogni tappa di Alzheimer
![7 cibi che fanno male al cervello](https://i.ytimg.com/vi/F7waDYymQjQ/hqdefault.jpg)
Cuntenutu
- Benefici di a fisioterapia in Alzheimer
- Esercizii per u primu Alzheimer
- Esercizii per Alzheimer intermediu
- Esercizii per Alzheimer avanzatu
A fisioterapia per l'Alzheimer deve esse effettuata 2-3 volte à a settimana in i pazienti chì sò in una fase iniziale di a malattia è chì anu sintomi cume difficoltà à camminà o à bilancià, per esempiu, aiutendu à rallentà u prugressu di a malattia è mantenendu u paziente. autonomia per un periudu di tempu più longu. Tuttavia, in a fase avanzata, essendu chjinatu à u lettu, hè impurtante sottumette una terapia fisica ogni ghjornu per evità l'atrofia musculare è mantene l'ampiezza di e articulazioni.
A malattia d'Alzheimer hè una malattia degenerativa progressiva caratterizata da a perdita di memoria è di cognizione, chì rende difficile / impussibile per i compiti quotidiani più basici di a vita d'ogni ghjornu, cum'è manghjà è igiene. Sta malattia tocca principalmente l'anziani, è ancu se rara, si pò ancu sviluppà prestu trà 30-50 anni. U trattamentu si compone di medicinali, cibo adeguatu è esercizii di fisioterapia, induve l'ughjettivu hè di rallentà a progressione di a malattia, migliorendu a qualità di vita.
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/exerccios-para-cada-fase-do-alzheimer.webp)
Benefici di a fisioterapia in Alzheimer
U trattamentu di fisioterapia per anziani cun Alzheimer hà per scopu:
- Aiutate l'individuu à movesi più liberamente, mantendu una certa autonomia è mobilità per spustassi in u lettu, pusà o camminà, per esempiu;
- Impedisce chì i musculi si bloccanu è atrofiatu, chì portanu u dulore è facenu difficultà e cumpetenze cum'è l'igiene di u ghjornu;
- Permettite una bona gamma di articulazioni, per eseguisce e cumpetenze di u ghjornu;
- Evite cascate chì ponu purtà fratture di l'osse, chì pò avè bisognu di trattamentu chirurgicu;
- Evite u dolore musculare, ossi è tendini, chì causanu disconfort è malessere.
In questu modu, a fisioterapia permette à l'individuu di mantene una certa autonomia, pudendu fà e so attività di u ghjornu da solu o cù u minimu aiutu pussibule. Inoltre, a capacità di muvimentu è di mubilizazione sola aiuta à ritardà i prublemi cumuni in a malatia, cum'è stinzia, sviluppu di infezioni respiratorie o ulcerazioni.
Esercizii per u primu Alzheimer
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/exerccios-para-cada-fase-do-alzheimer-1.webp)
In generale, quandu a persona scopre chì anu Alzheimer, duverebbenu fà esercizi aerobici, di forza, di equilibriu è di coordinazione, dunque i casi più recenti di Alzheimer ponu prufittà di esercizii di gruppu, cù pesi è palle, camminate, corse, nuotate, aqua aerobica è Pilates.
Altri esercizii ancu indicati sò camminate progressive, mantenendu a cunversazione, è cavalcà una bicicletta per almenu 30 minuti à ghjornu, perchè stu tippu d'attività migliora a funzione motoria è respiratoria, furnisce sempre guadagni cognitivi, migliurà a memoria è riduce l'atrofia di l'ippocampu cerebrale, essendu dunque un ottimu cumplementu à u trattamentu è cusì per rallentà a progressione di l'Alzheimer. Esercizii di rinfurzamentu musculare, cum'è l'allenamentu di pesi, sò ancu benvenuti.
Esercizii per Alzheimer intermediu
![](https://a.svetzdravlja.org/healths/exerccios-para-cada-fase-do-alzheimer-2.webp)
L'esercizii chì ponu esse fatti in casa duverebbenu esse facili da capisce, affinchì u paziente possi capisce è, duverebbe esse simile à l'attività quotidiana, per aumentà l'attività intellettuale è motrice. Queste devenu esse fatte in brevi periodi di tempu, parechje volte à ghjornu, per evità stanchezza. Alcuni esempi sò:
- Spassighjate in cortile o ballate;
- Metti una palla di plastica annantu à a testa è prova à bilancià si;
- Trenu spazzolendu è pettinendu i vostri capelli è di i caregiver;
- Stringhje i buttoni di a blusa;
- Stà nantu à un pede;
- Caminendu lateralmente è ancu in forma di circuitu;
- Elevazione di u bracciu aduprendu 2-3 kg di pesi;
- Squat appoghju à u muru;
- Camina cù un pede davanti à l'altru;
- Rebolar aduprendu un hula hoop;
- Plancia addominale cù supportu di ghjinochju in terra;
- Ponte addominale.
L'esercizii ponu esse realizati da u fisioterapeuta è da u caregiver, è ponu esse modificati, secondu a necessità è avè una variazione più grande in a furmazione, chì aumenta l'interessu per l'attività.
Esercizii per Alzheimer avanzatu
In Alzheimer avanzatu, una persona pò esse chjinata à u lettu o avè difficultà à equilibriu ancu mentre hè seduta. In questu casu, a fisioterapia deve esse effettuata ogni ghjornu cun un fisioterapeuta, per impedisce à u paziente di perde massa musculare è d'avè musculi è articulazioni atrofiati, chì portanu u dolore è u cunfortu, è impediscenu ancu a so propria igiene.
U fisioterapeuta deve indicà semplici esercizii di rinfurzamentu è allungamentu, dumandendu a cullaburazione di u paziente quandu hè pussibule. Altre tecniche cum'è a mubilizazione, è l'usu di risorse cum'è TENS, ultrasound, infrarouge è altre risorse termo-terapeutiche ponu esse ancu aduprati.
Amparate più nantu à sta malattia, cumu prevene è cumu si cura di a persona cun Alzheimer: