Fisioterapia per a Rottura di u Ligamentu di u Ghjinochju (ACL)
Cuntenutu
- Quandu principià a fisioterapia
- Cumu hè realizata a fisioterapia di u ghjinochju
- Quantu tempu dura u trattamentu
- Quandu vultà in palestra o sport
A fisioterapia hè indicata per u trattamentu in casu di rottura di u ligamentu incrociato anteriore (ACL) è hè una bona alternativa à a chirurgia per ricustruisce stu ligamentu.
U trattamentu di fisioterapia dipende da l'età è s'ellu ci sò altri prublemi di ghjinochju, ma di solitu si face cù l'usu di apparecchi, esercizii di allungamentu, mobilizazione cumuna è rinfurzamentu di i musculi di a coscia anteriore è posteriore, principalmente per assicurà a stabilità di sta articulazione è u ritornu. di l'attività cutidiana u più prestu pussibule.
Quandu principià a fisioterapia
A fisioterapia pò inizià u listessu ghjornu chì u ligamentu di u ghjinochju si hè rottu è u trattamentu duveria esse prugressivu è realizatu ogni ghjornu finu à chì l'individuu si ripigliessi cumpletamente. E sessioni ponu durà da 45 minuti à 1 o 2 ore, secondu u trattamentu sceltu da u fisioterapeuta è e risorse dispunibili.
Cumu hè realizata a fisioterapia di u ghjinochju
Dopu avè valutatu u ghjinochju è osservatu l'esami MRI, se a persona l'ha, u fisioterapeuta pò determinà cumu serà u trattamentu, chì deve esse sempre individualizatu per risponde à i bisogni chì a persona presenta.
Tuttavia, alcune caratteristiche chì ponu esse indicate sò:
- Bicicletta da eserciziu per 10 à 15 minuti per mantene a forma cardiovascular;
- Usu di pacchetti di ghjacciu, Chì pò esse applicatu durante u riposu, cù a gamba elevata;
- Elettroterapia cù ultrasound o TENS per alleviare u dolore è facilità a recuperazione di i ligamenti;
- Mubilizazione di rotula;
- Esercizii per piegà u ghjinochju chì inizialmente deve esse realizatu cù l'aiutu di u fisioterapeuta;
- Esercizii d'isometria per rinfurzà tutta a coscia è a parte posteriore di a coscia;
- Esercizii di rinfurzamentu i musculi di a coscia (abduttori è adduttori di l'anca, allargamentu è flessione di u ghjinochju, squat, esercizi di pressa per e gambe è squat à una gamba);
- Stende chì inizialmente deve esse effettuatu cù l'aiutu di u fisioterapeuta, ma chì più tardi pò esse cuntrullatu da a persona stessa.
Dopu chì a persona sia capace di ùn sente u dulore è sia digià pussibule di fà l'esercizii senza grandi restrizioni, pudete mette u pesu è aumentà u numeru di ripetizioni. Normalmente, si consiglia di fà 3 serie di 6 à 8 ripetizioni di ogni eserciziu, ma allora pudete aumentà a difficoltà di l'eserciziu aghjunghjendu pesu è aumentendu u numeru di ripetizioni.
Verificate quì alcuni esercizii di rinfurzamentu per u ghjinochju chì, ancu se in u video sò indicati in casu di artrosi, ponu ancu esse indicati per a recuperazione da a rottura ACL:
Quantu tempu dura u trattamentu
U numeru di sessioni richieste dipende da a salute generale di a persona, età è aderenza à u trattamentu, ma generalmente ghjovani adulti è adolescenti in bona salute, chì facenu sessioni di fisioterapia almenu 3 volte à settimana, si recuperanu intornu à e sessioni 30, ma questu ùn hè micca un regula è più tempu pò esse necessariu per a recuperazione completa.
Solu u fisioterapeuta chì dirige u trattamentu puderà indicà apprussimatamente quantu tempu di trattamentu serà necessariu, ma durante e sessioni, u fisioterapeuta serà capace di rivalutà continuamente l'individuu per verificà i risultati è, cusì, pudè cambià o aghjunghje altre tecniche di fisioterapia, chì rispettanu megliu l'ughjettivu previstu.
Quandu vultà in palestra o sport
Riturnà in palestra o fà sport pò piglià qualchì settimana in più, perchè quandu si praticheghja ogni tipu di sport cum'è corsa, calciu, muay-thai, pallamanu o pallacanestro, avete sempre bisognu di un trattamentu finale, destinatu à migliurà a vostra capacità di muvimentu durante stu tipu di furmazione.
In questu casu, u trattamentu deve esse fattu basicamente cù esercizii nantu à u trampolinu, u bosu è altri cum'è, corsa carioca, chì consiste in una corsa laterale attraversendu e gambe, currendu cù cambiamenti improvvisi di direzzione, tagli è girate.U fisioterapeuta pò indicà personalmente u mumentu u megliu per cumincià à fà u jogging pianu pianu, cum'è un trottu, o quandu si pò vultà à l'allenamentu pesu secondu a limitazione di u muvimentu è s'ellu ci hè qualchì dolore.
Quest'ultima fase di l'esercizii hè impurtante per tutte e persone, ma soprattuttu in casu di praticanti di l'attività fisica perchè aiutanu à l'aghjustamenti finali è à u recuperu cumpletu da a ferita è ancu in a fiducia di a persona in u ritornu à u sport, perchè se a persona torna ma micca ancu sè vi sentite sicuru, ci pò esse una nova ferita à stu ligamentu o altra struttura.