Influenza spagnola: chì era, sintomi è tuttu in a pandemia di u 1918
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Causa è forma di trasmissione
- Cumu hè statu fattu u trattamentu
- Prevenzione di a gripe spagnola
A grippa spagnola era una malattia causata da una mutazione di u virus di l'influenza chì hà purtatu à a morte di più di 50 milioni di persone, chì hà influenzatu tutta a pupulazione mundiale trà l'anni 1918 è 1920, durante a Prima Guerra Mundiale.
Inizialmente, l'influenza spagnola hè apparsa solu in Europa è in i Stati Uniti, ma in pochi mesi si hè diffusa in u restu di u mondu, affettendu l'India, l'Asia sudorientale, u Giappone, a Cina, l'America Centrale è ancu u Brasile, induve hà tombu più di 10.000 persone in Rio de Janeiro è 2000 in São Paulo.
L'influenza spagnola ùn avia cure, ma a malatia hè sparita trà a fine di u 1919 è l'iniziu di u 1920, è ùn sò stati segnalati più casi di a malatia dapoi quellu tempu.
Principali sintomi
U virus di a grippa spagnola avia a capacità di influenzà vari sistemi di u corpu, vale à dì, puderia causà sintomi quandu ghjunghje à i sistemi respiratori, nervosi, digestivi, renali o circulatori. Cusì, i sintomi principali di a gripe spagnola includenu:
- Dolore musculare è articulare;
- Mal di testa intensu;
- Insonnia;
- Febbra sopra à 38º;
- Stanchezza eccessiva;
- Difficultà à respirà;
- Sensazione di mancanza di respiru;
- Inflammazione di u larynx, faringe, trachea è bronchi;
- Puntura;
- Dolore addominale;
- Aumenta o diminuisce a frequenza cardiaca;
- Proteinuria, chì hè l'aumentu di a cuncentrazione di prutezione in l'urina;
- Nefrite.
Dopu qualchì ora d'insorgenza di i sintomi, i pazienti cun influenza spagnola pudianu avè macchie marrone nantu à a faccia, pelle bluastra, tossendu sangue è sanguinendu da u nasu è di l'arechje.
Causa è forma di trasmissione
A grippa spagnola hè stata causata da una mutazione aleatoria in u virus di l'influenza chì hà fattu nasce u virus H1N1.
Stu virus hè statu facilmente trasmessu da persona à persona per cuntattu direttu, tossu è ancu per aria, principalmente per via di i sistemi di salute di parechji paesi chì sò carenti è chì soffrenu di i cunflitti di a Grande Guerra.
Cumu hè statu fattu u trattamentu
Un trattamentu per a grippa spagnola ùn hè statu scupertu, è era solu cunsigliatu di ripusà è di mantene una nutrizione è una idratazione adeguate. Cusì, pochi pazienti sò stati guariti, secondu u so sistema immunitariu.
Cum'ellu ùn ci era micca vaccinazione à u mumentu contr'à u virus, u trattamentu hè statu fattu per cumbattà i sintomi è era generalmente prescrittu da u duttore aspirina, chì hè un antiinflamatoriu adupratu per alleviare u dolore è calà a frebba.
A mutazione di u virus cumunu di l'influenza di u 1918 hè simile à quella apparsu in i casi di l'influenza aviaria (H5N1) o di l'influenza suina (H1N1). In questi casi, postu chì ùn era micca faciule d'identificà l'organisimu chì causava a malatia, ùn era micca pussibule di truvà un trattamentu efficace, rendendu a malattia fatale in a maiò parte di i casi.
Prevenzione di a gripe spagnola
Per prevene a trasmissione di u virus di l'influenza spagnola hè stata raccomandata di evità di esse in lochi publichi cù parechje persone, cum'è teatri o scole, è per questa ragione, alcune cità sò state abbandunate.
Oghje ghjornu u megliu modu per prevene a gripe hè attraversu a vaccinazione annuale, postu chì i virus mutanu à casu in tuttu l'annu per sopravvivere. In più di u vaccinu, ci sò l'antibiotici, apparsu in u 1928, è chì ponu esse prescritti da u duttore per prevene l'apparizione di infezioni batteriche dopu à l'influenza.
Hè ancu impurtante per evità ambienti assai affullati, chì u virus di a gripe pò passà da persona à persona facilmente. Eccu cumu prevene a gripe.
Fighjate u video seguente è capite cumu si pò nasce un'epidemia è cume impedisce chì accada: