Sì Preoccupatu o Ansiosu? Eccu Cumu Dì.
Cuntenutu
- 1. Preoccupazione significa chì cuntrollate l'intensità è a durata di a vostra preoccupazione. Cù l'ansietà, ùn hè micca cusì faciule.
- 2. A preoccupazione pò causà tensione fisica lieve (è temporanea). L'ansietà provoca reazioni fisiche più intense.
- 3. A preoccupazione porta à penseri chì pudete tipicamente tene in prospettiva. L'ansietà pò fà pensà «u peghju scenariu».
- 4. I veri eventi causanu inchietudine. A mente crea ansietà.
- 5. Preoccupate i riflussi è i flussi. L'ansietà si attacca è affetta a vostra qualità di vita.
- 6. A preoccupazione pò esse pruduttiva. L'ansietà pò esse debilitante.
- 7. A preoccupazione ùn hà micca bisognu à esse trattata. Ma l'ansietà pò prufittà di l'aiutu prufessiunale.
Capisce a differenza vi aiuterà à trattà cù sia più efficacemente.
"Vi preoccupate troppu". Quante volte qualchissia vi hà dettu què?
Sè site unu di i 40 milioni d'Americani chì campanu cun ansietà, ci hè una bona furtuna d'avè intesu sse quattru parolle spessu.
Mentre a preoccupazione face parte di l'ansietà, ùn hè di sicuru micca listessa cosa. È cunfundendu i dui pò purtà à a frustrazione per e persone chì anu ansietà.
Allora, cumu si distingue? Eccu sette modi di preoccupazione è ansietà sò diversi.
1. Preoccupazione significa chì cuntrollate l'intensità è a durata di a vostra preoccupazione. Cù l'ansietà, ùn hè micca cusì faciule.
Tutti ci preoccupemu à un certu puntu, è a maiò parte di noi ci preoccupemu ogni ghjornu. Sicondu u psicologu clinicu Danielle Forshee, Psy.D, quelli chì si preoccupanu - vale à dì tutti - ponu cuntrullà l'intensità è a durata di i so penseri di preoccupazione.
"Per esempiu, qualchissia chì si preoccupa pò esse sviata versu un altru compitu è scurdassi di i so penseri di preoccupazione", spiega Forshee. Ma qualchissia cun ansietà pò luttà per spustà a so attenzione da un compitu à l'altru, chì face chì i penseri di preoccupazione li consumanu.
2. A preoccupazione pò causà tensione fisica lieve (è temporanea). L'ansietà provoca reazioni fisiche più intense.
Quandu vi preoccupate, tendite à sperimentà una tensione fisica generalizata. Forshee dice chì hè spessu assai cortu in durata paragunatu à qualchissia chì hà ansietà.
"Qualchissia chì hà ansietà tende à sperimentà un numeru significativamente più altu di sintomi fisichi, cumprese mal di testa, tensione generalizata, strettezza in u so pettu, è tremendu", aghjusta.
3. A preoccupazione porta à penseri chì pudete tipicamente tene in prospettiva. L'ansietà pò fà pensà «u peghju scenariu».
Forshee dice chì definisce sta differenza ùn si tratta micca di penseri realistichi versus irreali perchè, in generale, e persone chì anu preoccupazione o ansietà ponu alternà trà penseri realisti è irreali.
"A diferenza chì definisce hè u fattu chì quelli chì anu ansietà soffianu e cose fora di prupurzione assai più spessu è cun assai più intensità di quellu chì lotta cù penseri preoccupati per qualcosa", dice Forshee.
Quelli chì anu ansietà anu un momentu assai difficiule per sbarrazzassi di sti penseri catastrofichi.
4. I veri eventi causanu inchietudine. A mente crea ansietà.
Quandu vi preoccupate, avete generalmente pensendu à un avvenimentu propiu chì si svolge o hà da fà. Ma quandu site trattatu cun ansietà, tendite à hyperfocus nantu à eventi o idee chì a vostra mente crea.
Per esempiu, qualchissia pò preoccupassi di u so coniuge mentre stanu scalendu una scala, postu chì si pò cascà è ferì si. Ma una persona ansiosa, spiega Natalie Moore, LMFT, pò svegliarsi sintendu un sensu imminente di cundanna chì u so maritu hà da more, è ùn anu mancu idea da induve vene sta nuzione.
5. Preoccupate i riflussi è i flussi. L'ansietà si attacca è affetta a vostra qualità di vita.
Per parechje persone, a preoccupazione vene è vene, è i risultati ùn influenzanu micca a vostra vita d'ogni ghjornu. Ma Moore dice chì l'ansietà provoca un cunfortu più frequente è intensu chì hè abbastanza grande da influenzà a vostra qualità di vita.
6. A preoccupazione pò esse pruduttiva. L'ansietà pò esse debilitante.
"A preoccupazione pò esse pruduttiva se genera soluzioni à prublemi veri", spiega Nicki Nance, PhD, psicoterapeuta autorizatu è prufessore assuciatu di servizii umani è psiculugia à u Beacon College.
In realtà, Moore dice chì una certa quantità di preoccupazione hè cumpletamente normale è in realtà necessaria per l'omu per prutege a so propria sicurezza è a sicurezza di i so cari. Tuttavia, a preoccupazione eccessiva chì spessu accumpagna l'ansietà pò esse dannosa se vi impedisce di risponde à e responsabilità o interferisce cù e relazioni.
7. A preoccupazione ùn hà micca bisognu à esse trattata. Ma l'ansietà pò prufittà di l'aiutu prufessiunale.
Postu chì a preoccupazione face parte di a nostra vita d'ogni ghjornu, hè tipicamente un sintimu chì pudemu cuntrullà senza circà aiutu prufessiunale. Ma a gestione di l'ansietà chì hè intensa è persistente richiede spessu l'aiutu di un prufessiunale di salute mentale.
Se tù o qualchissia chì cunnosci avete prublemi nantu à un disordine d'ansietà, hè impurtante chì cercate aiutu prufessiunale. Parlate cù un duttore o un altru fornitore di assistenza sanitaria nantu à e opzioni di trattamentu per aiutà à gestisce i sintomi di ansietà.
Sara Lindberg, BS, M.Ed, hè un scrittore freelance di salute è fitness. Hà un bacheloru in scienze d'eserciziu è un master in cunsigliu. Hà passatu a so vita à educà e persone nantu à l'impurtanza di a salute, u benessere, a mentalità è a salute mentale. Si specializeghja in a cunnessione mente-corpu cun un focus nantu à cume u nostru benessere mentale è emotivu impatta a nostra forma fisica è salute.