Chì sò i sintomi è e cumplicazioni di l'infezioni respiratorie
Cuntenutu
L'infezzione respiratoria, o via aeree, hè una infezzione chì nasce in ogni regione di e vie respiratorie, chì ghjunghje da e vie aeree superiori o superiori, cum'è e narici, a gola o l'osse facciali, finu à e vie aeree inferiori o inferiori, cum'è bronchi è pulmoni.
In generale, stu tippu d'infezzione hè causatu da microorganismi cum'è virus, batteri o funghi, di vari tippi, causendu sintomi cum'è nasu chì cola, starnutimentu, tosse, frebba o mal di gola, per esempiu. Queste infezioni sò più cumuni in l'invernu, chì hè u periodu in cui ci hè a più grande circolazione di microorganismi, postu chì a temperatura diventa più bassa è ci hè una tendenza più grande à stà in casa. Scuprite chì sò e malatie invernali più frequenti è cumu evitàle.
L'infezioni respiratorii alte sò e più cumune è sò di solitu contagiose, soprattuttu quelle causate da virus, chì si diffundenu facilmente in lochi cù una folla di persone, cum'è scole, centri d'infanzia o in autobus, per esempiu. E infezioni basse, chì affettanu i bronchi è i pulmoni, tendenu à esse più gravi è influenzanu e persone à risicu più elevatu, cume i zitelli, i zitelli, l'anziani è in e persone cun immunità compromessa.
Chì pò causà
Ùn ci hè micca solu un tipu d'infezzione respiratoria, ma parechje infezioni chì ponu ghjunghje à e vie respiratorie, alcune più mite è altre più gravi. Alcuni esempi di e cause più cumuni di infezioni respiratorie includenu:
- Fretu cumunu o influenza: hè una infizzione causata da virus, causendu tosse, nasu chì cola, starnutimentu è ostruzione nasale. In a grippa, ci hè infezzione da virus simili à l'influenza, chì causanu sintomi più intensi, cum'è u dolore di u corpu è a frebba. Capite megliu e differenze trà l'influenza è u fretu, è chì fà per alleviare;
- Sinusitis: hè l'infezzione causata in l'osse di a faccia, chì pò causà mal di testa, dolore à a faccia, secrezione nasale, tosse è frebba, causata da virus, batteri o funghi;
- Faringite: ci hè una infezzione di a regione di a gola, pruvucendu infiammazione lucale, in più di u nasu è di a tosse, u più spessu causata da virus;
- Tonsillite: a faringite pò esse accumpagnata da infezioni di l'ammigdalite, causendu una intensa infiammazione, essendu più intensa quandu ci hè l'infezzione da batteri, chì ponu pruduce pus in a regione;
- Bronchite: hè l'infiammazione di i bronchi, essendu dighjà cunsiderata cum'è una infezzione respiratoria bassa, perchè ghjunghje digià in i pulmoni. Provoca tosse è mancanza di fiatu, è pò avè cause sia allergiche sia infettive per via di virus o batteri. Capite megliu ciò chì hè a bronchite è i tippi principali;
- Puntura: hè l'infezzione di i pulmoni è di l'alveoli pulmonari, chì pò causà a produzzione di secrezione intensa, tosse, mancanza di fiatu è frebba. Di solitu hè causatu da batteri, è pò ancu esse causatu da virus o funghi;
- Tuberculosi: hè un tipu d'infezzione di i pulmoni causata da u batteriu Koch bacillus, chì provoca una infiammazione cronica, graduale, cù tosse, frebba, perdita di pesu è debulezza, chì pò diventà seriu se u trattamentu ùn hè micca fattu prestu. Sapete cumu identificà i sintomi di a tuberculosi è cumu trattallu.
Queste infezioni ponu esse classificate cum'è acute, quandu apparsu improvvisamente è peghju rapidamente, o cume croniche, quandu anu una lunga durata, evoluzione lenta è trattamentu difficiule, chì accade di solitu in certi casi di sinusite, bronchite o tuberculosi, per esempiu.
Cumu cunfirmà
Per diagnosticà l'infezzione respiratoria, di solitu hè necessariu solu avè una valutazione da u duttore, chì identificerà i sintomi è realizerà una valutazione fisica, cum'è l'auscultazione di i pulmoni è l'osservazione di a faringe, per esempiu.
In i casi di suspettate infezioni più gravi, cum'è pneumonia o tuberculosi, o quandu ci hè dubbitu nantu à a causa, testi cum'è a radiografia di u torace, u conte di sangue o u test di sputum ponu esse necessarii per identificà u microorganismu chì hà generatu l'infezzione. decide nantu à u trattamentu più adattatu.
Principali sintomi
I sintomi più cumuni di l'infezzione respiratoria sò:
- Coryza;
- Tosse, chì pò cuntene secrezione o micca;
- Ostruzione di e narici per secrezione;
- Malaise;
- Frebba;
- Dolore di pettu;
- Mal di testa;
- Ci pò esse mal di arechja;
- Ci pò esse cungiuntivitis.
A mancanza di respiru pò esce in certi casi, tuttavia questu hè un segnu d'indicazione chì a situazione pò esse grave, chì richiede una valutazione u più prestu pussibule da u duttore per identificà e cause è indicà a migliore forma di trattamentu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'infezzione respiratoria dipende da a so causa è da a gravità di l'infezzione. Cusì, u riposu hè generalmente indicatu, l'usu di analgésichi è antipiretici, cum'è Dipyrone o Paracetamol, è assai idratazione tutta a ghjurnata.
Antibiotici, cum'è Amoxicillin o Azithromycin, per esempiu, sò indicati solu in casi di suspettata infezzione batterica, chì hè più cumuna in situazioni di forte frebba, quandu l'infezzione persiste per più di 7-10 ghjorni o quandu ci hè pneumonia.
L'antifungali ponu ancu esse aduprati, ancu solu quandu ci hè un suspettu chì a causa di l'infezzione sia da funghi.
Inoltre, e persone ammesse à l'uspidale ponu avè bisognu di fisioterapia respiratoria per rimuovere e secrezioni pulmonari è cusì alleviare u disagiu chì causa a malattia.
Cumu evità
Per evità infezioni respiratorie, si consiglia di evità i lochi affollati, di cuntattà cun persone infette è lavà sempre e mani è evità di mette oggetti in u nasu o in a bocca, chì sò e forme principali di cuntagiu.
Hè ancu cunsigliatu di mantene u sistema immunitariu equilibratu, chì hè facilitatu cù una dieta equilibrata, ricca in verdure, cereali è antioxidanti, cum'è a vitamina C, prisente in i frutti. Inoltre, evità ambienti assai umidi, cù polvere eccessiva, muffe è acari hè raccomandatu per evità allergie, chì ponu esse accumpagnate da una infezione.
Verificate alcune attitudini chì aiutanu à prevene e malatie respiratorie.