Cosa hè l'emodialisi, à chì serve è cumu funziona
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu funziona
- L'emodialisi hè fatta per a vita?
- Quale hè chì l'emodialisi hà bisognu di piglià medicina?
- Cumplicazioni di emodialisi
L'emodialisi hè un tipu di trattamentu chì hà per scopu di prumove a filtrazione di u sangue quandu i reni ùn funzionanu micca bè, favurendu l'eliminazione di tossine in eccessu, minerali è liquidi.
Stu trattamentu deve esse indicatu da u nefrologu è di solitu effettuatu nantu à e persone chì anu insufficienza renale, è deve esse effettuatu in ospedale o in cliniche di emodialisi. U tempu è a frequenza di e sessioni di dialisi ponu varià secondu a gravità di l'indebolimentu renale, è e sessioni di 4 ore ponu esse indicate 3 à 4 volte à a settimana.
Per chì ghjè
L'emodialisi si face secondu e indicazioni di u nefrologu è hà per scopu di filtrà u sangue, eliminendu e sostanze tossiche, cume l'urea, è i sali minerali in eccessu, cum'è u sodiu è u potassiu, è filtrendu l'acqua in eccessu di u corpu.
Stu trattamentu pò esse indicatu in casu di insufficienza renale acuta, in cui ci hè un fallimentu improvvisu di i reni temporaneamente, o ancu in casi di insufficienza renale cronica, in cui e funzioni renali necessitanu esse rimpiazzate permanentemente. Capite ciò chì hè u fallimentu renale è cumu identificà i sintomi.
Cumu funziona
L'emodialisi hè fatta cù l'usu di un dispositivu chjamatu dializzatore, attraversu u quale u sangue circula è passa per un filtru chì a funzione hè di eliminà e sostanze chì circulanu in eccessu chì ponu esse dannose per l'organismu. Questu hè pussibule per a presenza di una membrana specifica chì hè incaricata di esercità sta funzione.
U sangue chì serà filtratu vene per un cateteru, chì hè inseritu in i vasi sanguini. Dopu a filtrazione, u sangue pulitu, privu di tossine è cù menu liquidi, torna à u sangue attraversu un altru cateteru.
In e persone chì anu bisognu di emodialisi spessu, hè pussibile avè una piccula chirurgia, chì unisce una vena à un'arteria, furmendu una fistula arteriovenosa, chì diventa un vasu cù un flussu di sangue elevatu è alta resistenza à punture ripetute, facilitendu a procedura.
L'emodialisi hè fatta per a vita?
In i casi induve ci hè una disfunzione renale cronica, induve i reni ùn funzionanu più currettamente, l'emodialisi pò esse continuata per a vita o finu à chì un trapianto di rene sia effettuatu.
Tuttavia, in i casi induve ci hè una perdita temporanea di funzione, cum'è insuffiziu renale acutu, infezioni, intossicazione da droghe o complicazioni cardiache, menu sessioni di emodialisi ponu esse necessarie finu à chì i reni tornanu à u funziunamentu normale.
Quale hè chì l'emodialisi hà bisognu di piglià medicina?
L'emodialisi ùn rimpiazza micca cumpletamente a funzione renale è, in più, alcune vitamine si perdenu durante a dialisi. Dunque, u nefrologu pò raccomandà u trattamentu cù a sostituzione di calciu, vitamina D, ferru, eritropoietina è antiipertensivi, chì hè indicatu per aiutà à cuntrullà a pressione sanguigna.
Inoltre, hè necessariu chì a persona sia attenta cù i so alimenti, cuntrullendu u cunsumu di fluidi, sali è scegliendu currettamente i tippi di alimenti cunsumati ogni ghjornu, postu chì l'emodialisi hà un ghjornu è una ora previsti, è dunque, hè impurtante chì a persona sia ancu accumpagnata da un nutrizziunistu.
Dunque, hè ancu raccomandatu di seguità cun un nutrizzionista. Scuprite alcuni consiglii nantu à l'alimentazione di emodialisi.
Cumplicazioni di emodialisi
In a maiò parte di e sessioni di emodialisi u paziente ùn sperimenterà alcun disagiu, tuttavia hè pussibule chì alcune persone sperimentanu qualchì disagiu mentre sò sottumessi à emodialisi, cume:
- Mal di testa;
- Crampi;
- Goccia di pressione sanguigna;
- Reazzioni allergii;
- Vumitu;
- Chills;
- Sbilanciu di l'elettroliti in sangue;
- Cunvulsioni;
Inoltre, pò esse una perdita di a fistula, in quale u flussu di sangue hè ostaculatu. Per evità chì questu accada, hè raccomandatu di piglià alcune precauzioni cume micca cuntrollà a pressione, micca tirà sangue o applicà medicazione à u bracciu cù a fistula.
S'elli apparsenu contusioni à u locu, hè cunsigliatu di fà pacchetti di ghjacciu u ghjornu è di pacchetti caldi i ghjorni dopu. Inoltre, si hè nutatu chì u flussu in a fistula hè ridutta, hè necessariu cuntattà u duttore o l'infermiera chì l'accumpagna, chì hè un segnu di malfunzionamentu.