Fruttu Noni: benefici è risichi per a salute
Cuntenutu
- Possibili benefici di frutti
- Perchè noni ùn hè micca appruvatu
- U fruttu Noni lotta contr'à u cancheru?
- U fruttu Noni perde u pesu?
Fruttu Noni, chì hà u so nome scientificuMorinda citrifolia, hè uriginariu di l'Asia sudorientale, l'Indonesia è a Polinesia, chì hè ampiamente aduprata, pupularmente, in questi paesi, per via di e so supposte pruprietà medicinali è terapeutiche.
Ancu si pò truvà dinò in Brasile, sia in a so forma naturale sia in forma di suchju, in case private, e versioni industrializate di u fruttu ùn sò micca appruvate da ANVISA è, dunque, ùn ponu micca esse cummercializate.
A causa di a mancanza di studii in l'omu chì dimustranu i benefici di u fruttu, è ancu a pussibile tossicità di u fruttu, u so cunsumu hè scuragitu.
Possibili benefici di frutti
Finu à avà sò pochi studii fatti cù u fruttu noni, tuttavia, a so cumpusizione hè dighjà cunnisciuta è, dunque, hè pussibule di suppone i benefizii pussibuli di u fruttu.
Cusì, e sostanze chì ponu avè qualchì attività sò:
- Vitamina C è altri antioxidanti naturali: ponu aiutà à luttà contr'à l'anzianu è à prevene l'iniziu di malatie croniche;
- Polifenoli, o cumposti fenolici: anu di solitu un forte putenziale antibioticu è antiinflamatori;
- Glucidi è proteine: sò fonti impurtanti di energia;
- Beta-carotene è vitamina A: ponu aiutà à a produzzione di collagene, avendu benefici per a pelle, i capelli è e unghie, in più di pudè rinfurzà u sistema immunitariu è prutege a visione;
- Minerali, cum'è u calciu, u magnesiu, u putassiu, u ferru è u fosforu: sò impurtanti per mantene u funziunamentu currettu di tutti l'urgani;
- Altri fitonutrienti, cume e vitamine B1, B2, B3, B5, B6, B12, C, E è l'acidu folicu: ponu riduce i radicali liberi è regulà u metabolismu di u corpu.
Tuttavia, hè impurtante ricurdà chì questi benefici ùn sò ancu pruvati in l'omu, chì ùn ci sò micca studii sufficienti per pruvà a so azzione, a dose, e contraindicazioni è a sicurezza. Per questa ragione, u cunsumu di u fruttu deve esse evitatu.
U fruttu Noni hà caratteristiche fisiche assai simili à a guanica è conta frutti, tuttavia, sti frutti ùn devenu micca esse cunfusi, postu chì anu pruprietà assai diverse.
Perchè noni ùn hè micca appruvatu
Ancu s'ellu hà u putenziale di avè parechji benefici per a salute, u fruttu noni ùn hè micca appruvatu da Anvisa, almenu per a produzzione è a vendita di prudutti industrializati. Questu accade per duie ragioni principali: prima perchè ùn ci sò studii fatti in l'omu chì dimostranu a sicurezza di u fruttu in l'omu è, secondu, perchè alcuni casi sò stati segnalati in 2005 è 2007 di gravi danni à u fegatu dopu avè ingeritu suchju noni.
Stu effetti collaterale hè statu più osservatu in e persone chì anu cunsumatu una media di 1 à 2 litri di suchju noni durante un periodu apprussimativu di 4 settimane, ma per ragioni di sicurezza ùn hè micca cunsigliatu di cunsumà stu fruttu in quantità.
Cusì, u fruttu noni deve esse appruvatu solu da Anvisa appena ci sò studii chì dimustranu a so sicurezza in l'omu.
Sapete cumu ricunnosce i sintomi di prublemi di fegatu.
U fruttu Noni lotta contr'à u cancheru?
In a cultura pupulare, u fruttu noni hà u putenziale di curà parechje malatie, cumpresi u cancheru, a depressione, l'allergie è u diabete, tuttavia u so usu ùn hè micca sicuru è pò mette in periculu a vostra salute. Per questa ragione, u cunsumu di noni ùn hè micca raccomandatu finu à quandu ci sò evidenze concrete di a so sicurezza è di l'efficacia, cù testi effettuati nantu à l'omu.
A stu mumentu, una sustanza chjamata damnacanthal, un cumpostu estrattu da e radiche di noni, hè studiata in parechje ricerche contr'à u cancheru, ma sempre senza risultati soddisfacenti.
U fruttu Noni perde u pesu?
Malgradu i raporti frequenti chì u fruttu noni aiuta cù a perdita di pesu, ùn hè ancu pussibule d'affirmà sta infurmazione, chì sò necessarii più studii scientifichi per pruvà st'effettu è quale hè a dosa efficace per ottene. Inoltre, hè normale sperimentà una rapida perdita di pesu quandu u corpu hè malatu, è hè più probabile chì a perdita di pesu da u cunsumu noni ùn sia micca per i motivi previsti, ma per u sviluppu di malatie di fegatu.