Inflammazione: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi d'inflammazione
- Cause principali
- Chì hè a differenza trà infiammazione acuta è cronica
- Cumu hè fattu u trattamentu
L'infiammazione hè una risposta naturale di u corpu chì accade quandu u corpu hè di fronte à un'infezzione da agenti infettivi cum'è batteri, virus o parassiti, velenu o quandu ci hè una ferita per via di u calore, di a radiazione o di un traumu. In queste situazioni, u corpu inizia a risposta infiammatoria chì hà per scopu di eliminà a causa di a ferita, eliminà e cellule morte è i tessuti danneggiati, è ancu inizià a so riparazione.
Inflammazione pò accade in diverse parti di u corpu, cum'è l'arechja, l'intestinu, e gengive, a gola o l'utru per esempiu è questu pò esse acutu o crònicu, secondu u tempu chì i sintomi apparisce o l'infiammazione richiede di esse guarita. .
Sintomi d'inflammazione
I principali segni è sintomi chì ponu indicà un prucessu infiammatorio sò:
- Gonfiore o edema;
- Dolore quandu si tocca;
- Rossu o rossu;
- Sensazione di calore.
In casu di apparizione di sti sintomi hè cunsigliatu di cunsultà u duttore u più prestu pussibule per ch'ellu sia pussibule di fà u diagnosticu è di inizià u trattamentu u più adattu.
Inoltre, sicondu u locu di l'infiammazione, altri segni è sintomi ponu apparisce, cum'è ghiandole gonfie, macchie bianche o mal di gola, frebba, liberazione di fluidu spessore, giallasciu, in casu d'infezzione di l'arechja, per esempiu.
Cause principali
L'infiammazione pò avè parechje cause, e principali sò:
- Infezzione da batteri, virus o funghi;
- Distorsioni o fratture;
- Esposizione à radiazioni o calore;
- Malatie allergii;
- Malatie acute cum'è dermatite, cistite è bronchite;
- Malatie croniche cum'è lupus, diabete, artrite reumatoide, psoriasis è colite ulcerativa, per esempiu.
Quandu l'organisimu hè espostu à una di queste situazioni, u sistema immunitariu hè attivatu è cumencia à rilasciare cellule pro è antiinflamatorie è sostanze chì agiscenu direttamente nantu à a risposta infiammatoria è prumove a recuperazione di l'organismu. Cusì, sò liberate sostanze cume l'istamina o a bradicinina, chì funzionanu dilatendu i vasi sanguini è permettendu un aumentu di u sangue in u situ di a ferita.
Inoltre, u prucessu chjamatu chemotaxis principia, induve e cellule sanguine, cum'è neutrofili è macrofagi, sò attratti da u situ di ferita per luttà contr'à l'agenti infiammatori è cuntrullà i sanguinamenti pussibili.
Chì hè a differenza trà infiammazione acuta è cronica
A differenza trà l'infiammazione acuta è cronica hè l'intensità di i sintomi sperimentati è u tempu chì ci vole per apparisce, è ancu u tempu necessariu per l'infiammazione per guarì.
In l'infiammazione acuta, i segni tipici è i sintomi di l'infiammazione sò presenti, cume u calore, rossu, gonfiore è dolore, chì duranu pocu tempu. D'altra parte, in l'infiammazione cronica i sintomi ùn sò micca assai specifici è spessu piglianu u tempu per apparì è sparisce, è ponu durà più di 3 mesi, cum'è u casu cù l'artrite reumatoide è a tuberculosi, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'infiammazione deve esse fattu secondu a raccomandazione di u duttore, perchè diversi medicamenti ponu esse indicati secondu a causa di l'infiammazione. In generale, u trattamentu per l'infiammazione pò esse fattu cù:
- Antiinflamatori non steroidali: cum'è in u casu di l'ibuprofene, l'acidu acetilsalicilicu o Naproxen, chì sò generalmente usati per trattà infiammazioni più semplici cum'è u mal di gola o u dolore à l'arechja per esempiu;
- Antiinflamatori corticosteroidi: cum'è u casu cù Prednisolone o Prednisone, chì sò generalmente aduprati solu in casi d'infiammazione più severa o cronica cum'è psoriasi o qualchì candidiasi cronica.
L'azzione di l'antiinfiammatori aiuta à riduce l'inconfortu è l'effetti di l'infiammazione in u corpu, riducendu u dolore, u gonfiore è u rossu sentitu.