U Modu u più Sicuru di Mette in Lenti di Cuntattu
Cuntenutu
- Cumu mette in lenti di cuntattu
- Istruzioni passo-passo
- Ci hè una differenza trà mette in una lente di cuntattu dura o dolce?
- Cosa da fà se una lente hè scomoda
- Cumu caccià i lenti di cuntattu
- Istruzioni passo-passo
- Cumu cura in modu sicuru e lenti à cuntattu
- Chì sò i sintomi di una infezzione oculare?
- U fondu
Hè stimatu chì 45 milioni di persone in i Stati Uniti portanu lenti di cuntattu. Sti picculi lenti ponu fà una sfarenza tamanta in a qualità di vita di i purtatori, ma hè impurtante di trattalli in modu sicuru. Una cura impropria pò causà ogni tipu di prublemi, cumprese infezioni gravi.
Sia chì porti cuntatti dapoi anni, sia sia in traccia di usalli per a prima volta, eccu i modi più sicuri di mette, di caccià è di curà e vostre lente.
Cumu mette in lenti di cuntattu
Istruzioni passo-passo
- Prima, lavate bè e mani è asciucate bè.
- Aprite u vostru casu di lente di cuntattu è aduprate a punta di u dittu per mette a prima lente di cuntattu in a vostra manu non dominante.
- Risciacqua a lente cù a suluzione di lente di cuntattu. Ùn aduprate mai acqua regulare.
- Mette l'obiettivu nantu à a cima di l'indici o u dettu mediu di a manu dominante.
- Verificate per assicurà chì l'obiettivu ùn sia micca dannighjatu è chì a parte curretta sia rivolta in alto. I bordi di a lente devenu girà per furmà una ciotola, micca scappà. S'ellu hè di l'internu fora, capialle pianu pianu. Se a lente hè dannighjata, ùn la aduprate micca.
- Fighjate in u specchiu è tenite e palpebre superiori è inferiori aperte cù a manu chì ùn tene micca a lente.
- Fighjate davanti à voi o versu u tettu è piazzate a lente in l'ochju.
- Chiudite lentamente l'ochju è sia arrotulate l'ochju intornu o appughjate delicatamente nantu à a palpebra per stallà a lente in postu. L'obiettivu duveria esse còmode, è duverete esse capace di vede chjaramente dopu à avè lampatu qualchì volta. S'ellu ùn hè micca cunfortu, cacciate lentamente a lentilla, risciacquala, è riprova.
- Repetite cù a seconda lente.
Ci hè una differenza trà mette in una lente di cuntattu dura o dolce?
U tippu più cumunu di lente dura hè chjamatu lente rigida permeabile à u gasu. Queste lenti dure permettenu à l'ossigenu di ghjunghje à a vostra cornea. Sò ancu più durevuli cà i lenti soffici, cusì duranu più. E lenti à cuntattu soffice sò una scelta più pupulare chè e lente dure.
À u puntu negativu, e lenti di cuntattu dure sò più propensi à causà infezioni. Puderanu ancu esse menu cunfurtevuli cà lenti soffice.
Malgradu e so differenze, pudete mette contatti duri è dolci di listessa manera, seguitendu i passi descritti sopra.
Cosa da fà se una lente hè scomoda
Sè avete appena cuminciatu à purtà lenti à cuntattu, sappiate ch'elli ponu sentesi un pocu scomodi per i primi ghjorni. Questu hè più cumuni cun lenti dure.
Se u to ochju si sente seccu una volta chì avete messu in u vostru lente, pruvate à aduprà gocce di ribombatura fatte apposta per i cuntatti.
Se una lente si sente graffiata, face male, o irrita l'ochju dopu avè messu, seguitate sti passi:
- Prima, ùn frotte micca l'ochji. Questu pò dannà a vostra lente di cuntattu o aumentà u disagiu.
- Lavate è asciugate bè e mani. Poi caccià u cristallinu è risciacquallu bè cù a suluzione di u cuntattu. Questu pò sbarrazzassi di ogni sporcizia o detriti chì ponu esse appiccicati à a lente, fendu chì si sente scomodu.
- Inspecciona attentamente a lente per assicurassi chì ùn sia micca strappata o dannighjata. S'ellu hè, scartate a lente è aduprate una nova. Se ùn avete micca una riserva, assicuratevi di seguità subitu cù u vostru oculista.
- Se l'obiettivu ùn hè micca dannighjatu, reinseritelu cù cura in l'ochju una volta chì hè statu ben lavatu è pulitu.
- Se a vostra lente hè spessu scomoda è i passi sopra ùn funzionanu micca, o avete ancu rossu o ardenti, smette di purtà i vostri lenti è chjamate u vostru duttore.
Cumu caccià i lenti di cuntattu
Istruzioni passo-passo
- Lavate bè e mani è asciugateli bè.
- Aduprate u dettu mediu di a manu dominante per tirà delicatamente a palpebra inferiore nantu à un ochju.
- Mentre fighjate in alto, aduprate l'indice di a stessa manu per tirà delicatamente a lente finu à a parte bianca di l'ochju.
- Pizzica l'obiettivu cù u to pulgaru è l'indice è toglie da l'ochju.
- Dopu avè cacciatu u lente, mettelu in u palmu di a manu è bagnallu cù una soluzione di cuntattu. Strofinate delicatamente per circa 30 secondi per rimuovere eventuali mucus, sporcizia è oliu.
- Risciacqua a lente, poi mette la in un casu di lente di cuntattu è copre la cumpletamente cù una suluzione di cuntattu.
- Repetite cù l'altru ochju.
Cumu cura in modu sicuru e lenti à cuntattu
Per mantene i vostri ochji sani, hè impurtante seguità l'istruzzioni di cura adatti per i vostri lenti di cuntattu. Ùn fà micca cusì pò purtà à numerose cundizioni oculari, cumprese infezioni gravi.
In fattu, secondu a, e infezioni oculari gravi chì ponu causà cecità affettanu circa 1 di ogni 500 portatori di lenti di cuntattu ogni annu.
U modu più faciule per riduce u risicu di infezioni à l'ochji è altre cumplicazioni hè di curà i vostri lenti currettamente.
Alcuni indicatori impurtanti per a cura includenu i seguenti pezzi di cunsiglii:
FÀ assicuratevi di lavà è asciugà e mani à fondu prima di mette o di toglie e lente. | NON portate e vostre lenti per più di u tempu prescrittu. |
FÀ assicuratevi di conservà e lenti di cuntattu per a notte in a soluzione di disinfettazione. | NON magazzini lenti durante a notte in salina. A salina hè ottima per u lavu, ma micca per a conservazione di lenti di cuntattu. |
FÀ lanciate a soluzione in u vostru casu di lente dopu avè messu i vostri lenti in i vostri ochji. | NON riutilizà a soluzione di disinfettazione in u vostru casu di lente. |
FÀ risciacquate u vostru casu cù una soluzione salina dopu avè messu in i vostri lenti. | NON aduprate l'acqua per pulisce o cunservà i vostri lenti. |
FÀ rimpiazzate a vostra lente ogni 3 mesi. | NON dorme in i vostri lenti di cuntattu. |
FÀ mantene e unghie corte per evità di graffià l'ochju. Sì avete unghie lunghe, assicuratevi di aduprà solu e dite per trattà e vostre lenti. | NON andate sott'acqua in i vostri lenti, cumpresu natà o fate una doccia. L'acqua pò cuntene patogeni chì anu u putenziale di causà infezioni à l'ochji. |
Chì sò i sintomi di una infezzione oculare?
Hè impurtante di cunnosce i sintomi chì puderianu indicà una infezzione oculare. Alcuni di i sintomi più cumuni includenu:
- rossu è gonfiore in l'ochju
- dulore à l'ochji
- sensibilità à a luce
- acqui d'acqua
- scaricamentu da i vostri ochji
- visione sfocata
- irritazione o un sintimu chì qualcosa hè in u to ochju.
Sì avete qualchissia di sti sintomi, seguitate subitu cù u vostru duttore.
U fondu
Mette è cacciate in sicurezza e lenti à cuntattu hè cruciale per a salute di i vostri ochji.
Assicuratevi sempre di lavà e mani prima di manighjà i vostri lenti à cuntattu, puliteli accuratamente cù una soluzione di lenti à cuntattu prima di mette li in o dopu caccialli, è ùn dorme mai in elle.
Se notate qualchì rossu, gonfiore, o uscita da i vostri ochji, o avete visione sfocata o dolore oculare, assicuratevi di seguità immediatamente cù u vostru duttore.