Cumu Eliminà un Stinger di Bee
Cuntenutu
- A velocità hè a parte più impurtante
- Fighjate bè u situ
- Tirate pianu pianu a pelle
- Tirà o rascià
- Cumu sguassà un stinger d'api cù una carta di creditu
- U sac di velenu serà sempre attaccatu?
- Trattà a stizza
- Stinger di ape vs. stinger di vespa
- E ghjacchette gialle lascianu stintine?
- L'altre vespe lascianu un stinger?
- E calabrone lascianu stintini?
- S'ellu hè un morsu è micca una stizza
- U takeaway
Mentre u jab perforatore di a pelle di una puntura di ape pò ferisce, hè veramente u velenu liberatu da u stinger chì innesca u dolore persistente, u gonfiore è altri sintomi associati à questu flyer di clima caldu.
A rimozione di u stintinu di l'ape mellifera aiuta rapidamente à diminuì u dulore, ma deve esse fattu cun cura.
Sè vo passate qualchì tempu à l'aria aperta, eccu ciò chì pudete fà sì tù o qualchissia vicinu à voi hè stuzzicatu, è ciò chì si deve sapè di l'insetti fora di l'ape chì puderebbenu fà a stizza.
A velocità hè a parte più impurtante
Ùn hè micca sempre faciule, sopratuttu se avete à trattà cun un zitellu spaventatu, chì pienghje, ma stà calmu dopu à una puntura d'api hè assai impurtante. Vulete travaglià veloci, ma ùn vulete micca peghju a ferita.
U stintinu di l'ape hè barbu, (à u cuntrariu di una vespa, chì hè drittu è ùn esce micca da a vespa). A barba face parte di ciò chì face una stizza d'api dulurosa, è perchè a rimozione di i stinchi d'api piglia un pocu di sforzu.
Fighjate bè u situ
Una volta identificatu u locu di a stizza, pigliate una seconda per esaminà a stizza. Sè pussibule, pruvate à rascià delicatamente u stinger cù a vostra unghia.
Tirate pianu pianu a pelle
Se a situazione di a stizza hè in una zona cù pieghje di a pelle, cum'è trà u pulgaru è l'indice, pudete bisognu di stende a pelle un pocu per espone u stinger.
Tirà o rascià
Alcuni esperti cunsiglianu di ùn aduprà micca una pinzetta o spremere a pelle per aiutà à spinghje u stinger fora, perchè puderia causà a liberazione di più velenu.
Tuttavia, altri fornitori di assistenza sanitaria suggerenu chì a velocità di rimozione di stinger hè più impurtante di u metudu.
Ci hè poche ricerche nantu à u sughjettu, ma si dice indipendentemente da u metudu adupratu, cume pizzicà u stinger per cacciallu o raspiallu, a chjave hè di caccià u stinger rapidamente.
Cumu sguassà un stinger d'api cù una carta di creditu
Sì e unghie sò troppu corte per rascià un stinger, u bordu di una carta di creditu pò travaglià ancu bè.
Rascià delicatamente u situ di a stizza finu à chì u stinger scorri. Se nisuna carta di creditu, licenza di cunduce, o articulu simile hè prontamente dispunibile, allora pudete aduprà qualsiasi bordu direttu, cum'è un righjunatore o a parte posteriore di una chjave.
U sac di velenu serà sempre attaccatu?
U saccu di velenu hè di solitu, ma micca sempre, attaccatu à u stinger spinatu.
Dunque, quandu si rasca o tira u stinger, u sac di velenu deve esse visibile in cima di u stinger.
Ùn vi ne fate micca sè ùn vedite micca u saccu di u velenu, ma pigliate un mumentu per esaminà u situ di a stizza per assicurassi chì avete cacciatu tuttu.
Tenite à mente chì e vespe è i calabroni ùn lascianu micca un saccu di stinger è di velenu daretu. Se ùn vedite nunda in u situ, puderia esse perchè qualcosa altru ch'è un'ape ti stuzzicava.
Inoltre, se avete statu stuzzicatu più di una volta da un insettu solu, allora ùn era probabilmente micca una api. Una sola abella pica una volta, perde u so stinger, è dopu more. Altre spezie d'api sò capaci di pichjà più d'una volta.
Trattà a stizza
Una volta chì u stinger hè eliminatu - se unu hè statu lasciatu - duvite cumincià à trattà a ferita è à affruntà i vostri sintomi.
Seguitate sti passi:
- Lavate a zona colpita cun acqua è sapone.
- Applica un pacchettu fretu à u situ per riduce u gonfiore è u dolore. Avvolge u pacchettu fretu in un asciugamanu o un pannu pulitu è mettelu nantu à u situ per 10 minuti, poi cacciallu per 10 minuti. Repetite stu patronu finu à chì u dulore cede. Se u gonfiu o altri sintomi si sviluppanu in altrò nantu à u corpu, cum'è a faccia, chjamate 911. Puderia indicà una reazione allergica.
- Pigliate un analgésicu senza prescrizzione, cum'è ibuprofen (Advil) o acetaminofene (Tylenol). Assicuratevi solu chì sti medicazione ùn interagiscenu micca cù altri medicamenti chì avete dighjà pigliatu.
E persone chì sanu chì sò allergii à l'insetti pungenti devenu parlà cù u so duttore nantu à a manera di risponde à e pichjate. I membri di a famiglia è l'amichi anu ancu avè queste informazioni.
emergenzaSè vo site stungatu è allergicu à e corde di l'ape, o a vittima di stinghje vicinu à voi hè, utilizate un auto-injettore di epinefrina, cum'è un EpiPen, per riversà i sintomi. Dopu chjamate 911 o u vostru numeru di servizii d'urgenza lucale.
Se ùn ci hè micca un iniettore di epinefrina dispunibule, chjamate 911 subitu.
Stinger di ape vs. stinger di vespa
I passi per cume caccià un stinger di ape sò listessi per cume si vuleria caccià u stinger di una vespa o calabrone. Ma ci sò differenze da nutà.
Più sapete nantu à l'insetti pungenti chì ponu abbità in u vostru giardinu o in ogni locu duvete passà u tempu à l'aria aperta, più sarete megliu preparati sì site sempre à a fine di ricezione di una puntura dolorosa.
E ghjacchette gialle lascianu stintine?
Micca di solitu. Una giacca gialla hè un tipu di vespa è tende à esse più persistente ch'è l'ape o i bombi.
È à u cuntrariu di l'api, e giacche gialle ùn anu micca un stinger barbatu chì si lascia daretu. Invece, e giacche gialle mordenu qualchì volta a pelle per uttene una presa ferma, è poi ponu pichjà parechje volte in u listessu locu.
L'altre vespe lascianu un stinger?
E stizzi di vespe sò trà e punture d'insetti più dolorose, secondu l'indice Schmidt Sting Pain Index sviluppatu da l'entomologu Justin Schmidt. Ciò chì face chì ancu di più cuncernendu hè chì e vespe ùn lascianu micca i so stinchi in piazza è ponu attaccà più d'una volta.
E calabrone lascianu stintini?
I Calabroni sò simili à e vespe, è ponu ancu tendenu à esse più aggressivi cà l'ape. Inoltre, senza barbie, i calabroni ùn lascianu micca u so stinger in a pelle. Puderanu ancu sting multiple volte.
S'ellu hè un morsu è micca una stizza
E mosche cavalline, mosche, è altre mosche ponu muzzicà, causendu dolore è irritazione di a pelle. Lavà a zona cun sapone è acqua, dopu copre ogni morsu cù crema di idrocortisone, pò aiutà à riduce ogni pruritu.
Linea di fonduAlcune api anu stingers spinati è alcune no. L'ape di miele pichjanu tipicamente una volta po morenu. A diversità di l'abi, e vespe è i calabroni sò capaci di pichjà parechje volte.
In tutti questi casi, se un stinger si lascia daretu, puderete vede o sente.
U takeaway
A rimozione di u stintinu di l'ape di meli rapidamente è cun prudenza pò riduce a quantità di velenu liberatu in u corpu.
Una rimozione rapida è approfondita significa chì duverebbe sperimentà menu dolore è altri sintomi. Basta scraping the stinger out with a nail, carta di creditu, o un altru bordu drittu di solitu face u travagliu.
Sì avete bisognu di pinzette, fate attenzione à ùn causà più dolore sbuchjendu a pelle.
E vespe è e calabrone ùn lascianu di solitu e stizza in u so locu, ma u trattamentu per tutti i tippi di stizza hè u listessu: Pulite u situ è appiccate u ghjacciu per calmà u dulore è u gonfiu.